Enquete AD: 'Vuurwerkverbod: wel of niet?'

AWG

Registered User
done,

overal ingevuld dat ik tegen vuurwerk ben en voor een verbod en dat de tijden nog verder ingekrompen moeten worden,
speciale vuurwerkafsteekbelasting invoeren en btw tarief opvoeren naar minimaal 50%, uiteraard moeten de gemeentes het afsteken maar ik zou dat het liefs ook snel beknot worden.. kost gewoonweg teveel...

:nose pick:

Plum Bloom

Registered User
Nu behoor ik tot het uitstervende ras der krantenlezers. Ik heb een abonnement op een regionaal dagblad dat behoort tot de door het AD gedomineerde Persgroep Nederland.

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik vandaag een mail waarin mij wordt gevraagd mee te doen aan de enquete over een vuurwerkverbod. Nooit eerder zoiets meegemaakt. Zouden de resultaten tot nu toe niet naar wens zijn van de anti-vuurwerkkrant bij uitstek van NL?

Ik moest denken aan 1Vandaag, dat eind vorig jaar een vuurwerkenquete onder de leden van het Opiniepanel via Twitter ineens open stelde voor iedereen, zo goed als zeker omdat de uitslag niet genoeg anti-vuurwerk was omdat veel freaks zich voor het panel hadden aangemeld.

Baron van lunt zu sas

Registered User
De vraag naar je postcode is ook bedoelt om een landelijk plaatje te kunnen presenteren.
Ook lokale nieuwsbrengers zijn ingeschakeld om de enquête bekend te maken.
Dit wordt een “oliebollentest” zoals de AD dat erg goed kan.
Mensen, het is onbeperkt in te vullen dus je weet wat je moet doen. De tegenstanders weten het ook.......

AWG

Registered User
De vraag naar je postcode is ook bedoelt om een landelijk plaatje te kunnen presenteren.
Ook lokale nieuwsbrengers zijn ingeschakeld om de enquête bekend te maken.
Dit wordt een “oliebollentest” zoals de AD dat erg goed kan.
Mensen, het is onbeperkt in te vullen dus je weet wat je moet doen. De tegenstanders weten het ook.......

dacht dat die ellende over haring ging, is oliebollen ook zo,n schopstoel van ze?
waarheidsvinding is ook niet meer wat het geweest is.. blijkbaar.:lll._.:

Dennis010

Registered User
dacht dat die ellende over haring ging, is oliebollen ook zo,n schopstoel van ze?
waarheidsvinding is ook niet meer wat het geweest is.. blijkbaar.:lll._.:

EN de haringtest EN de oliebollen test van het AD zijn doorgestoken kaart gebleken. Kocht je je vis of meel voor je bolletjes bij de verkeerde leverancier, kreeg je steevast een laag cijfer.

Ze doen er werkelijk alles aan want dit bericht staat ook al 9 dagen op de "voorpagina" van de digitale versie. Welk platform heeft er nog meer berichtgeving van 9 dagen oud wat sticky is gemaakt??? Juist, niet één.

https://www.ad.nl/home/vuurwerkbranche-niet-enthousiast-over-verplichte-lanceerinstallatie~ae0e9c70/

Het AD is het voertuig van de verbodslobby. En in de redactie zit een vriendje van onze oogarts terrorist Fabertje uit Rotterdam.
En dan te bedenken dat het hier "maar"om vuurwerk gaat. Welk nieuws zouden ze over de afgelopen 30 jaar nog meer in de juiste richting "gestuurd" hebben?

Bovenaan