Elektrisch vuurwerk schieten

joszie

Zilveren Member
Ik ga waarschijnlijk voor die van 30 euro op pyrowinkel.nl.
Kan iemand mij vertellen waarom je niet mag schieten met zo'n kist? En wat de straffen daarvoor zijn?

inbeslagname en waarschijnlijk boete. helemaal met zo'n kleintje als jij wilt neem ik aan. Hoewel het verboden is, is de kans klein dat je ermee gepakt wordt. Je mag het wel in huis hebben, maar niet gebruiken. De politie heeft wel iets beters te doen dan checken hoe jij je vuurwerk afsteekt.

NJPB_

Registered User
Ik ben ook aan het overwegen om een showtje te schieten, mijn budget is niet heel erg groot en ik zat ook te overwegen om het elektrisch te schieten. Totdat ik het filmpje zag van de Tering Herrie Show, gewoon lekker met de hand aansteken, geen stress en vooral veel plezier hebben! Dat is waar het uiteindelijk om draait toch? Zoals je zelf al aangaf is je budget niet heel groot, koop van dat geld dan plezier in plaats van stress!:hehe!: Succes ermee!

chromeeh

Registered User
geen stress en vooral veel plezier hebben! Dat is waar het uiteindelijk om draait toch?

Tuurlijk geeft het met de hand fakkelen ook een thrill, maar dat vind ik met elektrisch ook, zeker om het bijzonder (denk aan dubbele waaiers met singleshots etc) te krijgen en te maken :)

En stress... tja, tuurlijk is het altijd een beetje van werkt het of niet, maar dat is met een cake / door lont project(je) ook :D

GMP82

Zilveren Member
Tja, wat veilig is en niet dat moet je voor jezelf bepalen.
In principe is de kans verwaarloosbaar klein als je ontstekers hebt aangebracht en de polen in elkaar zijn gedraaid, dat er iets afgaat.
Maar ik zou zeggen beter safe than sorry, je kan de ontstekers altijd nog op locatie aanbrengen als je het voorbereidend werk hebt gedaan.

Ik zal zo eens kijken of ik wat foto's kan maken van juiste/ onjuiste situaties, om het geheel wat duidelijker te maken.

De extra toelichting is nog steeds welkom, weliswaar geen haast, heb je het hele jaar nog voor :) en als iemand anders zich geroepen voelt, ook prima. Ik leer graag bij :)

Bovenaan