Explod

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyro023

Registered User
Balen zeg,zou 20 explods krijgen dit jaar(zat me er al helemaal op te verheugen)hoor ik ineens van me dealer dat de hoofdleverancier van explods in italie is opgepakt,met ruim 50.000 inbeslaggenomen explods.
Dat worden dus geen explods dit jaar voor mij.
Ik hoop niet dat de explod hetzelfde lot staat te wachten als de gigavlinders,want als ik het zo hoor vrees ik dat ze snel uitgestorven zullen raken.

mvg pyro023

pitbulsyndikaat

Registered User
Ik lees hier net dat explod's gemaakt worden in Italie maar dat is niet helemaal de waarheid,ze worden gemaakt in Polen net als de dragon boom's maar net als de dragon boom's worden de explod's via Italie vaak gedistributeerd.De Italiaanse Bommen worden wel weer in Italie gemaakt.

SReFLEctioN

Registered User
Explods worden wel degelijk in Italie gemaakt bij E.P.M

zie ook deze link.
http://www.setti.it/indexen.php?id=schedaen&rid=catalogue&id_genere=botti_petardi&descrizion=Botti%20&%20Petardi
item:Sfb 32 (Iv cat.)
manufacturer: E.p.m. italia
name: Explod
effect: un colpo tremendo
lenght: 12 sec
firing: a miccia
packaging: 2 pz

Is verkopen hetzelfde als maken dan? Hij zal niet zomaar zeggen dat ze daar niet gemaakt worden. Die mening gaat hij nu onderbouwen waarschijnlijk :).

Heb ze trouwens ook binnen, kreeg het advies ze eerst te schudden voor gebruik (fijn als een dealer goed op de hoogte is).

Dynamite

Registered User
:idea: tis zo die komen daar vandaan PUNT

en schudden voor gebruiken -----> fabeltjeskrant

Niet helemaal fabeltjeskrant hoor. Als het kruit een beetje aan elkaar plakt door vocht oid of doordat iets lang gelegen heeft, dan maakt het schudden het kruit weer los, waardoor de ontbranding sneller is en dus de knal harder. Dit geldt echter vrijwel alleen voor oudere producten.

Tony

Administrator
Medewerker
Het enige waar ik mee schud is dat ding tussen me benen.
Vuurwerk moet je lekker met rust laten, er is al genoeg mee gegooid..

The Barcode Man

Registered User
Het lijkt mij best riskant om het even heen en weer te schudden. Bedoel je heb toch 50 gram flash in je handen.
Precies wat tony zegt, laat vuurwerk met rust:cool:

Pyro-Power

Registered User
Maar wat dynamite zegt klopt wel degelijk.

Ik en nog iemand kan dit bevestigen.

Bijaanschaf van een karton gingen we 1tje testen.
Uit de doosgepakt en zo op de grond gelegd heel rustig en aangestoken.
Mag blij zijn als die de OP de leggen bijhield..

Daarom nog 1tje getest en weggegooid ....

Mamamamma toen wisten we wat een explod was :love:

Dus niet geheel broodje aap...

Maar ook zoals Tony zegt...Gewoon aansteken en weggooien is al zat.Wel de goede richting in niet naar mensen of zo dan :nuts:

meerval

Registered User
Zou het al genoeg zijn als je hem een paar keer 180 graden draait, daarna neerlegt en aansteekt? Want hij zit natuurlijk al niet stampvol met kruit.:idea:

SReFLEctioN

Registered User
Schudden voor gebruik?
Ik schud een pak karnemelk voor gebruik, maar een stuk vuurwerk?

Verklaar eens nader....

Is eerder ook al overlegd in de thread, dat deze kwalitatieve flash beter losser dan aan elkaar geplakt kan zitten. Vandaar deze verklaring. Of het daadwerkelijk effect heeft? Who knows, ik heb het er wel voor over om even te schudden voor gebruik.

zuen

Registered User
Er staat gewoon een nederlandse handleiding op:weird:. Ik zie trouwens ergens in de eerste posts staan dat er flash inzit, maar aan de foto's te zien is het echt gewoon bp(buskruit). Een willekeurig flashpoeder is sowieso grijs danwel bijna wit. En op die foto is het toch echt zwart. Heel goed kwalitatief buskruit is zeer snel hoor vergeet dat niet en zeker niet te vergelijken met het bp uit rotjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan