Duitsland 2013/2014 incl. Folders

vuurwerkgek2678

Registered User
ik kan het fout hebben! Ik heb de consumenten filmpjes gezien van de producten uit ons buurland en ik vind het zeer tegenvallen kwa effecten vergeleken met het Nederlands vuurwerk! Ik kan het fout hebben hoor!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
ik kan het fout hebben! Ik heb de consumenten filmpjes gezien van de producten uit ons buurland en ik vind het zeer tegenvallen kwa effecten vergeleken met het Nederlands vuurwerk! Ik kan het fout hebben hoor!

Klopt, de kwaliteit van het duitse vuurwerk is beduidend slechter. De meeste nederlanders gaan hier naar toe vanwege de lage prijzen. Het is ook altijd van tevoren goed zoeken wat nou leuk vuurwerk is, want de meeste cakes zijn gewoon erg slecht.

Een tip: zoek van tevoren filmpjes op youtube van oud en nieuw (silvester) op ipv demo/product filmpjes, dan krijg je een beter beeld van het vuurwerk.

Pyrocool

Registered User
Een beter advies kan ik niet geven. Als je kritisch zoekt dan vindt je wel degelijk goed vuurwerk voor een goede prijs. Mijn advies, als je besluit naar Duitsland te gaan, is om bij minimaal 3 afzonderlijke ketens het beste vuurwerk te kopen na gedegen onderzoek zoals vuurwerkfreakz al zei.

Ik vind het Duitse vuurwerk zeker niet slecht,je krijgt de kwaliteit waar je voor betaald.Zoals Pyrocool hier al vermelde,met een beetje zoeken bij verschillende winkels,kun je toch echt wel leuke potjes vinden.

carly

Registered User
Even vuurwerk halen in Duitsland is strafbaar
Laatste update: 20-12-2013 | 16:27

Provincies Groningen en Drenthe - De eisen aan vuurwerk en de regels voor de verkoop daarvan verschillen in Duitsland van die in Nederland. Het bezit van veel in Duitsland gekocht vuurwerk en het naar Nederland halen daarvan is strafbaar.

In Duitsland wordt veel vuurwerk verkocht in supermarkten. In Nederland wordt daar op sommige plaatsen zelfs reclame voor gemaakt. Omdat het zo gemakkelijk verkrijgbaar is in Duitsland, kan dit de indruk wekken dat dit vuurwerk zonder problemen meegenomen mag worden naar Nederland. Niets is echter minder waar.

In Nederland verkocht legaal vuurwerk moet qua samenstelling en opschriften aan bepaalde eisen voldoen. Het Duitse vuurwerk voldoet meestal niet aan deze eisen. Het naar Nederland halen (importeren) van vuurwerk is in principe verboden. Dat geldt ook voor de vrij in Duitsland verkrijgbare vuurwerkpistolen.

Op overtreding van deze regels staan forse straffen. De politie controleert in deze periode extra op de invoer van vuurwerk en vuurwerkpistolen uit Duitsland.

Dacht dat het altijd gedoogd werd bij beperkt aantal? zou dit jaar meer controles zijn iemand idee ?

Bolle Racegek

Registered User
Elk jaar weer dat verhaal. Gewoon heengaan en inkopen. Zolang je geen strijkers en andere zooi gaat kopen zullen ze het over het algemeen gedogen.

happy4ever

Registered User
Mbt het consumentenvuurwerk kunnen ze alleen maar zeuren dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing aanwezig is. Dit kun je ondervangen door deze zelf mee te nemen en op de potten, pakketten te pakken. Ergens op deze site is een voorbeeld die je uit kunt printen en op de potten kunt plakken. Helaas kan ik deze niet zo snel vinden.

Pyrocool

Registered User
Lijstjes :)

Aldi Süd
Reno 2,99 x4
Palermo 2,99

Lidl
Black Ice 16,99
Musketeer 17,99
Magic Moments 59,99
Alligator 3,99 x4

Kaufland
Morpheus 24,99
Schweizer Vulkan 8,99

Netto (Nico)
Dragon Blood 9,99
Fire Machine 21,99

Niet Duits:
Zena:
The Big Five 49,95
Light year Rockets 19,95

Totaal: € 261,74

Pyrocool

Registered User
Dank je! Ja, voor 17 euro heb je gewoon een hele leuke koop met best wat actie. Ik heb geprobeerd niet te kopen wat ik de voorgaande jaren al kocht behalve inderdaad the Black Ice en natuurlijk de Reno en Alligator. Ben heel benieuwd hoe de Magic Moments het in het echt gaat doen. 60 euro is ook voor Duitse begrippen niet goedkoop

Klein stukje van gezien op de Lidl site, ziet er niet verkeerd uit.Maar inderdaad voor 60 euro mag je ook wel wat verwachten.Reno en Alligator haal ik ook al jaren,voor dat geld kun je ze niet laten liggen.Toen ik vorig jaar een Alligator afstak zei de buurvrouw,zo dat is weer 15 euro.Toen ik vertelde dat ze maar 3,99 kosten vroeg ze of ik er ook niet een paar voor haar kon meenemen.Omdat ze wist dat ik weer naar Duitsland ging kwam ze gisteren 50 euro brengen,lachen toch!!

DioR

Registered User
Klein stukje van gezien op de Lidl site, ziet er niet verkeerd uit.Maar inderdaad voor 60 euro mag je ook wel wat verwachten.Reno en Alligator haal ik ook al jaren,voor dat geld kun je ze niet laten liggen.Toen ik vorig jaar een Alligator afstak zei de buurvrouw,zo dat is weer 15 euro.Toen ik vertelde dat ze maar 3,99 kosten vroeg ze of ik er ook niet een paar voor haar kon meenemen.Omdat ze wist dat ik weer naar Duitsland ging kwam ze gisteren 50 euro brengen,lachen toch!!

Dan gewoon zeggen dat ze dit jaar 15 euro waren ;)

Pyrocool

Registered User

Haha, cool!

Pyrocool

Registered User
Als ik me niet vergis is de Magic Moment een Voodoo Star met 2 x de Black Ice. Als je ze los koopt bespaar je weer paar centen;)

Pffff, je hebt volgens mij gelijk. Ik kijk wel even of ik het de moeite waard nog vind. Volgens mij klopt mijn Netto lijstje trouwens niet. Dat is òf gebaseerd op een andere winkel òf een folder van vorig jaar ofzo maar de Dragon Blood en de Fire Machine verkoopt de Netto dit jaar helemaal niet....

Dat wordt verder puzzelen..

Bovenaan