Fête du lac d'Annecy 6-8-11

recemonster

Registered User
La ville - côté lac - resplendira à nouveau des feux de la Fête du Lac. Près de 2 heures de spectacle non-stop pour apprécier la magie du lieu, la symbiose absolue entre la musique et les feux d'artifices, les animations et la participation du public.

Samedi 6 aout 2011 : de 21h45 à 23h.

Bron: http://www.lac-annecy.com

joszie

Zilveren Member
PRachtige omgeving bij het meer van annecy. Ik ken er nog wel wat goede campings. Helaas niet mijn werkgebied.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Kun je daar zo aan komen sjouwen, of moet je kaarten kopen o.i.d.?
Lijkt me wel uniek om een keer mee te maken.

joszie

Zilveren Member
'Het meerfeest

Begin augustus wordt er ieder jaar een groots vuurwerk gehouden. Het vuurwerk wordt boven het meer afgeschoten tegenover Pâquier te Annecy. Er zijn tribunes voor betalende toeschouwers, maar vanaf hogere plekken en de omliggende plaatsen is het ook goed te zien. '

Gevonden en vertaald op een van de websites.
gratis is dus mogelijk.

RedBaron

Registered User
Vuurwerk is geschoten door Parente Fireworks uit Italie. wat op bouw fotokes:

FALA082011-1.jpg

FALA082011-2.jpg

FALA082011-4.jpg

FALA082011-5.jpg

FALA082011-6.jpg

FALA082011-7.jpg

FALA082011-8.jpg

meer fotos van de show zelf hoop ik in de komende dagen binnen te krijgen :hehe!:

shinji

Moderator
Medewerker
Dit is er toch eentje om eens naar toe te gaan. De finale van de show van dit jaar verdient iig een dikke 10

mickeyzegtboem

Registered User
Kannonne wat een dikke opbouw, daar zit echt wel heel wat uurtjes werk in.
Het is jammer dat het zo'n pokke eind rijden is, dit is net iets teveel voor een mooie dagtrip.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vooral van die eilandjes met 2 drijvers, 2 fieldboxes met antenne's en een paar single-shot en kaarsen-rekken. Gewoon geil! Nog mooier dan wat ik tot nu toe van de show zelf heb gezien.

DsNL

Registered User
Geweldig om de opbouw foto's te zien:) 80 minuten pyrogeweld:)
Wat mickey ook al zegt, het is te ver voor een dagtripje. Maar een hotelletje zou je voor een show als dit wel kunnen overwegen, helemaal als je met een man of 4 gaat, kun je prima de kosten verdelen.

RedBaron

Registered User
Bedankt voor alle leuke feedback. Ja het is een show die toch wel een van de grotere van Europa is. met een budget van 600.000 moet daar toch wel een leuk showtje van te maken zijn dacht ik zo :hehe!:

er komen nog wat show fotos aan spoedig, so stay tuned! :tounge:

Overigens zijn deze fotos gemaakt door mijn goede franse vriend Florian, welke al een paar jaar uit Frankrijk met mooie fotos uit bijvoorbeeld Annecy en Cannes komt. Dit jaar was hij voor mij een verdienstelijk tolk in Chantilly hehehe.

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
6!!!! ton? dat is meer budget als voor alle nederlandse shows bij elkaar.... (figuurlijk gesproken dan he?)
Toch voor volgens jaar eens kijken of we er een weekendje van kunnen maken.

RedBaron

Registered User
6!!!! ton? dat is meer budget als voor alle nederlandse shows bij elkaar.... (figuurlijk gesproken dan he?)
Toch voor volgens jaar eens kijken of we er een weekendje van kunnen maken.

dit soort bedragen is in Frankrijk niet geheel ongebruikelijk hoor. het vuurwerk voor de nationale feestdag in Parijs dat is ook 600.000 euro. Moet er wel bij zeggen dat je daar dan wel zo wat alles voor moet regelen, dus ook je verblijf, beveiliging, pontons enz.

Verder duurt dit vuurwerk ook 70 minuten, en wordt er vanaf 47 posities vanaf het meer geschoten.

Dit vuurwerk is net als bv een Nuits de Feu een betalend gebeuren. En is bijna ieder jaar volledig uitverkocht.

Bovenaan