Dozen met zwaar vuurwerk ontploffen in Zwolle

Moontan

Moderator
Medewerker
Dozen met zwaar vuurwerk ontploffen in Zwolle

ZWOLLE - Op de hoek Grasdorpstraat-Ten Oeverstraat in Zwolle zijn maandagmorgen enkele dozen met zwaar vuurwerk ontploft. Niemand raakte gewond.

Rond half 9 waren ineens zware knallen en gierende vuurpijlen te horen en te zien, die het verkeer ter hoogte van Park de Wezenlanden ontregelden. Het vuurwerk ging gepaard met een enorme rookontwikkeling. In het park wordt het RTL Zomerfestival afgebroken. Het vuurwerk bleek daar niets mee te maken te hebben.

Smeulende resten
De dozen vuurwerk stonden op de weg, aan het begin van de Ten Oeverstraat. Direct na de ontploffingen was er niemand in de buurt die iets met de dozen te maken zou kunnen hebben. Omstanders hebben de smeulende resten in de berm gezet. 2 brandweerwagens kwamen op de brand af, maar de mannen kwamen hun wagens niet uit toen ze zagen dat het gevaar geweken was.

Er zijn de laatste dagen vaker klachten over het afsteken van vuurwerk in de stad. Vanuit verschillende delen van Zwolle, zoals Holtenbroek en Zwolle-Zuid, kwamen meldingen binnen.

http://www.ed.nl/algemeen/binnenland/dozen-met-zwaar-vuurwerk-ontploffen-in-zwolle-1.4417847

gizmo75

Registered User
image-4417816.JPG

image-4417819.JPG

bridge

Bronzen Member
Toch wel een apart verhaal dit zeg. Op maandagmorgen. Als ik die doos zo zie is die niet ontploft maar gewoon ff afgestoken. moet kunnen!

vincer

Registered User
Weer een scholier geslaagd? Bruiloft geweest? Genoeg redenen voor iemand om wat te ontsteken...

roelz

Registered User
"...enkele dozen met zwaar vuurwerk ontploft.." Op de foto's zie ik blokken die keurig zijn afgegaan, weer die sensatie media; eigenlijk hadden ze willen melden dat Zwolle aan een 'Enschede' is ontsnapt. Zucht..

boozebelly

Registered User
...Er zijn de laatste dagen vaker klachten over het afsteken van vuurwerk in de stad. Vanuit verschillende delen van Zwolle, zoals Holtenbroek en Zwolle-Zuid, kwamen meldingen binnen...

Ik moet zeggen dat er hier in de stad ook behoorlijk wat vuurwerk wordt afgestoken de laatste tijd. Vooral tijdens het WK. In onze buurt houden ze wel van een knalletje als Nederland heeft gescoord en zelf ben ik op dat gebied ook niet altijd heilig, maar dit jaar valt het me op dat er vele malen meer wordt geknald in de omgeving. Soms gaan er zelfs siercakes de lucht in. Net of iedereen een beetje de spreekwoordelijke "schijt" begint te krijgen en de eerste vruchten van de verbodsgeilheid zich beginnen af te werpen. Het averechtse effect van de aangekondigde betutteling en ik moet zeggen, ik vind het prima.

D

Deleted member 17038

Guest
ik houd me in tot de finale, straks heeft iedereen zijn kruit verschoten en verliezen we alsnog.

Ontopic: vreemd om zomaar vuurwerk af te steken en het vervolgens niet eens netjes opruimen. Slappe actie nu.

magnolia

Registered User
ik snap niet waar mensen zich aan storen .
een knal is ook maar geluid .
ik zal wel weer 1 van de weinige zijn .

Bovenaan