Doorlonten! Zeer Belangrijk!

Michel_G

Zilveren Member
wij konden het niet meer vinden in het RACT

Weet ook niet of expliciet het elektrisch schieten verboden werd of het modificeren van producten. Door een ontsteker erop te plakken, verander je de manier van ontsteken immers. Twijfelgevalletje wellicht.

Ook het vuurwerkbesluit doorgespit of alleen RACT?

Maar mooi onderwerp om in de eerste week van januari eens even in te gaan verdiepen en vuurwerkbesluit ook eens er op na te slaan. Moet zeggen dat nu mijn hoofd er niet echt meer naar staat :hehe!:

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Weet ook niet of expliciet het elektrisch schieten verboden werd of het modificeren van producten. Door een ontsteker erop te plakken, verander je de manier van ontsteken immers. Twijfelgevalletje wellicht.

Ook het vuurwerkbesluit doorgespit of alleen RACT?

Maar mooi onderwerp om in de eerste week van januari eens even in te gaan verdiepen en vuurwerkbesluit ook eens er op na te slaan. Moet zeggen dat nu mijn hoofd er niet echt meer naar staat :hehe!:

Vuurwerkbesluit bestaat toch niet meer?
Daar stond namelijk in vermeld dat je moest ontsteken met de bekende spulletjes.
Het blijkt er nu gewoon helemaal uit te zijn.

Michel_G

Zilveren Member
Vuurwerkbesluit bestaat toch niet meer?
Daar stond namelijk in vermeld dat je moest ontsteken met de bekende spulletjes.
Het blijkt er nu gewoon helemaal uit te zijn.

Uiteraard bestaat het vuurwerkbesluit nog wel! Dat regelt namelijk een hele hoop rondom vuurwerk, van transport tot opslag en verkoop (waaronder verkoopdagen enz.). En RACT heeft het alleen over beschrijving rondom Consu en Theater en laat bijv. transport en opslag en ook prof helemaal buiten beschouwing.

Huidige/geldende vw besluit: http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360

Tikkie last van kruitstress Toon? :hehe!:

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
klopt helemaal, vuurwerkbesluit bestaat nog steeds.
Het RACT (regeling aanwijzingen consumenten en theatervuurwerk) is er nieuw bijgekomen dit jaar ten vervanging van de RNEV (regeling nadere eisen vuurwerk)

Shenanigan

Registered User
Goed van Tony dat hij nog een keer waarschuwt voor de mogelijke consequenties. In het topic over de Secret Salute staat dat er één op de grond uit elkaar klapte, dus het gevaar dat er iets misgaat bestaat zeker.

Naar aanleiding van de waarschuwing vroeg ik me af of iemand ooit aangehouden (en bestraft) is voor het maken van een doorlontproject. Wil iemand vertellen hoe dat ging?

Bovenaan