European health insurance card.

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Er is een 2007 wat veranderd, als je medische hulp nodig hebt in het buitenland.
Heb je alleen een Nederlands kaartje van de zorgverzerkeraar, dan moet je in het buitenland, als je medische hulp nodig hebt, alle kosten voorschieten.

Maar gelukkig is er een oplossing.
Je kunt nu bij je zorgverzekeraar een European health insurance card aanvragen.
En als je die pas bij je hebt in het buitenland, dan worden de kosten door je zorgverkeraar vergoed en hoef je het geld niet meer voor te schieten.
Hoe je toch aardig wat geld in je portemonee.

Zon pas kun je dus gewoon aanvragen bij je zorgverkeraar en kost je dus helemaal niks.
Maar scheeld je toch heel veel gezeik, als je in het buitenland medische behandeld moet worden.

Denk er dus aan dat je een European health insurance card besteld, als je naar het buitenland gaat.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind dit niet helemaal in het forum passen.
Laten we proberen om bij het onderwerp Fallas te blijven.
Straks krijgen we meer thread met adviezen over buitenlandse reizen en dergelijk en dan gaat het doel verloren..

Bonbridge

Registered User
Ik vind het toch wel een handige tip , niet specifiek voor Fallas maar wel handig voor het algemeen omdat er toch nogal wat België- en Duitslandgangers zijn en ook voor de medewerkers die helpen bij shows b.v. .

Er hoeft natuurlijk niks mis te gaan maar ik ga er toch ééntje aanvragen ! :idea:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan