Doet iedereen hier alleen maar sier?

Poll?

• Alleen siervuurwerk

Stemmen: 102 24,5%
  • Knalvuurwerk e.a. klein tuig

Stemmen: 25 6,0%
  • Alles hoort er bij... dus blokken en knallers!

Stemmen: 289 69,5%

• Total voters
    416

musiman

Registered User
Ook ik ben erg in voor wat leuke knalmatten. Ik kan mij eerlijk gezegd geen oud en nieuw voorstellen zonder mat! Dit jaar gaat 2/3 van het geld op aan matten en overige knal. 1/3 is verdeeld over kindervuurwerk (tja, jonge kinderen;-) en sier. En ik ben overigens al 40+ :p

sprinkhaan

Registered User
Ik denk dat dit jaar veel sier word, heb opgelet op het forum het laatste jaar en veel opgepikt dankzij de doorgewinterde freaks. (daarvoor dank)
Als het knalt zullen het cakes worden en weinig matten of losse knallers.
Vooral de 25/50 grams trekken mij, de broekhof effecten komen voor mij heel goed over(even afwachten maar ik denk dat het wel goed zit).

ThunderBall

Registered User
Dit jaar is het hier wel voor 99% sier aangezien er zoveel moois en nieuws op de markt is, eigenlijk alleen maar cakes van tussen de +/- 300 tot 500 gr. en cakes met 25gr. per shot, wel hebben veel van de cakes thunders of salutes!:lub:

white thunder

Registered User
Meestal wel iets meer siervw dan knal 60/40 is de verhouding meestal.Alleen dit jaar denk ik dat het iets verschilt,als de voorgaande jaren:hehe!:.Het zal nu denk ik 70%knal zijn en 30% sier,en dat ligt aan 2 dingen,de fantastische vele mooie en super knalacties:lub:,die zich dit jaar meermalen liet gelden in het mooie pittoreske Baarle en Olen!!!!En daarbij word het komende jaar volgens de chinese dierentekens,het jaar van de 'slang'!!!En daar moet ik wel een rood tapijt voor aanleggen vanaf me deur tot aan de hoeken van de straat:happy:,en dat komt goed:hehe!:

trimbaard

Registered User
Het siervuurwerk van tegenwoordig knal al lekker kijk maar eens naar Royal en Rubro . Dan ben je geen knallers meer nodig. Heb je Knal en Sier.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik vind het wel zonde om je dure sierpot overdag af te steken als hij daar niet voor bedoeld is. Ik houd van al het vuurwerk. En knallen spreken me net zo aan als de siereffecten. Daarom heb ik ook wel een paar losse knallers, matten en single shots in mijn collectie.

Dahustla

Registered User
Altijd 99% aan siervuurwerk, dit is toch het mooiste en geeft mij het beste gevoel. Maar wat vele ook zeggen, een goede mat of wat spul om overdag te stoken hoort er ook bij.

Moet wel zeggen dat het best een leuk topic is geworden. Als je zo de 1e pagina leest met al dat gezeur, is dat toch wel verrassend!

VuurwerkAlmere

Registered User
Vroeger zeker ook heksenkringen gemaakt met astronauten en babypijltjes en de hele mikmak, maar tegenwoordig voornamelijk sier.

Het is gewoon geweldig om een aantal dozen te combineren en het hele luchtruim te vullen met effecten en geweld.

postvoordennis

Registered User
Vroeger was het voornamelijk knal en als hoogtepunt het goedkoopste potje van de Crown Collection welke ik met veel pijn en moeite bij elkaar had gespaard. Ik weet nog goed dat ik de folders bekeek en me afvroeg welke gek er in godsnaam ƒ250,- voor het meest uitgebreide Crown pakket neer zou leggen. Inmiddels kan ik zelf antwoord geven op deze vraag, al zal ik een veelvoud van dit bedrag niet aan een pakket besteden.

Op dit moment is de verhouding knal/sier ongeveer 15/85. Een mat en wat knalcakes mogen eigenlijk niet ontbreken met oud en nieuw.

Voorb

Registered User
Leuk om een hele oude discussie nieuw leven in te blazen.

Moet bekennen dat mijn collectie ongeveer 70 sier en 30 procent matten zijn. Losse knallers hoeft voor mij niet meer. Ben daar een beetje vanaf mede vanwege het feit dat mensen geen rekening houden met de afstand tussen het vuurwerk en de persoon.

Scav

Registered User
afgelopen jaren enkel sier gehad, nu komt er wat meer licht knalwerk bij voor overdag i.v.m. de kids. kleine ratelbandjes, rotjes, pijltjes, luchthuilers i.c.m. tanks, truck, grote tank, happyness en fontijntjes. dat het pruttelt ipv hard knalt is op deze leeftijd eerdere een pre (5 en 6 jaar)

Bovenaan