Een voorzichtige veronderstelling..........

bluebear

Registered User
mocht het gebeuren dan ga ik ook in het buitenland stoken, zelfs verhuizen zal dan nog wel eens aan het bod kunnen komen.

MichelAngelo

Registered User
Dat verhuizen zou zo maar eens kunnen inderdaad. Niet perse alleen voor het vuurwerk, maar meer voor de achterliggende gedachte dat je in Nederland op alle manieren wordt klein gehouden, belemmerd en getreiterd. Het zou voor mij echt een overweging worden om dit kleinzielige land met die zeikerige en altijd klagende inwoners te verlaten. Het land waar een kliklijn succesvol kan worden...

Richardus

Registered User
Ik weet het niet; heb de neiging illegaal te gaan inkopen en gewoon door te stoken. Maar als je de enige in de wijk bent die om 00u. cakes de lucht in loopt te jagen heb je al gauw blauwpetten op je dak.

Elders vieren? Dan én een 'vakantie' betalen én vuurwerk? Ik ga al nooit op vakantie omdat het geld naar m'n andere dure hobby's (lp's/cd's, boeken en vuurwerk) gaat dus het is één van beiden of niks...

Ik zit wel een beetje klem dan eigenlijk. Zou de situatie denk ik aanzien; wordt er gewoon genoeg doorgestookt, haal ik illegaal. Is iedereen brave slaaf en blijft het stil...wordt het sparen om eens in de paar jaar in het buitenland te stoken.

En zie wel mensen van 'ik stook dan in België' maar zo makkelijk ligt het daar niet hè, en wordt er alleen maar strenger op; zie bv. Antwerpen (en andere steden) maar.

bluebear

Registered User
Dat verhuizen zou zo maar eens kunnen inderdaad. Niet perse alleen voor het vuurwerk, maar meer voor de achterliggende gedachte dat je in Nederland op alle manieren wordt klein gehouden, belemmerd en getreiterd. Het zou voor mij echt een overweging worden om dit kleinzielige land met die zeikerige en altijd klagende inwoners te verlaten. Het land waar een kliklijn succesvol kan worden...
wou me post nog enigszins positief houden maar je hebt volledig gelijk.

USRRobiwan

Registered User
Een stuk land toe-eigenen en claimen dat dit het mekka is en er een onafhankelijke staat van maken met eigen wetten en regels.

Maar goed. Dat hele geroeptoeter van een ten ziele gaande partij, die ongeveer vier weken van het jaar zieltjes probeert te winnen door populair onderwerp aan te snijden gaat er uiteindelijk voor zorgen dat deze partij niet meer bestaat over twee jaar.

Ik persoonlijk denk dat het ergste nog moet komen met de crisis in Nederland en dat er eind dit jaar de helft minder vuurwerk wordt verkocht.

elgielo

Registered User
ik vertrek dan waarschijnlijk 27 of 28 december naar een leuk vakantiehuisje in polen met een leuk stukje grond eromheen en ga lekker shoppen in de winkeltjes aldaar.
Gestookt zal er worden.

mischien nog wel handel ook om dan nieuwjaars trips te organiseren.

Koetje

Registered User
Spullen ergens anders halen en gewoon stoken de 31e. Voor mijn deur. Optiefen met alles verbieden.

DJ-ArSoN

Registered User
Gevierd en gestookt zal er sowieso worden!
Ofwel burgerlijk ongehoorzaam voor de deur, ofwel hier 10 minuten rijden over de grens.
Waar een wil is............

En mocht het echt zover komen, dan zeg ik: alle freaks in een Duits of Belgisch center parks bij elkaar :smiling:

Bovenaan