Emmerich (D)

dtmalive

Registered User
Mooi gefilmd Stefan.
Nu ik de muziek erbij hoorde klopte alles net wat beter.
Van waar wij stonden was de muziek bijna niet te horen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Mooie bijdrage Stefan, bedankt voor het delen er van.
Absoluut goede show, waar weinig opvalt aan te merken.
En ik ben blij voor Hayo dat hij zich heeft weten te rehalibiteren.

Dennis010

Registered User
super film weer stefan! top.
leuk om mijn favorieten weer te kunnen zien.
de mooie blinkers, de "vallende crackling sterren" (hoe heet dit effect??)
en de parachutes. en natuurlijk de iets te lage 12"er op het einde :nuts:
mooie kwaliteit film.

autofan

Registered User
zo ik ben er gisteren rond 02.30 weergekomen.
wat een honde weer was het het:cry:.
maar ondanks alle regen die viel was het tijdens de show nagenoeg droog:cool:.
verder vond ik het echt een super show, mooie shells, 2 mooie 12 inchers:love: .
ik heb ook foto's gemaakt en een filmpje van de finale die zal ik zometeen posten.
alleen ontzettend jammer van de regen ik was echt drijfnat en had niks geen paraplu mee:push:.
l&f fireworks goed gedaan:cool:.

hier mijn foto's en een filmpje:

www.fotopocket.nl/view.php?friendly=0601143907

http://blip.tv/file/953353/

Laatst bewerkt:

Red Eagle

Registered User
vond het ook een mooie show vorig jaar nog meegeholpen aan de andere show.Ben mede daardoor ook blij dat deze ondanks de regen niet in het water is gevallen en dat Hayo heeft laten zien dat ie het wel degelijk kan.En dat het vertrouwen dat ie nodig had weer terug is bij de kenners.

blazuhhh

Registered User
Lof voor Hajo dat hij toch heeft geschoten. In nederland was onder dergelijke omstandigheden de show geheid afgelast.

Ik sta er wel van te kijken dat mensen het toch een goede show vonden.
Was het vorig jaar dan echt zo slecht??

Ik vond de show niet denderend aangezien de hoeveelheid die de lucht in zou moeten gaan. Ik kan er verder ook niet veel over zeggen omdat ik ook wel
geloof dat er een hoop verzopen is door de enorme bui die over ons heen trok.

Wel is duidelijk dat hier niet veel voorspellers in de voetsporen van Piet Paulusma zullen treden hahaha:laugh:

@ infinity
Te grappig van die boete.:bigsmile: Had de rechtmatige eigenaar daarvan er nou nog 1 gehad of niet?

appiehappie

Registered User
Het weer was inderdaad bar en boos. Maar ik had dit al zien aankomen rond 22.00 uur toen het al thuis flink flitste en rommelde. Toch maar gekeken op de Duitse weerradar en gezien dat er een lokaal/regionaal stormfront opkwam - een garantie voor goed noodweer.
Met weinig vertrouwen op een droog avondje toch maar in de auto gestapt en wijselijk besloten om de auto niet in het centrum te zetten, maar in de auto aan de andere kant van de Rijn te gaan staan. Rond 23.00 uur geen slechte keuze....

De show was naar mijn smaak goed gelukt, hoe de combinatie met de muziek was weet ik niet - want aan de andere kant stonden uiteraard geen boxen.
Goed gevulde luchten en fraaie shells, heel wat beter dan de afgelopen keren. Dat er misschien wat is blijven staan is bijzaak - met zulke weersomstandigheden kan dat haast niet anders.
Ook de bliksemflitsen tussen het vuurwerk door was bijzonder om te zien - een beetje van Hayo en een beetje van Muttern Natur.

De laatste 12" kwam niet echt los van de grond, maar dat gaf wél een groots effect. Al met al een goede beurt voor Hayo, nu de lijn doorzetten en hopelijk betere weersomstandigheden.

jaspertjuh

Registered User
@ Blazuhhh: Een goede show heeft weinig te maken met de grootte van de kalibers of de hoeveelheid die de lucht in gaat, maar met de manier waarop er geschoten wordt.

Hayo heeft gebruik gemaakt van mooie combinaties en trucjes om een aantal bijzondere effecten te verkrijgen (zoals de Golden rain: de lucht vol schieten met gouden shells om zo een enorm gouden regen effect te krijgen). Ook de combinaties van Crosetteshells en blokken, en de Falling leafs met goud en glitter erdoor laten zien dat Hayo wel degelijk creatieve shows neer kan zetten. Ik moet toegeven dat de kwaliteit van sommige shells niet helemaal top was, maar andere toppers maakten dat weer helemaal goed (zoals de ongelofelijk heldere falling leafs).

Voor mij heeft Hayo bewezen dat ze een goede show neer kunnen zetten, en als het weer volgend jaar meezit ben ik er zeker weer bij! :blink1:

Tommie_

Registered User
Hmm als ik heb afspeel in WMP krijg ik alleen maar zart beeld en ik hoor alleen geluid.. Ik heb WMP11 weet iemand iets?

thunderboy

Registered User
Ik had jullie nog wat foto's beloofd.....Jammer dat er veel mislukt zijn door keiharde plensbuien, dus op een aantal foto's zie je dit helaas terug..

De "Rheinpromenade"
snc11631xg8.jpg

Meeting -Point:
snc11630yf1.jpg

Geinige bootjes die voorbij kwamen...
snc11632so2.jpg

Het was al snel over met de pret.....heftig onweer, en moet je deze hagelstenen zien:
snc11634zb8.jpg

Tot slot nog wat plaatjes van de show:

snc11644hh8.jpg

snc11652ju6.jpg

snc11655rd4.jpg

snc11659pw5.jpg

snc11661na9.jpg

snc11664la1.jpg

snc11673ij1.jpg

Van de films die ik heb, zal ik nog een compilatie in elkaar knallen....

Groeten,

TB :cool:

Dennis010

Registered User
@ infinity
Te grappig van die boete.:bigsmile: Had de rechtmatige eigenaar daarvan er nou nog 1 gehad of niet?

bij terugkomst bij de auto zat er geen nieuwe voor hem op, dus heb ik zijn oude maar terug gegeven :toung:

@thunderboy: leuk die foto van mijn schoenen met 4 kuub water erin :bigsmile: man wat was dat een bui zeg :weird:

mickeyzegtboem

Registered User
Zo, ik zal ook m'n verhaaltje even neerkwakken....

Om 20:30 na een uurtje rijden vanaf huis in emmerich aangekomen, en direct aan de overkant van de rijn een parkeerhaventje opgezocht.
Bbq uit de auto gehaald en eerst even stevig zitten te bunkeren (tja, het blijft duitsland he? dan is het een soort landverraad om niet te bbq-en:embarrest:)

Na het eten een bakkie koffie, en toen begon het al zachtjes aan te spetteren, maar met een visparasol hielden we het nog wel redelijk droog met z'n drieen.

Rond kwart over tien begon het steeds harder te hozen, dus besloten we zeker met het steeds heftiger wordende omweer maar onder de brug te gaan staan.
Dit was de beslissing van de avond, we stonden koud 10 minuten onder de brug toen de bliksem vol in de brug sloeg, dat was echt een ziekelijk harde knal, waar m'n oren echt wel even van bleven fluiten.
We kregen een steeds zwaarder hoofd erin dat het nog wel door zou gaan, maar gelukkig klaarde het steeds verder op tegen 11 uur.

Dan nu het belangrijkste, de show:

Omdat we aan de overkant van emmerich stonden konden we de muziek niet horen, maar de eerste paar minuten had ik een vaag 2007 gevoel toen ik alleen wat bengaals spul zag branden, maar gelukkig gingen al snel de eerste bommen de lucht in.

Eerste minuten werden goed vlot door geschoten met mooie bommen erin (falling leaves, crossettes, brocades, popping flowers) en ik kreeg toch zowaar een glimlach op m'n gezicht dat het er na 3 keer op begon te lijken.
Helaas leek het erop dat na een minuut of 8-9 de ideeen van de ontwerper op waren, want in de resterende 10 minuten was een een schaamteloos gevalletje copy-paste.
Dezelfde combi's vam bommen, en precies dezelfde effecten werden constant gebruikt, het leek er wel op of er bepaalde effecten in de uitverkoop waren zoveel als deze terugkwamen.

Ook zeer opvallend was dat er 2 grote bommen niet goed gingen, 1 leek er wel of het een flowerpot was, maar kan ook zijn dat het net boven de buis was, en de 12" in de finale die op ongeveer 1/3 van de normale hoogte ontplofte.

Al met al, denk dat er een best aardige show is neergezet, hoewel dit zich nog steeds niet kan meten met "rhein in flammen", wat hayo al een tijd roept.
voor volgend jaar die muziek uit het programma halen, en meer tijd steken in het programma, en variatie erin aanbrengen, en dan denk ik dat het best nog wel een stapje hoger kan.

Lodyx

Registered User
Aardige show, zoals inmiddels gebruikelijk bij ons weer het eerste gedeelte van de show gemist. Zal nu de film even bekijken (die van Stefan, bedankt kerel). Het weer viel ons goed mee maarja paraplu en grote parasol van de biertent deden wonderen. Wel erg duur daar zeg, een warsteiner en een colaatje 5 euro samen, zijn we in Nederland beter af met 1,50 voor een pijpie grolsch (50ct statiegeld per glas terug maar dan nog). De (12"??) shell op het einde was erg mooi, maar ik vraag me af of die zo laag moest knallen. Heb een aantal meer shells gezien die wel aardig laag gingen... regen? kwaliteit? hoorde zo? Who knows

Waarom stond dit eigenlijk niet op de CALENDAR?

Michel_G

Zilveren Member
De (12"??) shell op het einde was erg mooi, maar ik vraag me af of die zo laag moest knallen.

Waarom stond dit eigenlijk niet op de CALENDAR?

Nee, die 12" moest niet zo laag knallen.

En stond wel op de calendar, maar dan moet je wel op de goede kijken! Je hebt namelijk een calendar voor binnenlandse shows en voor buitenlandse. Moet je even aangeven dat je de buitenlandse calendar wilt bekijken.

Lodyx

Registered User
Oke ik ga er even naar kijken, bedankt! Heb het hele niet-leuke-reisverslag maar niet gepost leek me niet zo interessant, we hebben ontzetten veel blauwe (nederland) en paarse (blijkbaar hebben ze dat in duitsland) bliksems gezien, kaarten uit het raam gegooid omdat ze niet klopten, half Emmerich doorgerend, en toen naast wat mooie vrouwtjes de show kunnen bekijken.

Die Hayo, is een Nederlander? Zoja, is het gebruikelijk dat buitenlandse vuurwerkbedrijven voor een evenement worden ingehuurd? Of zijn er in Duitsland geen (goede) pyro-schiet-mensen (lijkt me sterk)

blazuhhh

Registered User
@ jaspertjuh

Dat is oud nieuws maar wat verwacht je als je lekker wordt gemaakt met dat soort aantallen. De locatie waar wij stonden heeft een behoorlijk vertekend beeld gegeven over hoe de show in elkaar heeft gezeten. Wij hebben de show van wat meer opzij gezien. Van voren, zoals de film van Stefanfreak laat zien, ziet het er veel beter uit.

Volgend jaar zullen wij ook meer een centraler punt zoeken voor het ponton en gewoon qua kleding anticiperen op regen hahaha.

Bonbridge

Registered User
Die Hayo, is een Nederlander? Zoja, is het gebruikelijk dat buitenlandse vuurwerkbedrijven voor een evenement worden ingehuurd? Of zijn er in Duitsland geen (goede) pyro-schiet-mensen (lijkt me sterk)

Hij zit met zijn bedrijf in Duitsland vlakbij Emmerich volgens mij , dus is het voor hem een thuiswedstrijd .

jaspertjuh

Registered User
@ jaspertjuh

Dat is oud nieuws maar wat verwacht je als je lekker wordt gemaakt met dat soort aantallen. De locatie waar wij stonden heeft een behoorlijk vertekend beeld gegeven over hoe de show in elkaar heeft gezeten. Wij hebben de show van wat meer opzij gezien. Van voren, zoals de film van Stefanfreak laat zien, ziet het er veel beter uit.

Volgend jaar zullen wij ook meer een centraler punt zoeken voor het ponton en gewoon qua kleding anticiperen op regen hahaha.

In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens, daarbij komt dat we vanaf de plek waar wij stonden ook de muziek niet konden horen (niet goed in ieder geval). Ik vond het de rit van 1,5 uur heen (en 2,5 uur terug :nuts:) zeker wel waard, maar ik kan me goed voorstellen dat je er grotere verwachtingen van had.

Bovenaan