Explod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Handyman

Registered User
Dit topic als vervolg van de discussie in het Italie, hoe of wat topic over de Explod.
Hier nogmaals de link van de foto..

http://img115.imageshack.us/my.php?image=imag2312oi2.jpg

Of er nou 30 of 50 Gram flash in zit....ik heb geprobeert een foto te maken van het opschrift maar kon het niet duidelijk genoeg krijgen.

In iedergeval, dit is een gedeelte van wat er achterop geschreven staat:

Peso netto massa attiva:26gr. - Peso lordo dell'artificio escluso Imballaggio: 45 gr.

Makreel

Registered User
Er zit zeker weten 50 gram in. Ik heb ze van de duitse hoofddealer, die ze op zijn beurt rechtsstreeks van de fabriek heeft, en die zei het. Er staat inderdaad 26 gram op, en de explod weegt zelf 85 gram. Maar er zit zeker weten 50 gram in, ik heb het zelf gewogen. Voor wie me niet gelooft, weeg het zelf, je kunt de dop aan de achterkant er zo uitwippen en het flash eruithalen en weer terug stoppen. Hier nog wat foto's van het flash:

Het linker buisje is van een m10.000 (2 gram) en de 2 rechtse buisjes zijn van een explod.

Zoals jullie kunnen zien erg donkere (goeie kwaliteit) flash.
En nog wat leuke foto's van mijn explods:

En een foto van kabeljauw:
http://img338.imageshack.us/img338/6411/p1010463uz1.jpg
En een foto van Wimmel:
http://home.kpnplanet.nl/~chevy_camaro@kpnplanet.nl/explod.jpg
Dit zijn andere zoals jullie zien, misschien zit hier wel 30 gram in?
En tot slot nog een filmpje, verwacht er binnenkort nog 4, inclusief 1 overdag filmpje en 1 vergelijkingsfilmpje met een italiaanse bom.
http://video.google.nl/videoplay?docid=7667212280954668709
Zo ik hoop dat nu alles duidelijk is over deze fantastische knallers. En dat nog wel voor 3 euro per stuk! De knal en druk is echt enorm. Harder dan een originele zink901 op de grond.

Laatst bewerkt:

RefleX

Registered User
Op het filmpje kun je het moeilijk horen welke nou harder gaat. De it.bom of de Explod? Kun je dat zelf vertellen uit ervaring want ben hier erg nieuwschierig na!

Alvast bedankt,

RefleX

Tony

Administrator
Medewerker
Oke , Nu weer genoeg over handel gesproken.
Verder over het apparaat zelf zonder prijzen aub.

fredperry

Registered User
t lijkt me echt een geweldig ding.
een heel goed alternatief voor de italiaanse bom aangezien ik van een aantal mensen heb gehoord dat die even hard gaan

T-sec

Registered User
Dat is een aardig rotje zeg...

Alleen twee vraagjes voor Makreel:

1. Waarmee heb jij het flash-sas uit de Explod gewogen om zodoende te kunnen constateren dat er 50 gram flash-sas in de Explod zit?
2. Waarom is donkere flash-sas automatisch hogere kwaliteit?

jcwtfreak

Registered User
Ik heb deze rotjes vorig jaar vaak gezien jezus wat een dreunen en de druk is werkelijk enorm!
Deze rotjes zijn puur op de markt gebracht om de Gigavlinder Crepé te overtreffen en dat doen ze met succes.
Ik vind deze nog een stuk harder klinken dan een Italiaan, de Explod heeft inderdaad 50 gram flash de huls is ook van uiterst goede kwaliteit en heel hard.

Laatst bewerkt door een moderator:

gaittoet

Registered User
Op deze link vind je het perfecte begin om te kijken wat nu precies harder gaat. Uiteindelijk is er alles terug te vinden wat je wilt weten over wat harder knalt!

WAT KNALT HARDER

:idea:

Dat is raar!
Als ik op de link klik "WAT KNALT HARDER" , kom ik op de site van CONRAD terecht!
Dat is even wel iets heel anders dan over vuurwerk.

Pyromaster2

Registered User
Dat is raar!
Als ik op de link klik "WAT KNALT HARDER" , kom ik op de site van CONRAD terecht!
Dat is even wel iets heel anders dan over vuurwerk.

Is ook sarcastisch bedoelt.:blink1:
Wat ermee gezegd wordt is dat voor de mensen wie willen weten wat harder gaat ze een decibelmeter moeten kopen/regelen en gaan vergelijken onder dezelfde waarden waarin de knallers afgestoken worden, waardes kan men denken aan afstand, ondergrond, enz, enz.

tommy-gun

Registered User
Is ook iets handzamer dan een italiaanse bom.
Gaan we zeker nog meer van horen en lezen in de media.
Wat ze er allemaal mee op kunnen blazen.

magic sky line

Registered User
Is ook iets handzamer dan een italiaanse bom.
Gaan we zeker nog meer van horen en lezen in de media.
Wat ze er allemaal mee op kunnen blazen.

Dat laaste ben ik ook bang voor, want ik heb er een gezien afgelopen jaarwisseling en de druk die er achter zit is enorm.

Ik vind het nog nauwelijks vuurwerk te noemen, maar ze knallen wel erg goed.

Makreel

Registered User
Dat is een aardig rotje zeg...

Alleen twee vraagjes voor Makreel:

1. Waarmee heb jij het flash-sas uit de Explod gewogen om zodoende te kunnen constateren dat er 50 gram flash-sas in de Explod zit?
2. Waarom is donkere flash-sas automatisch hogere kwaliteit?

1.Een brievenweger (redelijk nauwkeurig dus)
2.Donker flash is gemaakt van ''german dark'' aluminium, en dat is een stuk fijner dan het gemiddelde chinese flash. Ze zijn ook in italië geproduceerd, en europees flash is meestal sowieso van betere kwaliteit dan chinees.

Ik heb ze dus samen met een italiaanse bom gehoord, en het scheelde eigelijk zo goed als niks, maar de explod ging toch iets harder.
Ze zijn dit jaar duurder bij de fabriek waar ze geproduceerd worden.

tommy-gun

Registered User
Vraagje voor makreel:

Wat heb je er ook alweer mee opgeblazen dan ?
Ik meen namelijk dat jij een paar filmpjes op youtube hebt staan samen met een zekere nino of zoiets. Omgeving nijmegen.
Doet dat een belletje rinkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan