Dongen

Moontan

Moderator
Medewerker
plaats : Dongen
provincie : Noord Braband
wie : Katan vuurwerk
wat : onbekend
waar : nabij het kermis terrein Wilhelminaplein
tijd : omstreeks 23.00 uur .

golddigger

Registered User
Afgelopen dinsdag even geweest, was niet veel bijzonders.
Wat me opviel is dat ze pas een kwartier voor de start alles gingen klaar zetten.

Ik zou zeggen probeer er iets meer een show van te maken en wat minder gewoon cake achter cake te schieten.

bridge

Bronzen Member
Afgelopen dinsdag even geweest, was niet veel bijzonders.
Wat me opviel is dat ze pas een kwartier voor de start alles gingen klaar zetten.

Ik zou zeggen probeer er iets meer een show van te maken en wat minder gewoon cake achter cake te schieten.

Dit is vrij gebruikelijk bij Katan.

gizmo75

Registered User
En vooral ook gebruikelijk bij een Kermis-show in een middelgrote plaats waar over het algemeen maar een paar honderd euro budget is voor de gehele show. Dus niet alleen het vuurwerk, materiaal, vervoer en beziger moeten daarvan betaald worden, ook nog de uren ter voorbereiding zoals de vergunning/melding e.d.

Kermis-vuurwerk wordt in veel gevallen door de kermis-organisator en/of kermis-exploitanten betaald. Die betalen zich ook al helemaal scheel aan hun standplaats en moeten dus een hoop ritten verkopen om ook nog eens minstens een paar duizend euro uit te geven voor een dikke show. Dat gaat simpelweg niet bij de kleinere kermissen.

Laatst bewerkt:

Pyro Mike

Registered User
Zeker gemist dan. Het gaat meer om het eeuwige gezeik over de showtjes van Katan.

Ach, laat iedereen maar zeuren en doen. Wij bieden in ieder geval ook de opdrachtgevers met een wat lager budget ook de mogelijkheid om een vuurwerkshow te boeken, buiten 31 december om.
Daar waar elders wellicht al de deur was gewezen.

DanielFPM

Registered User
Helemaal gelijk Mike. Daarin zijn vele
Mensen toch al blij als er alleen al vuurwerk te zien is.

Vaak is dit toch ook al groter dan dat mensen zelf op de stoep hebben op de 31e!

p-aart-y

FPM Hangouderen
Ik heb ook weleens het idee dat freaks denken dat de show alleen voor hen bedoeld is, terwijl het eigenlijk gewoon een lokkertje is voor een evenement. En dan is het inderdaad zo dat als de mensen vuurwerk zien het al snel goed is.

bridge

Bronzen Member
Als ondernemer doet Katan het wellicht prima en halen ze veel opdrachten binnen. Chapeau en niets mis mee! evenwel deze site is een vuurwerkliefhebbers site en geen site over commerciele successen. Ik heb dus niets tegen Katan, maar vanuit liefhebbersoogpunt is het minder interessant. En dat ook Katan opbokst tegen die waanzinnige regeltjes in Nederland begrijp ik prima. Gr.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Als ondernemer doet Katan het wellicht prima en halen ze veel opdrachten binnen. Chapeau en niets mis mee! evenwel deze site is een vuurwerkliefhebbers site en geen site over commerciele successen. Ik heb dus niets tegen Katan, maar vanuit liefhebbersoogpunt is het minder interessant. En dat ook Katan opbokst tegen die waanzinnige regeltjes in Nederland begrijp ik prima. Gr.

Goed bericht! Thnx is weg. Hahaha.

Zou het verbeteren als katan vooraf standaard showtjes in elkaar draait? Of wordt het dan weer saai? Blijft hoe dan ook lastig...

golden eye

Registered User
Vroeger werden er bij ons nog shells/vuurpijlen geschoten. Vanaf waar ik woonden (buitengebied) kon je nog wat van het vuurwerk zien aan de skyline.
Helaas is het, zoals bij vele gemeente allemaal aangepast naar consumenten producten. Daar is opzich niks mis mee, alleen in dongen moet je echt naar de afsteekplek toe om iets te zien, dit heeft met de bomen te maken.

Ik ga vanaf de eerste keer consu show ook niet meer kijken, heeft weinig meerwaarde helaas.

Gr Golden Eye

Dim

Product Beheer
Medewerker
Misschien ben ik gek hoor, maar vind het wel leuk om gewoon een vuurwerkje te zien. (Moet wel in de buurt zijn dan)

Een goede show is natuurlijk erg leuk, maar ook een "kermis" vuurwerk zie ik graag!

golddigger

Registered User
Misschien ben ik gek hoor, maar vind het wel leuk om gewoon een vuurwerkje te zien. (Moet wel in de buurt zijn dan)

Een goede show is natuurlijk erg leuk, maar ook een "kermis" vuurwerk zie ik graag!

Klopt vuurwerk blijft vuurwerk en is altijd lekker om kruit te snuiven.
En ik begrijp dat er maar een beperkt budget is, zeker in een dorp als Dongen. En wat dat betreft heb ik ook geen aanmerkingen op Katan, alleen in mijn ogen mag er iets meer opbouw zijn in het showtje. Maar ja ik durf niet te zeggen hoe andere naar zo'n show kijken.

Bovenaan