Zowel de tram als de bus gaan over de Erasmusbrug. Dat je een tram niet om kan leiden valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar je zou als alternatief extra bussen kunnen laten rijden. Die bussen kunnen als alternatieve route via de Willemsbrug en de Maastunnel. Ja, reistijd langer, maar bij Leiden Ontzet is ook heel de binnenstad DICHT voor openbaar vervoer. Het KAN dus wel, want ook in Leiden is Openbaar Vervoer een belangrijk vervoersmiddel. Kijk maar eens naar de drukte bij het busstation.
Wat betreft het vuurwerk...Hoe mooi zou het zijn om een waterval vanaf de Erasmusbrug naar het water te zien komen. Volgens mij relatief goedkoop. En wat me nog mooier lijkt, om simpele consumenten blinkfonteintjes aan de tuidraden van de Erasmusbrug te zien blinken met daarboven 4 inch strobe bommen. Om het aan te leggen zal het wel duur zijn aangezien je met een hoogwerker zal moeten werken (huur) en het kost veel tijd (personeel), maar je bereikt er wel een WOW effect mee. Ik kan me met die locatie hele mooie beelden voorstellen. Soms wat idealistisch, maar onmogelijk wil ik het niet noemen.
Een vraag die ik mezelf afvraag, waarom wordt het Ponton niet in het midden van de Nieuwe Maas gelegd. Met een beetje passen en meten kan je aan beide kanten van het ponton 230 meter creëren, zodat je 5 inch kan gebruiken, maar 4 inch zou makkelijk kunnen qua afstand. Je kan er dan voor zorgen dat het vuurwerk voor beide kanten goed zichtbaar is. De scheepvaart zal hoe dan ook stilgelegd moeten worden tijdens de show. Het ponton opbouwen aan de kade en tegen showtime verplaatsen naar het midden moet toch mogelijk zijn?
Daarnaast moet Nederland massaal uitstromen om het spektakel in Rotterdam te zien. In Sydney lopen mensen 's ochtends vroeg al uit om een mooi plekje te hebben. Er waren zelfs Nederlands gesignaleerd die speciaal voor het vuurwerk kwamen haha! De kans dat je dat in Rotterdam voor elkaar krijgt is natuurlijk klein, zeker met de traditie van zelf vuurwerk afsteken en gezellig met de familie op de bank met een schaal oliebollen. Maar voor de gemeente Rotterdam en het schietbedrijf zou dat het streven moeten zijn en ik betwijfel of dat, zeker bij de gemeente Rotterdam, het geval is. Volgens mij hebben zij het geld liever in eigen zak dan in de organisatie voor het vuurwerk en de feesten eromheen.
En als dan blijkt dat je niet kan laten zien wat je wil laten zien als gemeente dan moet je er niet aan beginnen, want uiteindelijk komt dat je duur te staan.
Post kan 3x zolang worden, maar er is al veel gezegd. Als dingen niet gaan zoals ze moeten gaan kan je niet anders dan balen en proberen het in de toekomst te verbeteren. Maar die les hoef ik niemand te leren hahah!