Zo, ik zal ook m'n verhaaltje even neerkwakken....
Om 20:30 na een uurtje rijden vanaf huis in emmerich aangekomen, en direct aan de overkant van de rijn een parkeerhaventje opgezocht.
Bbq uit de auto gehaald en eerst even stevig zitten te bunkeren (tja, het blijft duitsland he? dan is het een soort landverraad om niet te bbq-en:embarrest
Na het eten een bakkie koffie, en toen begon het al zachtjes aan te spetteren, maar met een visparasol hielden we het nog wel redelijk droog met z'n drieen.
Rond kwart over tien begon het steeds harder te hozen, dus besloten we zeker met het steeds heftiger wordende omweer maar onder de brug te gaan staan.
Dit was de beslissing van de avond, we stonden koud 10 minuten onder de brug toen de bliksem vol in de brug sloeg, dat was echt een ziekelijk harde knal, waar m'n oren echt wel even van bleven fluiten.
We kregen een steeds zwaarder hoofd erin dat het nog wel door zou gaan, maar gelukkig klaarde het steeds verder op tegen 11 uur.
Dan nu het belangrijkste, de show:
Omdat we aan de overkant van emmerich stonden konden we de muziek niet horen, maar de eerste paar minuten had ik een vaag 2007 gevoel toen ik alleen wat bengaals spul zag branden, maar gelukkig gingen al snel de eerste bommen de lucht in.
Eerste minuten werden goed vlot door geschoten met mooie bommen erin (falling leaves, crossettes, brocades, popping flowers) en ik kreeg toch zowaar een glimlach op m'n gezicht dat het er na 3 keer op begon te lijken.
Helaas leek het erop dat na een minuut of 8-9 de ideeen van de ontwerper op waren, want in de resterende 10 minuten was een een schaamteloos gevalletje copy-paste.
Dezelfde combi's vam bommen, en precies dezelfde effecten werden constant gebruikt, het leek er wel op of er bepaalde effecten in de uitverkoop waren zoveel als deze terugkwamen.
Ook zeer opvallend was dat er 2 grote bommen niet goed gingen, 1 leek er wel of het een flowerpot was, maar kan ook zijn dat het net boven de buis was, en de 12" in de finale die op ongeveer 1/3 van de normale hoogte ontplofte.
Al met al, denk dat er een best aardige show is neergezet, hoewel dit zich nog steeds niet kan meten met "rhein in flammen", wat hayo al een tijd roept.
voor volgend jaar die muziek uit het programma halen, en meer tijd steken in het programma, en variatie erin aanbrengen, en dan denk ik dat het best nog wel een stapje hoger kan.