EOD haalt vuurwerkbom uit schoolkluisje

KoenL

Registered User
EDAM - De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) moest dinsdagmiddag uitrukken naar een middelbare school in Edam om een vuurwerkbom uit een kluisje te halen.

Het explosief was door een leerling thuis gemaakt en door zijn moeder naar school gebracht. Dat meldde de politie dinsdag.

De moeder kwam 's middags met de pijpbom gevuld met kruit en kogellagers naar vmbo-school De Triade. Ze had het stuk vuurwerk thuis gevonden en wist niet wat ze er mee aan moest.

De conciërge borg het explosief op in een kluisje en schakelde de wijkagent in. Die belde op zijn beurt de EOD. Omdat de pijpbom veilig in het kluisje lag, hoefde de school niet te worden ontruimd. De EOD heeft het stuk huisvlijt meegenomen.

Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2680816/eod-haalt-vuurwerkbom-schoolkluisje.html

Michel_G

Zilveren Member
De moeder kwam 's middags met de pijpbom gevuld met kruit en kogellagers naar vmbo-school De Triade.

Met name dit stukje vind ik verontrustend.... Bewust kogellager kogels er in doen, heeft niets meer met een hardere klap te maken. Enige functie ervan is zorgen voor meer schade en letsel, door het creëren van meer projectielen. Dan wordt ik toch heel erg bang ervan wat deze persoon hiermee van plan was.....

Laatst bewerkt:

p-aart-y

FPM Hangouderen
Dat zijn dan erg kleine kogellagers geweest. Ze bedoelen vast de stalen kogels die gebruikt worden in kogellagers. Zo zie je maar weer dat de media ook van techniek geen verstand heeft.

ifeelfine

Registered User
NOS TT noemde het gewoon pijpbom hulde dat ze het niet in verband bracht met vuurwerk, want daar heeft het natuuurlijk niks mee te maken, dit is gewoon crimineel pijpbommen maken

Leonn

Registered User
Ze wist blijkbaar niet dat het een bom was.
Snap niet waarom ze het dan maar naar school brengt.
En waarom zou je eigenlijk kogellagers in je bom stoppen?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik hoor het al via de omroep installatie.
Pietje wil even je langs de conciërge langs komen?
Je bent je pijpbom vergeten, je moeder is zo aardig geweest om hem even langs te brengen.

kingmokum

Banned
Wat dachten ze daar... 'Hmm, eens even kijken een fragmentatie bom, laten we daar eens even een dubbele fragmentatie bom van maken'.

Bovenaan