Heb maar een berichtje naar die lui gestruud:
Geachte heer Nathans en heer Berenbak,
Gisteren, 21-10-2019, las ik een bericht in het AD over uw bevindingen in Laak rondom de jaarwisseling. U pleit voor een potje geld, om bewoners met veiligheidskleding over straat te kunnen laten gaan, gezien de buurt die dag een "oorlogsgebied" zou zijn. U zegt daarbij dat: "Als iemand een bom in de woonwijk af laat gaan, wordt deze gezien als terrorist, maar als iemand wat van gelijkwaardige zwaarte afsteekt, heet dat vuurwerk." Nee, dat heet geen vuurwerk, ook dat zijn explosieven. Dat is illegaal vuurwerk en dat is al verboden. Tevens wilt u dan liever een verbod in de hele stad en alleen aangewezen plekken. Ik mag hopen dat u in uw positie er van bewust bent, dat u water naar de zee wilt dragen met deze uitspraken? U wilt een verbod op iets wat al verboden is, maar omdat dat niet werkt scheert u al het vuurwerk maar over 1 kam, door het vuurwerk maar de schuld te geven. Houdt u er rekening mee dat het deel wat over de schreef gaat, maar erg klein is wanneer u dat vergelijkt met hoeveel mensen in Nederland er vuurwerk afsteken en dat wel op de normale manier doen? Ik ben van mening dat u te onbenullig bent geweest in uw uitspraken en misschien wat probleem gerichter te werk moet gaan. Vraag om handhaving i.p.v. veiligheidskleding, gezien het geld wat naar uw kledingswens zou moeten, ook in handhaving gestopt kan worden. Handhaving kan er voor zorgen dat er minder tot geen zwaar vuurwerk meer wordt afgestoken en dan hoeft u uw veiligheidskleding niet meer. Bergrijpt u nu dat ik mij erg verbaasde over uw uitspraken toen ik het AD las? Ik hoop dat uw visie in werkelijkheid wat minder zwart wit is dan u met uw uitspraken in het AD doet vermoeden.
Ik gun iedereen een veilige jaarwisseling en de goeden mogen niet onder de kwaden lijden, daarmee ben ik het met u eens, maar dat geldt ook voor de mensen die zich wel gedragen met vuurwerk en er een leuk feestje met hun buurt van maken. Problemen moeten bij de bron worden aangepakt, niet bij een gevolg.
Met vriendelijke groet,
Tinjo