Enschede

Moontan

Moderator
Medewerker
plaats : Enschede
Provincie : Overijssel
wie: Dreamfireworks
wat: consumenten vuurwerk
waar: volkspark Enschede
tijd : omstreeks 21:00 uur

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
FB foto van Frits
528657_486406761415235_1787154354_n.jpg

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Waar slaat dat spandoek op?

Anyway: Hierbij een film met dank aan DsNL:

Laatst bewerkt:

DJ-ArSoN

Registered User
Was wel een aardig consu-showtje gisteren.
Mascletalijn leuk gedaan, maar is geen vergelijk met het echte werk uiteraard. Maar hoe dan ook, tof dat ze het doen!
Digitaal lijntje op het einde, ook tof!

VvanVuurwerk

Registered User
Ik vind het verder een leuk showtje (zeker voor nederlandse begrippen). Maar vind de mascletalijn totaal misplaatst.

Word een gek geheel op deze manier en het tempo van de ''mascleta'' is ook niet geweldig.
Zo'n digitale lijn daar in tegen vind ik wel erg leuk gedaan. Maak dan zo iets in plaats van een paar mascleta lijntjes. Leuk stukje digitaal getimed, misschien in combinatie met mines of fluitmines. Maar de toegevoegde waarde van het stukje mascleta er in zie ik niet, nog afgezien van hoe goed dat stukje mascleta was.

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Mascletalijn leuk gedaan, maar is geen vergelijk met het echte werk uiteraard. Maar hoe dan ook, tof dat ze het doen!

De mascletalijnen waren ook nooit als volwaardige mascleta bedoeld. Gewoon puur als variatie/afwisselend element, even eens wat anders bij de show. Het aantal wat er hing was ook gewoon veel te weinig om een volwaardige mascleta mee te kunnen maken.

Idee was 3 verschillende tempo's. Omdat we strengen hadden met 3 verschillende snelheden, konden we daar wat mee spelen, maar omdat het hele stuk te lang zou gaan duren als we alle secties afzonderlijk na elkaar zouden doen (zoals bij een mascleta), hebben we de lijnen wat laten overlappen en op basis van de berekende snelheid en zelf timen, de secties op bepaalde momenten weg gedrukt. Dit alles om het wat korter met iets hoger tempo te houden.

Helaas blijkt dan de opgegeven timing in de praktijk net een fractie anders te lopen dan je in theorie berekend hebt, waardoor het net niet helemaal lekker uit komt. Weer wat geleerd en op naar de volgende keer. In ieder geval een poging gewaagd zoiets ook een keer toe te passen. Zonder het te proberen, kan je er ook niet van leren! (de rijm is toeval overigens :hehe!:

Laatst bewerkt:

DanielFPM

Registered User
Helaas kon ik er niet bij zijn maar aan de hand van de video, kan je toch wel stellen dat dit idee toch aardig goed geslaagd is :)? De timing viel toch redelijk mee lijkt me Michel?

Hopen dat we dit meer gaan zien in shows!

Firecrack-R

Registered User
Wat ik hier zie is een dream fireworks die een top showtje wegschiet. De step sequenties zijn top, cakes goed. Leuke thema's.

Even over het singleshot werk: Toen original dit in Geel probeerde leek het nergens op, original word op handen en voeten gedragen door liefhebber dus daar hoor je niks over. Maar dat terzijde..

Dit ziet er gewoon heel goed uit. Escalerend einde ook, mijn complimenten aan dream.

shinji

Moderator
Medewerker
Frits heeft weer flink uitgepakt. Er zal best wat werk in deze show gezeten hebben. Het is dan ook best een vermakelijk geheel geworden. Toch is het een beetje een koddig gezicht dat de singleshots ( overigens erg goed geschoten) ondersteund worden door vuurwerkeffecten ipv andersom. Maar goed, dat kan niet anders in deze consumenten/prof combinatie. De finale was wel erg lekker, met een goed digitaal stukje knalwerk.
Het 'mascleta' stukje in het begin is natuurlijk wel origineel bedacht, helaas was de uitvoering niet zoals de bedoeling was, al vraag ik mezelf af of je met een paar lijntjes nr5 en nr6 die in het gras ploffen ooit het gewenste effect zal bereiken. Als je met zoveel mensen aan het werk bent moet het toch te doen zijn om ff 40m2 stoeptegeltjes neer te leggen.

Dahustla

Registered User
Toch een aardig showtje! En het mag zeker wel gezegd worden dat Dream de moeite neemt om afwisselend te zijn en iets nieuws te proberen. Ook al is de uitvoering niet helemaal gelukt, ze proberen het wel. Kun je over "niet nader te noemen" andere bedrijven niet zeggen.

Props voor frits & Co!

Bovenaan