Effect van Kruiterij Fanshape blokken

Grizmo Raizor

Registered User
Ik heb hier in mijn bezit twee Fanshape blokken van de Kruiterij. Echter weet ik niet welke effecten ze hebben. Wellicht kan iemand van jullie a.d.h. van het artikelnummer vertellen welke het zijn.

140590 en 140600.

Vorig jaar heeft Ollie een lijstje neergezet met de artikelnummers en effecten. Echter is deze nergens meer te vinden. Iemand??

Thnx! ;)

Ollie

Registered User
140570: 10 line 10 shots cake fanstyle coconut
140590: 10 line 10 shots fanstyli pili
140600: 10 line 10 shots crackling flowers fanstyle 2000
140610: 10 line 10 Quick fan style (10 seconden) waaiervorm diverse effecten + fluit bonte mengeling aan effecten
140620: 10 line 10 shots fanstyle B o.a. crackling
140630: Fanstyle happy garden 100 shots
140640: Fanstyle one by one 100 shots
140650: fan style 10line10
140700: 268 shots angle cake fanstyle (diverse effecten)

Ruffneck

Registered User
Ik heb vorig jaar zo'n blok mogen aanschouwen waarop op de doos stond dat het een one by one blok was maar er bleek echter dat het een 10 line 10 was. Dus of al die opdrukken zo betrouwbaar zijn weet ik ook niet

Grizmo Raizor

Registered User
Bedankt Ollie voor het plaatsen van de info! Nu inderdaad de vraag zoals Mantronix ook al stelde, wat voor een effect is Pili? Lijkt op pistil..... maar uuhm... denk niet dat het dat is aangezien een pistil een bij effect is.

Mantronix

Registered User
Pili betekent "haren" in het Grieks. Heeft het effect soms hele dunne uitlopers zoals bij een fijn chrysanthenum effect?

Huge_Cohones

Registered User
Na wat googlelen:

pi·lus (pī'ləs)
n., pl. -li (-lī').
A hair or hairlike structure, especially on the surface of a cell or microorganism.

[Latin.]

Dus inderdaad een effect dat lijkt op een haar-achtige structuur. Waarschijnlijk een soort brocade crown effect denk ik dan...

Gr, Huge

Sweet Laker

Registered User
Vroeger waren er op de Nederlandse markt ook Pili Crackers verkrijgbaar. Dat waren van die kleine knetterbolletjes. Die gaven heel fel wit/zilver vuur met crackling. Als je lang genoeg wachte en hem op het laatste moment ver de lucht in gooide dan kwam er altijd een staart van wit/zilver knettervuur. Te vergelijken met de crackling candles van Star Collection, maar dan kleiner.

Ik weet overigens niet of Pili bij professionele blokken voor dezelfde betekenis staat.

Tijger

Registered User
de pili fan style van BKV is een waaier van 10x10 hoofdzakelijk met crackling fluit en knal maar de beschrijvingen kloppen zeker niet altijd.
Wel zijn deze waaiers een 10-tal soorten stuk voor stuk beauties

hahaha

Registered User
oke, jongens hier nog even een blok van de kruiterij waar ik erg benieuwd naar ben welke effecten eruit komen, het gaat om deze waaier:

BKV No.240520
size:1,5 inche
FB103 Sino-Candel
Fanbox finale celebration
100 shot
Mark:2005-BKV

het is een waaier met zilver papier erop en geen omhulsel met een mooi papiertje er om heen.
ik zal v/d week even een foto plaatsen
mazzel !! :w :w :w

hahaha

Registered User
hier dan de foto's zoals beloofd

DSC01874.jpg

DSC01873.jpg

DSC01872.jpg

Grizmo Raizor

Registered User
Zo, ik vraag mij af of er nu meer info voorhanden is wat men met ons wilt delen. Filmpjes van diverse fanshape blokkeb v.d. Kruiterij wordt zeer op prijs gesteld.

ps. Verder heb ik een zeer mooi fan op een filmpje gezien welk vermoedelijk niet van de Kruiterij is gezien het een heel andere
Art. # 410008F heeft. Of heb ik het toch niet juist en betreft het wel een art. v.d. Kruiterij?

3307

Registered User
Wie heeft meer informatie over de '140640: Fanstyle one by one 100 shots'?
Ik heb het idee dat het een mixed blok is, maar wat zijn precies de effecten? En is het echt een z-shape blok, gezien de benaming 'one by one'? Of is het toch gewoon 10x10 schoten zoals bij Ruffneck het geval was (zie eerdere post in dit topic)?

Grizmo Raizor

Registered User
Ja kan wel kloppen, wat je zegt King.. had hier ook al naar gekeken. Blijkt dat de 1,2" uitvoering precies hetzelfde is als de 1,5". Het verschil zit 'm namelijk in de lengte van de buizen (hoogte van het blok) en er zit, van horen zeggen, in die 1,2" tubes meer kruit per schot in dan een reguliere 1,2" tube. Waarom de Kruiterij hiervoor heeft gekozen weet ik niet, vermoedelijk lagere kosten.

Verder heb ik zo'n originele doos van die 1,5" versie gezien, en hier past zo'n zogenaamde 1,2" blok precies in, een grotere (1,5") uitvoering plaatsen is gewoon niet mogelijk.... wel raar ja, dat wel.

Grizmo Raizor

Registered User
Nee hoor, heb dit niet van iemand gehoord die er in handelt, maar gewoon van iemand die deze een tijd geleden zelf heeft gehad.. (helaas kan hij mij niet meer vertellen welke effecten het waren, alleen dat het mooi was) Maar ja, feit is en blijft dat deze fanshape dus inderdaad niet 1,5" is maar 1,2". En het is gewoon heel raar dat deze precies in een 1,5" ompakking past terwijl je toch verwacht dat zo'n doos groter zou moeten zijn. Verdere verschillen die ik weet zijn:

Iets hoger en breeder dan reguliere fanshapes v.d. Kruiterij
Iets meer kruit en verder een geheel ander soort van constructie/opbouw van de fan.. Maar voor de rest dus wel hetzelfde. Wanneer je er geen etiketten en ander info op zou zitten zou ik ook denken dat het een gewone 1,2" fan is. Wat dat betreft niet iets bijzonders dus. (Behalve de prijs dan).

Ps. Wie heeft 'm gehad en kan de uitwerkingen omschrijven, ben er wel zeer benieuwd naar!

Laatst bewerkt:
Bovenaan