~Dim~ Oudjaar 2012-2013

Dim

Product Beheer
Medewerker
Deze dag begon heel normaal, vroeg opstaan en naar het werk. Smiddags hadden we afgesproken om nog een paar winkels langs te gaan voor de folders en de kiekjes van de winkels.

De tijd op mn werk leek voorbij te kruipen.... Ieder uur keek ik naar de klok tot het eindelijk tijd was! Middagje vrij! Snel scheurde ik naar Laurens om samen naar Vuurwerk HOL te rijden om wat foto's te maken en mee te helpen met het op bouwen van hun demo. Zelf kon ik niet blijven want het was de dag dat we met het team van FPM gingen chinesen als afsluiting van het jaar en het vieren van het 11 jarig bestaan.

In de auto knalden we meteen weer een heerlijk kerstnummer op en begonnen onze reis naar het HOL van het vuurwerk.

Al snel naderden we Vuurwerk HOL, toch wel een LEGENDE in Rotterdam.
Vaak gefilmt tijdens de verkoopdagen door bijvoorbeeld RTL4 en het is er altijd erg druk.

Auto lekker dichtbij geparkeerd, wat een terrein en wat een loods!

Direct liepen we naar binnen, voor mij de eerste keer dat ik er was, wat we zagen vial zeker niet tegen! Kreeg gelijk een beetje het ANO Vuurwerk gevoel, een super grote ruimte, een erg groot assortiment van verschillende leveranciers en er was duidelijk veel tijd gestoken in het ombouwen en aankleden van de winkel.

15_HOL.JPG

04_HOL.JPG

WAT EEN WINKEL! Groot en een SUPER uitgebreid assortiment.

06_HOL.JPG

Ook verkochten ze hier de CAT 01 grondbloemen, direct een aantal pakjes gekocht om te stoken tijdens het wachten op de mannen van Royal Fireworks waarmee we de demo zouden gaan opbouwen. Al snel kwamen er een paar apen aan van de plaatselijke school die ook meteen begonnen met stoken! Was wel gezellig even! Gelukkig duurde het niet lang voordat Royal er was en we konden beginnen met het uitzoeken van de demo producten en het bouwen van de demo.

07_DEMO_HOL.JPG

Een verrassende schietlijst, want de grote boxen van Rubro stonden erop! Zouden die dan werkelijk geschoten gaan worden? Helaas... Alleen de 6 elements werd geschoten en zou later in de middag gebracht worden.

13_DEMO_HOL.JPG

Toen de locatie van de demo! SCHAPUHHHH! Die moesten nog even weggehaald worden door de schaapsherder, een wat ouder maar erg grappig mannetje leidde de schapen naar een ander veld en er kon begonnen worden met het opbouwen.

08_DEMO_HOL.JPG

09_DEMO_HOL.JPG

Het resultaat! De finale.

Zelf was ik al eerder weggereden om nog even langs Warenhuis Westdijk te rijden in Barendrecht. Een winkel waar ik al jaren kon voor een kleine bestelling. Hebben vaak
leuke producten en aanbiedingen. Ook dit jaar weer wat besteld!

01_Westdijk.JPG

De dummy verzameling van VuurwerkVisie. Staan ook nog een aantal dummy's tussen van Wolff Vuurwerk en tijdens de verkoop waren er zelfs nog een aantal stukken te koop van Brave & Wichers voor een mooi prijsje.

02_Westdijk.JPG

03_Westdijk.JPG

De winkel spreekt mij niet echt aan, maar is toch altijd wel leuk om even te kijken. Het grappige is dat het vuurwerk besteld wordt in het centrum en het vuurwerk uiteindelijk even verderop afgehaald moet worden op een dijkje, tijdens de dagen is het daar altijd een geweldige chaos!

Na even rondgekeken te hebben ben ik vertrokken naar de Tjineesss waar we met het FPM team zouden gaan eten! Gezellig, was voor mij de tweede keer dat we dit gingen doen!Doordat de regels veranderd zijn mag er CAT 1 afgestoken worden, nou dat hebben we dan ook gedaan! Naast/achter de chinees zit een grote parkeerplaats waar je rustig kunt stoken zonder dat mensen er last van hebben.

Bij de chinees was het erg gezellig!

10_CHINEES.JPG

12_CHINEES.JPG

Na het eten en napraten meteen naar de parkeerplaats gegaan om te stoken! Direct uit de auto mn CAT 1 verzameling gepakt en natuurlijk de smiddags gekochtte grondbloemen. De anderen hadden ook CAT 1 vuurwerk bij zich! Na een half uurtje flink gestookt te hebben met zn alle was de parkeerplaats veranderd in een echt DAY AFTER decor!

14_CAT_01.JPG

Na deze geslaagde avond naar huis gereden. Nu zou het echt gaan beginnen!
Eerst kerst en dan: DE DAG!

Dit was de laatste update van deze folderoptocht. Dit jaar gaan we dat zeker weer doen!
Zal dan meer en betere foto's schieten in de winkels waar we komen. Ik wil dan ook Laurens en Henk bedanken voor hun gezelschap tijdens de reis en de winkels voor hun gastvrijheid.

funkie x

Registered User
het was me een waar genoegen dim en jij ook hartelijk bedankt!! dit jaar weer haha

top update en ben zo benieuwd hoe jij de dag der dagen gaat beschrijven!! kan niet wachten!

Driessen010

Registered User
He malle eppie je ken ben nog 2 of 3 delen pennen over de 31e afgelopen jaar incluis wat foto's :tounge:
Dus kom op effe aan het werk.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Zooo! De folder strooptocht is weer ten einde! We zijn weer thuis gekomen met een super stapel folders en een berg foto's!
Het viel dit jaar op dat veel winkeliers nog lang niet alle dummy's binnen hadden of al echt begonnen waren met de showroom!

Maar we kunnen de vuurwerk periode 2014-2015 weer knallen met een topic vol foto's en verhalen!

Kleine greep uit de bezochte winkels:
- Tuincentrum Meijer,
- Scooterpoint Barendrecht,
- ZENA Rotterdam (Koorn & Co),
- Westdijk Barendrecht,
- Top Vuurwerk Rotterdam,
- Vuurwerk Orthen,
- Vuurwerk HOL.

En nog een paar meer!

Bovenaan