Explosie vuurwerkfabriek Bruscella

PyroPlop32

Registered User
7 doden inmiddels ......zeer triest dit
het zou mis zijn gegaan met het laden van een busje en het is overgeslagen naar de fabriek wat ik lees.

RedBaron

Registered User
Ik krijg het net hier door in Munchen. Ontzettend tragisch! Ligt het aan mij of gaat het de laatste tijd wel erg vaak mis?

scania

Registered User
De laatste berichten zijn dat gisteravond laat Michele Pellicani overleden is in het ziekenhuis.
En krijg net een bericht van Carlo dat Michele Bruscella in een coma gehouden wordt...terwijl er eerder gezegd werd dat hij al overleden was.
Een inktzwarte dag in de geschiedenis van het italiaanse vuurwerk.

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Dit gaat echt te vaak mis. Vraag me dan ook af hoe dit steeds zo kan gebeuren. Een ontploffing in een busje, hoe krijg je in eerste instantie een ontploffing in dat busje? Komt dat door een sigaret/ open vuur. Of ligt de oorzaak bij instabiele mixes/ statische elektriciteit.

Hoe dan ook tragisch dit.

Sterkte en hopen dat dit de laatste is want hier word ik wel droevig van.

Tony

Administrator
Medewerker
De laatste berichten zijn dat gisteravond laat Michele Pellicani overleden is in het ziekenhuis,en vanacht ook Michele Bruscella overleden is.
Een inktzwarte dag in de geschiedenis van het italiaanse vuurwerk.

Op facebook las ik net dat M.Bruscella nog in leven is.

hardcore0438

Registered User
Voor zover ik het begrijp zijn Michele P , Vincenzo A , Vincenzo D.C , Giuseppe P, Sajmar M . Deep K, Harbhajan B overleden en ligt Michele Bruscella nog in een coma . Veel sterkte aan de nabestaande . Op de pagina van David staan de volledige namen , maar die laat ik hier maar achterwege.

scania

Registered User
Op facebook las ik net dat M.Bruscella nog in leven is.
Klopt Toon kreeg eerst vanochtend een bericht van Carlo dat Michele overleden was vanacht en een half uur geleden stuurde Carlo een bericht dat hij in Coma ligt.

GMP82

Zilveren Member
De frequentie begint inderdaad op te vallen.
In en in triest :-(

Sterkte aan de families.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Wat een verschrikkelijk nieuws.
Ik ben 2 weken voor het eerst naar Italië geweest en daar heb ik een vuurwerkshow van Bruscella mogen meemaken. Volgens mij was dit dan ook de laatste waarbij (bijna) het hele team aanwezig was.
Het is echt bizar om het nieuws te horen dat er een explosie is geweest en dan ook nog eens 9 personen overleden.

Stefan Tetteroo

Registered User
Vreselijk nieuws. Ik hoop dat men de oorzaak kan achterhalen en toekomstige rampen voorkomen kunnen worden. Sterkte aan alle nabestaanden.

Ricardo1979

Registered User
Dit is echt bizar. Ook ik heb ze 2 weken gelden in Italië druk bezig gezien met de opbouw van hun pyromusical in Succivo en dan nu te bedenken dat er een deel van hun team er niet meer is. Veel sterke aan de nabestaanden!!

Firecrack-R

Registered User
Blijft vreselijk nieuws dit voor ons liefhebbers, de branche en met name de familie Bruscella. Bruscella was als ik het goed heb toch wel één van de grotere jongens in de sector?

Is het misschien een idee om een mooie afscheidsfilm te in elkaar te zetten met alle beelden van FPM, evt. aangevuld met wat ander beeldmateriaal? Als laatste eerbetoon?

Al zou ik dat zelf niet kunnen, is maar een idee en misschien sla ik de plank wel volledig mis. Hoe dan ook.

RIP

scania

Registered User
Helaas is vanmiddag Vincenzo(de oom van Michele) ook in het ziekenhuis overleden deze man was 65 en had ook zeer zware brandwonden.
In november liet hij ons zien hoe hij in zeer korte tijd een studata in elkaar rolde met meerdere lagen papier.

blaapaap

Registered User
Wat een tragedie en wat een groot verlies...
Inmiddels een aantal shows van bruscella mogen aanschouwen en behoren tot de beste die ik ooit heb gezien.
Ook wij waren in november nog wezen kijken bij deze fabriek... echt bizar dit.

Dat ze in vrede mogen rusten, deze kunstenaars, deze helden!
En natuurlijk ook alle sterkte voor de nabestaanden!

Bovenaan