Drie doden bij vuurwerkexplosie Thailand

gizmo75

Registered User
De viering van het Chinese nieuwjaar liep in Thailand compleet uit de hand. Een vuurwerkexplosie resulteerde in drie doden en 40 gewonden.

vuurwerk.jpg

In de centraal gelegen Thaise stad Suphanburi werd groots vuurwerk afgestoken om het jaar van de draak in te luiden. Het feest werd een drama, toen al het vuurwerk dat nog gebruikt moest worden, op de grond tot ontploffing kwam. Drie mensen kwamen daarbij om het leven.
Houten daken in brand

Er vielen zo'n 40 gewonden, toen puin van het geëxplodeerde vuurwerk op een dichtbevolkte wijk terechtkwam. De honderden huizen in de wijk hebben houten daken. Autoriteiten melden dat 50 woningen in brand kwamen te staan.

Bron: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...land/drie-doden-vuurwerkexplosie-thailand.xml

Filmpjes:

GMP82

Zilveren Member
zo dan... dat gaat ff goed mis. Op 2e filmpje lijkt er voorafgaande aan de explosie al 1 shell op grondhoogte te klappen... misschien dat die het veroorzaakt?

En op film 1 is zowaar een bescheiden (rook)paddestoel te zien..

myrmidon

Registered User
alle tering jesus... ik moet zeggen dat het geluid bij het 2e filmpje wel erg helder is... maar fok, wat een ellende!

Z@P

Registered User
Damn flinke explosie zeg. Maargoed als ik al zag hoe ze daar met vuurwerk omgaan in dat andere filmpje wat ik hier voorbij zag komen. echt wel een flinke berg vuurwerk van groot kaliber wat daar fout gaat.

D

Deleted member 17038

Guest
Best heftig! Maar ondanks de triestheid vind ik het er wel mooi uit zien :huh: In het eerste filmpje valt het me ook op dat er wat vogeltjes tjilpen en vliegen.
Maarja verder Thailand.. Daar blijf ik liever uit de buurt van een vuurwerkshow!

Moontan

Moderator
Medewerker
BANGKOK: Three people were killed and around 40 injured when fireworks at a Chinese New Year celebration in Thailand caused a huge explosion and set fire to nearby homes, police said Tuesday.

Flaming shrapnel from the fireworks rained down on a residential area behind the Chinese temple in Suphan Buri provincial town, northwest of Bangkok, where the official event was taking place.

"We think the explosion was an accident. The fire is under control but we will keep monitoring it," said local police commander Reera Butrpho.

He said those killed and some of those wounded had been among spectators watching the finale of the fireworks display when the explosion happened.

The resulting blaze, which tore through a row of wooden houses near the event, also caused several injuries, police said.

Images broadcast on Thai television showed homes and vehicles engulfed in flames and people being rushed to hospital on stretchers.

Thailand's TNN channel reported that the three killed were part of the firework team and one injured person was in a critical condition.

One witness, Krianee Kitpat, said she was standing in front of her home when the accident happened.

"I saw the fireworks coming directly towards my house and ran inside," she said, explaining that she was injured by shards of glass as the impact of the projectile shattered a fish tank.

Suran Sahaidee, a monk from a nearby Buddhist temple, said the blast happened in the third display of the evening.

"The fireworks exploded at a low level and then fell into a tent where they were storing the fireworks and it caused a huge blast and a fire," he told TNN.

The news report said 20 homes were completely destroyed in the blaze and a further 30 were damaged.

Suphan Buri governor Somsak Phureesrisak said he had ordered tents to be set up near the residential area, believed to comprise of around 100 houses, but did not give details of the number of people evacuated.

"People do not want to stay too far away from their homes because they are concerned about their property," he said.

The New Year celebration was attended by Deputy Prime Minister Chumpol Silpa-archa and his brother, former Thai Prime Minister, Banharn Silpa-archa. Neither were believed to have been hurt.

Thailand has a large ethnic Chinese population and the advent of the Year of the Dragon has been widely celebrated across the country.

www.channelnewsasia.com/stories/afp_asiapacific/view/1178846/1/.html

KoenL

Registered User
Damn, wat een beelden. Simpelweg schokkend. Ik ben heel benieuwd wat hier misgaat. Is dit een 'simpele' 1.1g reactie? 1 bom ploft in de buis en de rest doet mee?

Aan de effecten te zien is het een behoorlijk kaliber wat de lucht in gaat, maar toch...misschien dat je hier leerpunten uit kan halen.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Bizarre beelden, de explosie deed mij gelijk denken aan de container filmpjes van TNO die op youtube rond zwerven.
Misschien iets overdreven van mij, maar er gaat een massieve hoeveelheid vuurwerk de lucht in.
Ga naar een vuurwerk show, om naar te kijken, kom je terug tussen zes planken.
Sterkte voor de nabestaanden...

Dit was geen vuurwerkfeest.

smilli

FPM Filmer
Wat ik uit het verhaal opmaak is dat een bom te laag klapte en de sterren in een tent terecht kwam waar ook vuuwerk lag opgelsagen. De tent veroorzaakte dus denk ik de 1.1g reactie.

GMP82

Zilveren Member
Wat ik uit het verhaal opmaak is dat een bom te laag klapte en de sterren in een tent terecht kwam waar ook vuuwerk lag opgelsagen. De tent veroorzaakte dus denk ik de 1.1g reactie.

"The fireworks exploded at a low level and then fell into a tent where they were storing the fireworks and it caused a huge blast and a fire," he told TNN.

inderdaad, zoals ik al zei: op het 2e filmpje kun je die te lage shell ook zien...

marty

Registered User
Erg triest om dit te zien zeg:sad:
Iedere keer als ik het filmpje kijkt,krijg ik kippevel.
Maar dat zo een lage shell een enome ketting reactie kan geven zeg!
Misschien klinkt dat raar maar,waarom staat daar te dichtbij een tent met opgeslagen vuurwerk?

Ook mijn gedachten gaan naar de nabestanden en hopen dat zoiets nooit meer gebeurd!

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Dit is niet tof om te zien! Dat eerste filmpje hoor je nog een reactie van een meisje/jongen, je weet het nooit zeker daar in Thailand, die min of meer schrok van de grote klap. En dan nog niet wetende wat voor een gevolgen die klap zou hebben. Somber weer voor vuurwerkland dat dit is gebeurd!

Vavoom

Registered User
Zowwww. Heftig!
Op onderstaande beelden is te zien dat de draak op het moment zelf al geluk gebracht heeft, omdat hij de kracht van de ontploffing en allerlei projectielen tegenhield.

Hier de beelden vanuit de lucht live op TV:

En hoe het feest afgerond werd met op de achtergrond in beeld brandende huizen:

Vavoom

Registered User
En hier nog wat beelden van de schade.

De volgende dag gefilmd vanaf de grond en vanuit de lucht.

Amateur beelden vanaf de grond de volgende dag

Een filmpje met foto's van 's-avonds

Hairy Harry

Registered User
Wat een ravage, onvoorstelbaar dat er maar drie doden zijn. Dat zijn er uiteraard drie teveel, maar dat hadden er veel meer kunnen zijn als je dit zo ziet.

Bovenaan