Estartit?

DiZoR

Registered User
Ik ga vaak naar Spanje op vakantie en zit dan vlakbij Estartit(Pals,Lloret de mar, etc).Estartit ligt in het noord-oosten van Spanje. Weet iemand of ze daar vuurwerk verkopen. Ik ben er vorig jaar geweest en heb toen niet opgelet of ze er vuurwerk verkochten. Zou iemand mij verder kunnen helpen want er was eerst ook een vuurwerkshow in estartit. Ik ben er bijna zeker van dat er wel winkels zijn die vuurwerk verkopen maar ik weet niet echt adressen. Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Greats DiZoR,

Z@P

Registered User
Ik ga vaak naar Spanje op vakantie en zit dan vlakbij Estartit(Pals,Lloret de mar, etc).Estartit ligt in het noord-oosten van Spanje. Weet iemand of ze daar vuurwerk verkopen. Ik ben er vorig jaar geweest en heb toen niet opgelet of ze er vuurwerk verkochten. Zou iemand mij verder kunnen helpen want er was eerst ook een vuurwerkshow in estartit. Ik ben er bijna zeker van dat er wel winkels zijn die vuurwerk verkopen maar ik weet niet echt adressen. Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt.

Greats DiZoR,

ik ben afgelopen jaar in die regio geweest.

Op veel plaatsen staan hier "kraampjes" meestal groen geschilderd met een bord venda a petards. Hier verkopen ze dus vuurwerk. Ik heb hier echt veel van deze kraampjes zien staan maar deze waren allen dicht. 23 juni is er daar een regionale feestdag en dan wordt er constant door de locals afgestoken dus ik neem aan dat deze dan wel geopend is.

Verder ben ik net buiten santa susanna/malgrat de mar een grote vw winkel tegengekomen. Deze is te vinden net buiten de stad aan de weg waar de carrefour is. Tevens staat er op zo een 200 meter van de carrefour ook een dergelijk vuurwerk kraampje.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

succes

-edit- als je estartit binnekomt net over de brug heb je aan de linkerkant een vw kraam. Ik heb er vorig jaar een foto van gemaakt even kijken of ik die nog kan vinden.

Laatst bewerkt:

scania

Registered User
Dizor kijk even bij thread algemeen pagina 3 winkels Girona.
Ga zelf al wat jaren naar de baai van Rosas (San pere pescador) en ben wel eens naar Estratit gereden,in Vilamalla zit een vuurwerkwinkel is vanaf Estratit met auto ongeveer 45 minuten.
Tracas,grote battrijen,trueno,s,van alles op schappen met de prijs erbij,erg aardige man.
www.cialfir.com

veel plezier!

RNBakker

Registered User
in Vilamalla zit een vuurwerkwinkel
www.cialfir.com

Kijk een wat ze hier o.a. verkopen. Net als vroeger.......

parapente.jpg

DiZoR

Registered User
Nou hier kom ik al een stuk verder mee dankj allemaal. Als iemand nog meer vuurwerkwinkels weet in de omgeving van estartit dan is het altijd welkom :)

sander16

Registered User
jonges effe een vraagje zij er mensen die weten of er tussen 6 en 16 julie wel of geen vuurwerk shows zijn in Lloret da mar en of er vuurwerk word verkocht alvast bedank !

vonk

FPM Moderator
Medewerker
jonges effe een vraagje zij er mensen die weten of er tussen 6 en 16 julie wel of geen vuurwerk shows zijn in Lloret da mar en of er vuurwerk word verkocht alvast bedank !

nou doe je precies hetzelfde als waar tony je net in het andere topic al voor waarschuwd, er zijn al topics over llorret je moet alleen even zoeken!

p.s. je hebt een pm.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
in het weekend van 23 juni is er in omgeving van estartit (costa brave) heeft feest van sint joan.
hiervoor zijn er in de omliggende dorpen/steden diverse vuurwerk verkooppunten neergezet en op de avond van de 23e is er een vuurwerk vanaf het strand van estartit.

hieronder een paar foto,s van die vuurwerk verkooppunten die gewoon langs de weg staan.

vende_de_petards.jpg

vende_de_petards_1.jpg

vende_de_petards_2.jpg

hier zijn een hoop leuke spullen te koop zoals traca,s en trueno,s... op bestelling zijn ook de grotere blokken leverbaar.

eXplod31

Registered User
Zijn deze kraampjes er nog steeds, en weten mensen misschien nieuwe adresjes want het laatste bericht is al weer 3 jaar geleden gepost!
We gaan namelijk van 24 juli tot 8 augustus naar l'estartit en ik wil graag wat vlinders meenemen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Zijn deze kraampjes er nog steeds, en weten mensen misschien nieuwe adresjes want het laatste bericht is al weer 3 jaar geleden gepost!
We gaan namelijk van 24 juli tot 8 augustus naar l'estartit en ik wil graag wat vlinders meenemen.

Ben even wat info voor je aan het zoeken met foto's. Kan even duren wat het is even zoeken maar ik ga je wat laten zien waar je denk ik wel wat aan hebt.

Moment!

Edit: Gevonden!

estartit_2007_095.jpg

estartit_2007_096.jpg

estartit_2007_089.jpg

estartit_2007_087.jpg

Ok wat zie je hier?

Foto 1. De ingang van montfort pyrotecnia

Foto 2. Het bord waarop staat welke richting je moet + adres.

Foto 3. Vuurwerk

Foto 4. Vuurwerk.

Zelf ben ik hier 3 jaar geleden geweest en je kan hier redelijk veel vuurwerk kopen. Wel vond ik het aan de prijs als je het vergelijkt met bv shops in Valencia.
Helaas heb ik hier ook voor een gesloten deur gestaan en bleek dus dat je van tevoren een afspraak moest maken. Dit heb ik door de receptie van ons hotel laten doen aangezien mijn spaans echt niet zo goed is.
Als ik me niet vergis was het vanaf Estartit ongeveer 30-40 min rijden.

Een telefoon nummer heb ik ook nog voor je. 0034972671152.

Let nog wel even op, deze informatie is 3 jaar oud en ik weet dus ook niet of dit allemaal nog klopt.

Succes en laat even weten of het gelukt is als je gaat.

Laatst bewerkt:

eXplod31

Registered User
Hartstikke bedankt man!
Dit ga ik allemaal even overnemen, dan kan ik dit goed gebruiken voor als ik ga!
Het adres van de afbeelding, heb ik hieraan genoeg? Heb ik geen huisnummer o.i.d. nodig om het te kunnen vinden?

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Hartstikke bedankt man!
Dit ga ik allemaal even overnemen, dan kan ik dit goed gebruiken voor als ik ga!
Het adres van de afbeelding, heb ik hieraan genoeg? Heb ik geen huisnummer o.i.d. nodig om het te kunnen vinden?

Een straatnaam heb ik niet voor je, die kan ik niet meer vinden. De plaats is Vilamalle op het industrieterrein Poligon Industrial. Als je dat weet te vinden moet het ook lukken om de vuurwerk zaak te vinden. Het industrieterrein is namelijk niet erg groot. Ik zal nog even kijken of ik op google maps nog wat kan vinden.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Als ik met niet vergis is het hier...het rode puntje op maps. In Vilamalle heb je 2 industrieterreinen. 1 grote en 1 wat kleinere...de kleine moet je hebben.

montfort.jpg

Mmmmm is niet echt lekker zichtbaar.

De straat die het zou moeten zijn is. Avinguda de Emporda. Daar een zijstraat van zit de zaak.

Laatst bewerkt:

eXplod31

Registered User
oke, ik ga het even opzoeken. maar inderdaad, als ik bij het industrieterrein ben kan ik altijd nog vragen.
heb de plek al na kunnen zoeken, dus de rode punt, het kleine industrieterrein.
moet goed komen!

hartstikke bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
oke, ik ga het even opzoeken. maar inderdaad, als ik bij het industrieterrein ben kan ik altijd nog vragen.

De truc zit m in dat je naar het kleine industrie terrein van Vilamalle moet gaan...als je op de tom tom zoekt naar die de naam van het industrieterrein de tom tom je naar de verkeerde stuurt. Kijk maar eens op maps op de stad vilamalle, daar zie je gelijk 2 industrieterreinen...de kleine die is het.

Nou moet volgens mij wel gaan lukken zo.

Bovenaan