Mr_Mascleta
Registered User
Beste forumleden, ik wil bij deze voor degene die de mascletas volgt het schema voor jullie uiteenzetten. Met de verslagen zou het kunnen zijn dat je nog meer inzicht krijgt in het verloop tijdens de mascleta. Opgemerkt hierbij is dat elke persoonlijke beleving op zichzelf staat. Er zijn altijd voorkeuren en ook zienswijzes die een mascleta bepalen in hoe men deze ervaart. Daarbij is het ook een punt dat je het vanuit de : Sinfonia del Ruido" dus de symphonie van het geluid mag beschouwen, of zoals ik weleens schetst of je naar een orkest gaat en luistert en de composities kent en ineens slaat de drums door! Ja wat denk je dan?
Het belangrijkste staat onder in het schema en elke vuurwerker kiest voor zijn materiaal en hoe hij deze inzet! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben in Fallas.
!AMUNT VALENCIA Y SUS MASCLETAS¡
Het belangrijkste staat onder in het schema en elke vuurwerker kiest voor zijn materiaal en hoe hij deze inzet! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben in Fallas.
| A: INICIO | B: CUERPO o TERRESTRE DE FUEGO | C: FINAL |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| Trueno de Aviso | Comienzo en Tierra | Principios Aeros | Digitales | Retenciones | Acompanamiento Aero | Terremoto | Bomabrdeo Aero | Rubrica o Cierre |
| 3 Disparos laatste is aanvang Inicio | Traca Valenciana | Verschillende tempo's van effecten met o.a fluit, knal, cracker, wasp, kleinere knal | Verschillend in hoeveelheid en timing, maar voor een mooie structuur en goed passend. | Elke halte met zijn groepen, dit stuk moet zijn; groeiend, versnellend en met detonaties | Deze met zijn, schelle fluit, knal, knallers roffel ter ondersteuning van middendeel | Onderverdeeld in diverse Tramos, Paradas in 3-4 en soms 5 secties | Normaal gesproken na de Terremoto een slag Volcanadas de Truenillos die kleinere knallers direct gevolgd door de Truenos de Aviso | Truenos Digitalizades in Secuencias gevolgd door slag met fluit en of knal |
| AIRE | TIERRA | AIRE | TIERRA | TIERRA | AIRE | TIERRA | AIRE | AIRE/TIERRA O AMBOS |
Laatst bewerkt: