Dordrecht, Zwijndrecht & Papendrecht

stefantvs

Administrator
Medewerker
Datum: 30-04-2013
Plaats: Dordrecht, Zwijndrecht & Papendrecht
Provincie: Zuid-Holland
Wie: Dream
Wat: Professioneel
Waar: het Drie-rivierenpunt tussen Dordrecht, Zwijndrecht en Papendrecht
Waarom: Koninginnedag 2013
Tijd: omstreeks 22.30

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Dordrecht 30-04-2013

Koninginnedag extra feestelijk dit jaar

DORDRECHT - “Het nieuws heeft ons compleet overvallen. Je verwacht het nog niet.” Dat zegt voorzitter Henk Bax van het Centraal Comité Oranjedag Dordrecht.

Op 30 april worden Willem-Alexander en
Maxima de nieuwe koning en koningin.

Hij reageert op het nieuws dat Koningin Beatrix vandaag haar aftreden bekend heeft gemaakt. Bovendien liet zij weten dat Nederland met Kroonprins Willem-Alexander na 123 jaar weer een koning krijgt. Met aan zijn zijde Koningin Maxima.

Dankbaar
“Het wordt een dag met een extra feestelijk tintje. Ik vind dat de koningin het de afgelopen 33 jaar voortreffelijk heeft gedaan. Dus dankbare gevoelens voor de majesteit zijn zeker op zijn plaats. Maar zij zegt zelf dat het tijd wordt voor de nieuwe generatie en daar ben ik het ook wel mee eens. We krijgen eindelijk weer een koning en dat geeft ook een trots gevoel. Bovendien heeft Willem-Alexander een prachtige koningin naast zich met Maxima. Het is echt heel bijzonder voor ons land”, aldus Henk Bax.
De laatste koning was Koning Willem III, die sinds 1849 op de troon zat tot zijn overlijden in 1890. Vanaf 2014 wordt op 27 april voortaan Koningsdag gevierd.

Overleg
Henk Bax gaat deze week wel in overleg met de andere leden van het Oranjedag Comité en burgemeester A. Brok. “We moeten kijken of er wellicht aanpassingen in het programma moeten plaatsvinden op 30 april. Het programma is al helemaal rond. Met ‘s ochtends traditioneel de aubade. En ‘s middags de taptoe en er is de Oranjemarkt.
Op het tijdstip van de inhuldiging van de nieuwe koning zit heel Nederland voor de televisie gekluisterd. Wellicht moeten we rond dat tijdstip het programma aanpassen. En we kunnen nu ‘s avonds wellicht een nog grootser vuurwerk afsteken om deze feestelijke dag af te sluiten”, aldus Henk Bax.

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2013/januari/28/koninginnedag_extra_feestelijk_dit_jaar_321

vincer

Registered User
Re: Dordrecht, Zwijndrecht & Papendrecht

Bedankt voor het filmen en het snelle posten, Rocket-freak. Mijn verzoek voor volgend jaar bij deze, mooie beelden! Zal morgen mijn filmpje plaatsen vanaf het ponton.

Laatst bewerkt:

R O B Z

Registered User

Ik was er ook bij gisteren; mooie show! Vond het vooral leuk dat ze de kleuren Rood-wit-Blauw met 1 shot de lucht in hebben gekregen; het leek soms net alsof de Nederlandse vlag daar hoog in de lucht wapperde! Verder vond ik de salutes vlak voor de finale erg heftig; flinke dreunen die je gewoon in je lijf door voelde dreunen, heerlijk! Ik ben zelf niet van het filmen, maar van het fotograferen. Zal z.s.m. een aantal van mijn foto's uploaden!

vincer

Registered User

Mijn filmpje valt natuurlijk helemaal in het niet bij bovenstaand filmpje, maar ik wil hem toch met jullie delen.

funkie x

Registered User

mooie films! is toch weer een compleet andere ervaring op het ponton zo te zien vincent, erg gaaf ;)

mijn film staat in de upload en zal hem dadelijk posten. was een erg leuk showtje!!

funkie x

Registered User

bij deze ook mijn film vanaf de kant van zwijndrecht :

Bovenaan