Erasmusbrug Oud en Nieuw 2010-2011

bridge

Bronzen Member
Heb echt zitten genieten bij het bekijken van de film!

Oja..... heb ik het natuurlijk wel over alle leuke consu blokjes op de achtergrond die je overal in de stad af ziet gaan......

Het viel me juist op dater uberhaupt weinig vuurwerk is daar in Rotterdam. Groot verschil met hier in Brabant. De kritiek op de show kan ik helemaal niet volgen. iedereen laat zich leiden door de opmerking dat het budget 200.000,- is, maar ik denk niet dat we dat klakkeloos moeten aannemen. Een grote show wegzetten kan nu eenmaal niet in Nederland gelet op de belachelijke regelgeving. Een grote show vereist dat je met minimaal heel veel 6 inch kunt werken. We kunnen Caballer laten komen of zelfs Parente, of een club Japanners, maar met de regels in Nederland kunnen zij er ook niet zo heel veel meer van maken.
ik denk dat de show die we zien een budget had van 20.000 en geen 200.000,-.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Het viel me juist op dater uberhaupt weinig vuurwerk is daar in Rotterdam. Groot verschil met hier in Brabant. De kritiek op de show kan ik helemaal niet volgen. iedereen laat zich leiden door de opmerking dat het budget 200.000,- is, maar ik denk niet dat we dat klakkeloos moeten aannemen. Een grote show wegzetten kan nu eenmaal niet in Nederland gelet op de belachelijke regelgeving. Een grote show vereist dat je met minimaal heel veel 6 inch kunt werken. We kunnen Caballer laten komen of zelfs Parente, of een club Japanners, maar met de regels in Nederland kunnen zij er ook niet zo heel veel meer van maken.

Bekijk even de link van F16....ben benieuwd of je dan nog dezelfde mening hebt.

KoenL

Registered User
FPM.jpg

FPM1.jpg

FPM2.jpg

FPM3.jpg

Enkele screenshots uit die aflevering...

Dim

Product Beheer
Medewerker
Gaat hier denk ik niet alleen om een ''grote'' show te bouwen maar meer de opbouw, effecten en thema's. Wat we in Rotterdam zien is leuk maar niet meer bijzonder. Er zijn mogelijkheden genoeg om er wat moois van te maken.

Het is jammer dat dit soort shows op deze manier geschoten worden, terwijl er met meer creativiteit meer uitgehaald kan worden.

Misschien is een competitie hier in Nederland wel eens goed, zodat schieters zich wel echt gaan onderscheiden. Neemt niet weg dat er al veel slimme en goede schietbedrijven zijn die wel enorme leuke shows kunnen bedenken en schieten.

martino

Registered User
Het is al een aantal jaren een hoop discussie omtrent deze lokatie. Misschien ligt het wel aan die brug ? ;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Die link van F16 kan ik niet openen. Wat is de strekking?

De strekking is zoals je kan zien op de screens van Koen dat er een berg vuurwerk staat waar je toch een heel behoorlijke show mee kan schieten. Wel denk ik dat er behoorlijk wat is blijven staan als ik de film vergelijk met de screens/film van rtl4.
Deze show is zo te zien minimaal 4 inch bommen gebruikt en misschien wel 5 of 6 inch. En met die formaten kan je echt wel een heel degelijke show schieten..daar heb je echt niet groter voor nodig. Zelf heb ik eens een show gezien in spanje die max 100-125 mm bevatte en dat was voor spaanse begrippen een zeer kleine show. Maar die is wel nog steeds vele malen beter dan wat we hier zien in Rotjeknor.

Tuurlijk is het bugdet niet 200.000 euro maar een 20-30.000 zal het budget echt wel zijn en daar krijg je dan toch een ruk show voor. Dat kan echt beter.

Ik weet dat een spaans bedrijf hier nooit gaat schieten maar ik weet zeker dat als die een budget van 20-30000 euro ter beschikking krijgen ze een zeer puike show schieten waar bijna alle nederlandse show's een puntje aan kunnen zuigen!

Laatst bewerkt:

Z@P

Registered User
Ben afgehaakt na 3 minuten, werkelijk te saai om aan te gluren.
Het lijkt me dat 3 kwart is blijven staan, dat kan haast niet anders.

aan het budget ligt het niet, 20k a 30k zijn echt grote bedragen voor NL begrippen en als ik zie wat ze voor minder in tarragona of waar dan ook in spanje oid neerzetten snap ik het niet.

Michel_G

Zilveren Member

Totaal niet mee eens! Jij hebt het over een GROTE show, niet over een GOEDE show..... Voor een grote show is 6" wel gewenst, maar dat is niet noodzakelijk voor een goede show. Meeste freaks hier op het forum weten heus wel, dat gezien de Nederlandse regelgeving, het niet mogelijk is om 8" of zelfs groter te gaan schieten daar. Er zit ook helemaal niemand te zeiken over te kleine kalibers!

Waar wel over geklaagd wordt, is de kwaliteit van de show. En daar gaat het mis! Wat je ziet is gewoon puur een gebrek aan creativiteit en aan diversiteit! Telkens terugkerende bommen, sommige blokken die zelfs 2 maal geschoten worden, weinig verschillende beelden/thema's, soms erg onlogische opbouw. Lees anders eens de post van Mickeyzegtboem, daar staan zat punten van kritiek in die geheel logisch en terrecht zijn.

We kunnen hier rustig een Caballer (één van de vele) of een Parente laten komen, zelfs met de Nederlandse regelgeving. De regelgeving is hier namelijk niet DE beperkende factor voor kwaliteit, maar dat is het bedrijf, danwel de schieter!

Ik denk echt dat een goede pyrotechnicus met inzicht, met een max kaliber van 100mm en een budget van (grofweg) tussen de 20.000 en 50.000 een betere show neer moet kunnen zetten, door betere opbouw, betere variatie in shells/mines/blokken, meer creativiteit.

DioR

Registered User
Hier kan ik nou echt van genieten. Dit vind ik nou echt oud en nieuw waardig! Heerlijk om te zien en te horen. Ik heb het natuurlijk over het aftellen wat te zien is in het tweede filmpje. Was er ook een show geschoten? O, ik dacht dat dat van iemand was die daar woonde....

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Op de foto zie ik wel veel buizen, maar dat zegt natuurlijk niets. Ik zie wel vaker bij shows (veel) lege buizen er tussen staan.

Een paar plausibele redenen zouden kunnen zijn:

- Explo had last van de Mexicaanse griep?
of
- De ontstekers waren gekocht bij Katan?
of
- Op het laatste moment besloten de heren schieters dat fakkelen veel leuker is?
of
- Ze hebben zo'n hekel aan Feyenoord als tukkers (FC Twente) dat ze besloten dat rotterdammers geen leuk vuurwerk mogen zien.
of
- Men dacht dat het nog zomertijd was.

stef

Member
Kom op mensen.
Gal spugen kunnen we allemaal.
eerst zijn we laaiend antioshast over nijmegen vier daagse en nu maken jullie dream met de grond gelijk.
Denken jullie nu echt dat ze dit met opzet doen.

Ik mag en wil me er niet te veel in mengen.
Ben het met jullie eens dat de show veel beter had gekunt.
Maar elk bedrijf heeft te maken met factoren die je als vuurwerker de das om kunnen doen.
Ik kan er legio op noemen maar dat is niet aan mij.
voorheen was het toppie de afgelopen 2 jaar, laaste niet mee gerekend.
tuurlijk kan het beter, maar als dingen niet gaan zoals gepland heb je het nakijken.

en daar zit je als bedrijf echt niet op te wachten.
Niet dat ik Dream in bescherming wil nemen, maar gal spugen kunnen we allemaal.
wees eerlijk en opjectief.
en als je Dream dan zo slecht vind moet je ook niet meer naar shows van Dream gaan kijken.
tuurlijk mogen we allemaal onze mening geven.
Maar vergeet niet dat er NIET EEN BEDRIJF hier in nederland is die zo kan schieten als La Rossa of parente of cabelar.
NL is NL.
Niet meer en niet minder en kan en mag je geen appels met peren vergelijken.
mischien wil Dream nog wat kwijt.
Wat ik zeker weet is dat zij dit nooit met opzet zullen doen.
Dream heeft in het verleden top shows geschoten en zullen het niet na laten met een groot budget dit ook neer te zetten in Rotterdeam.
Iets heeft dus er voor gezorgd dat het niet zo moest zijn zoals wij mogen verwachten.
Groet,
Stef

Michel_G

Zilveren Member
Stef, alles goed en wel, maar je zal mij ook nooit horen pretenderen dat ik het beter zou kunnen, ik zou niet durven!

Ik heb ook niet gezegd in mijn eerdere post dat de NL schieters net zulke shows als de topbedrijven uit Spanje en Italië neer moeten zetten, heb alleen gereageerd op de post van Bridge, dat die bedrijven het nauwelijks beter zouden kunnen doen hier in NL, waar ik het dus oneens mee ben!

Misschien heeft iets er voor gezorgd dat er een hoop bleef staan of dingen scheef liepen....... Maar als er 4 of 5 keer dezelfde (of bijna identieke) shells voorbij komen, kan je dat niet wijten aan een defect schietsysteem of ander onvoorziene problemen, maar aan verkeerde inkoop en keuze (tenzij er op het allerlaatst de juiste producten niet geleverd zijn of dat er niks anders beschikbaar was)

Ik ben hartstikke eerlijk en objectief en zal elke show proberen zo onafhankelijk mogelijk te bekijken, ongeacht het bedrijf of de schieter! Toch vind ik wel dat ik uit moet spreken dat wanneer iets een slechte show is. Dat er mogelijk een problemen waren, zou een goed en terecht excuus kunnen zijn, maar dat doet niks af aan het feit dat deze show, gezien het (mogelijke/waarschijnlijke) budget, onder de maat was!

En vind Dream niet bij voorbaat slecht, alhoewel ik Sail ook tegen vond vallen dit jaar, en ben dus ook echt niet bezig Dream de grond in te boren, maar deze show opzichzelf is gewoon ondermaats naar mijn mening! Al was hij wel door Ricardo of Vicente of bijvoorbeeld door Parente geschoten, dan nog was hij gewoon echt matig, daar doet het bedrijf niks aan af!

michel0911

Registered User
200,000 ?

LOL

Never nooit niet, dan zal er voor maximaal 20.000 zijn weggeschoten, meer niet. en er zal heel veel geld aan de strijkstok zijn blijven hangen....

Aan de andere kant is het ook zo dat deze show best goed de huidige situatie van Feyenoord weergeeft. :) Die is namelijk ook zo bedroevend (helaas, al ben ik geen Feynenoorder maar dat gun je geen enkele club).

USRRobiwan

Registered User
Gezien het aantal 3" 4" en 5" tubes die ik op het platform heb zien staan en dat vergelijk met het 20tal shells in het filmpje dan klopt dat al niet. Er zit totaal geen opbouw in, totaal niet spectaculair, luk raak zie je 2 of 3 shells per minuut de lucht in gaan en dat heeft niets te maken met budget, ontstekings problemen of andere excuses.

Als ik als schieter de eer zou hebben om een 'nationaal' vuurwerk neer te zetten dan kijk ik echt niet op mijn budget en zorg ik er voor dat alles viervoudig gecontroleerd is, er een shitload extra staat omdat ik een visitiekaartje wil achter laten waar je van zegt 'zo dan!'. Desnoods die brug erbij betrekken in het schieten. Kan mij niet schelen als het kan doe ik het.

Kijk zo hoort het!

Parijs was ook een totale blamage dit jaar.600.000 parijzenaren die teleurgesteld weer naar huis keerde omdat er geen vuurwerk was in de eifel toren in tegenstelling tot 2010

Laatst bewerkt:

Jie

Registered User
Op VWC staan een 2-tal foto's waarbij duidelijk een persoon op het ponton te zien is, er gaat dan ook iets af. Conclusie: men heeft gefakkeld, vandaar dat het waarschijnlijk zo'n ratjetoe is geworden.

Tony

Administrator
Medewerker
Enne 4 en 5 inch ?
Ik dacht het niet. Volgens mij is het maximaal 3 inch. Misschien dat de grotere buizen voor mines waren.
Kijk ik vind de show ook echt niets maar als bedrijf moet je ook geld overhouden. Als er 50.000 budget is moet je de mensen betalen die 4 a 5 dagen staan te werken. Dan moeten ze ook nog eens eten. Daarbij moet je het ponton huren en de ritten naar Rotterdam niet vergeten. Maar bovenal moet je de BELASTINGDIENST niet vergeten. Als het budget 50.000 is dan gaat er 10.000 BTW van dat bedrag af..Plus de rest van de kosten etc.

Ik denk dat sommige mensen iets te snel naar het geld kijken. Dream is ook een bedrijf en moet ook geld overhouden voor de kosten die ze het hele jaar maken.

Dat de show *************** was is gewoon niet te ontkennen maar het is nooit geen 50.000 euro aan vuurwerk. Trouwens, geen enkel bedrijf schiet wat hij aan budget krijgt en dat lijken sommige mensen weleens te vergeten. Hmm, de enige die dat wel doet is Original Fireworks. Die knalt er zelfs nog wat geld bovenop. Maar goed, die schieten ook niet om te kunnen eten.

En de vergelijkingen van Sydney etc. Is een stomiteit van RTL5 want die heeft dat de wereld in gebracht. Hoe kan je zoiets nou vergelijken met Rotterdam. 1,5 miljoen tegen 50.000 euro.

Bovenaan