Drie megabunkers

condor27

Registered User
Nou Lesli kan wel bestellen bij deze man want die mag 3 x 50.000 KG opslaan en Lesli "maar" 2900 ton :p:w

Bron dvhn
Drie megabunkers voor vuurwerk bij Emmen

Gepubliceerd op 18 december 2005, 02:00

emmen - Bij Emmen staan sinds kort drie megabunkers voor vuurwerk. In de bunkers, gelegen aan de Oosterwijk, mag het hele jaar door vijftig ton vuurwerk liggen. Volgens eigenaar Tinus Wolters van Low Budget Vuurwerk is de vuurwerkopslag en –verkoop in zijn soort nu de grootste van het land.

Het complex van de Emmer onderneming is uitgerust met sprinklerinstallaties, camera’s en uitgebreide veiligheidsvoorzieningen. De opslagcapaciteit van Low Budget is volgens Wolters uniek voor het Noorden. “Wij mogen 365 dagen per jaar vijftig ton aan vuurwerk opslaan. Dat is voor Emmer begrippen heel erg veel�, aldus Wolters.

Volgens hem is de opslag van de enorme hoeveelheid alleszins verantwoord. Dat zijn panden zoveel vuurwerk mogen herbergen, heeft volgens hem te maken met de landelijke locatie en de bijzondere veiligheidsvoorzieningen op het nieuwe complex. Zo zijn de bunkers voorzien van een rechtstreekse doormelding met de brandweer in geval van brand en sprinklerinstallaties aan de buitenkant van de bunkers.

Low Budget Vuurwerk biedt nieuwsgierigen de gelegenheid vooraf de aanwezige vuurwerkcollecties in ogenschouw te nemen. Wolters heeft een vergunning gekregen om op woensdag 28 december op eigen terrein een vuurwerkdemonstratie te geven. Op die manier kunnen Emmenaren alvast een voorschotje nemen op het knal– en siervuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Laatst bewerkt door een moderator:

henk39

Registered User
Re: Drie megabunkers voor vuurwerk bij Emmen

condor27 zei:
Nou Lesli kan wel bestellen bij deze man want die mag 3 x 50.000 KG opslaan en Lesli "maar" 2900 ton :p:

Ik weet niet precies, condor 27 wat je met bovenstaande bedoelt, en het is al een tijdje geleden dat ik op school sommen moest maken, maar er is mij toch nog iets bij gebleven ervan.

3 x 50.000 = 150.000

1 ton = 1000 kilo

150.000 : 1000 = 150 ton

als ik het mis heb mogen jullie het zeggen.:7

thunderboy

Registered User

Ik denk dat je het mis hebt, volgens mij mag er TOTAAL in 3 bunkers, het hele jaar door 50 ton opgeslagen liggen, dus 50.000 kg, verspreid over 3 bunkers...:p

Grtz TB

P

poziloc

Guest

heel dat bovenste bericht is wazig

Tony

Administrator
Medewerker

Het staat er wle goed maar jullie raken in de war omdat er geschreven wordt over 3 bunkers. Zoals ik het leest mag hij in totaal 50.000 kilo opslaan verdeelt over 3 bunkers.

jawe

Registered User

Toch klopt het nog niet als ik een sommetje maak,50ton van Low Budget Vuurwerk versus 2900 ton van Lesli is een verschil van 2850ton.
Laten we maar zeggen,overdrijven is ook een vak.

P

poziloc

Guest

want die mag 3 x 50.000 KG opslaan en Lesli "maar" 2900 ton :p

Wij mogen 365 dagen per jaar vijftig ton aan vuurwerk opslaan.

dit maakt het erg verwarrend

zink901

Registered User

Het verschil is dat Lesli een groothandel is en Low Budget verkoopt aan particulieren. Zij zijn dus de vuurwerkwinkel met de grootste opslag van NL.

Tony

Administrator
Medewerker

poziloc zei:
want die mag 3 x 50.000 KG opslaan en Lesli "maar" 2900 ton :p
dit maakt het erg verwarrend

Dit schrijft condor in zijn comment maar staat niet in het verhaal.

condor27

Registered User

wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat die man vol trots verteld dat hij de grootste opslag van nederland heeft terwijl dat natuurlijk niet zo is .
en volgens mij mag hij totaal 50.000 opslaan wat uiteraard best veel is voor een winkel maar dan ben je volgens mij niet de grootste wat hij wel zegt.......

en inderdaad wat ik eerder heb gezegd 3x 50 klopt niet het zijn 3 bunkers van totaal 50.000 Kg

Laatst bewerkt:

Pyroben

Registered User

De Grootste particuliere opslag van Nederland?
is dus ook niet waar. Want die hebben wij in Landgraaf!!
166 ton
tadaa ALAAF (carnaval weet je, tot donderdag niet aanspreekbaar)

Beekje

Registered User

Er zijn op meer plaatsen in NL waar 50 Ton wordt opgeslagen. Maar het zijn er niet veel. En als je een opslag hebt vanaf 10 Ton of meer dan ben je verzekerd dat je een mooie grote opslag hebt en ben je "groot" te noemen.

Helaas wil het nog niet zeggen dat ze het draaien. Want met bijvoorbeeld 5 TON kan je meer omzetten als als iemand met 10 TON. Ligt er maar net aan hoe je alles planed, hoe de buurt is en hoe hard je wil werken:p

Groetjes

Bovenaan