Eddie Peerboom: schoolvoorbeeld van de ideale vuurwerkliefhebber

Moontan

Moderator
Medewerker
Eddie Peerboom: schoolvoorbeeld van de ideale vuurwerkliefhebber

Op het Old Hickoryplein maakt een man een ommetje met twee hondjes. Twee meisjes trekken zich weinig aan van het vuurwerkafval dat in hun speeltuintje ligt. Het is vooral heerlijk rustig die eerste dag van het nieuwe jaar in het Wyckerveld. De rotzooi die her en der het bewijs levert dat een uurtje of tien eerder het Nieuwjaar werd gevierd met het afsteken van vuurwerk staat in schril contrast met de zondagse rust op een doordeweekse dag. Iets verderop, in de Overste Senecalstraat, is het niet anders.

Stilte in een bad van rode restanten van omhulsels van vuurpijlen en rotjes. Een prullenbak is letterlijk gebombardeerd tot een urban kunstwerk. Onverlaten zagen in de afvalbak het ideale voorwerp om hun vernielzucht tijdens de eerste minuten van 2014 te etaleren. Uit de Generaal Corlettestraat komt een man gelopen met een grote boodschappentas. Het is Eddie Peerboom. Hij noemt zichzelf een fanatiek vuurwerkliefhebber. “Van kinds af aan steek ik met oud op nieuw vuurwerk af. Ik vind het fantastisch,” zegt de Maastrichtenaar met een grote lach op zijn gezicht. Om later met ergernis te zeggen: “Moet je die vuilnisbak zien. Dat is toch nergens voor nodig.” Hij wijst naar een auto iets verderop. “Daar hebben ze vannacht achter een spatbord bommetjes gelegd. Gasten die dat doen verzieken het voor de mensen die echt plezier hebben aan vuurwerk.”

Eddie Peerbom zegt vriendelijk gedag en vervolgt zijn weg. In de zak zit het afval van het vuurwerk dat hij rond middernacht heeft afgestoken. Voor 160 euro een uur plezier. Eddie wil het voor geen goud van de wereld missen. En het opruimen daarvan vindt hij de gewoonste zaak van de wereld. Wie hoopt op een toekomstig vuurwerkverbod met oud op nieuw krijgt zeker zo zijn twijfels na een gesprek met Eddie Peerboom.

http://maastricht.gezien.nl/nieuws/...orbeeld-van-de-ideale-vuurwerkliefhebber.html

D

Deleted member 17038

Guest
Top! Zo mag de pers bij mij ook wel eens langs komen hahaha!

chromeeh

Registered User
Sowieso is opruimen toch ook "normaal"? :)

Vroeger werd ik op 1 Jan altijd wel uit m'n bed gehaald door m'n ouders om m'n rommel bij elkaar te vegen....
Dus ben er dan ook mee opgegroeid (je rommel na de tijd opruimen), moet trouwens wel zeggen, zag heel veel mensen netjes hun lege cakes etc weer opruimen deze keer :happy:

Mr_Mascleta

Registered User
Stja................................kwestie van gezond verstand. Mijn buren hadden de auto's laten staan en die waren helemaal vol versierd met o.a papiersnippers van o.a de ColourFullkingsCracker en de volgende ochtend heb ik de buren gemeld dat hun auto's waren gewassen. Dit werd heel erg op prijs gesteld kon ik opmaken uit de reactie's.

Bovenaan