~Dim~ Oudjaar 2012-2013

funkie x

Registered User
ik ben benieuwd!

we zitten inmiddels al rond half oktober en over twee weken gaat de tijd al om!!!!
nog ff en we kunnen weer op strooptocht dim haha

Dim

Product Beheer
Medewerker
UPDATE 3

De volgende winkel op ons lijstje is Tuincentrum Meijer op het randje van Barendrecht maar toch echt nog in Rotterdam. Dit is een winkel die voornamelijk Schuurmans vuurwerk verkoopt, maar ook nog behoorlijk wat oud vuurwerk heeft vertelde ik aan Henk en Laurens! Henk is ongeveer een jaar 38 gok ik, dus die moet het meer hebben meegemaakt als wij.

Snel scheurden we de parkeerplaats op van het tuincentrum, meteen voor de deur knalden we de auto neer en gingen snel de winkel in. Buiten was het weer gaan sneeuwen. Zoals altijd in de winkel meteen een folder gevraagd en doorgelopen naar achteren waar de goed gevulde dummy rekken en borden waren.

Oud?

foto_34.JPG

foto_42.JPG

Ratelbandjes, Draaizon, Happinness en de parachutepijl! Allemaal vergane glory, op de 1 of andere manier mis ik het vuurwerk dat we afstaken toen ik klein was wel een beetje. Toen was alles zo lekker simpel en hadden we nog niet echt grote cakes, zei ik. Henk kon zich er helemaal in vinden stouterde hij in het rond! Hij leek wel helemaal stoned geworden van onze vuurwerktrip langs een paar winkeltjes!

Nadat we even hebben staan praten over de oude en minder oude producten hebben we nog even gekeken wat voor collectie deze winkel ging verkopen, de eigenaar vertelde dat hij al heel lang Schuurmans deed maar daarnaast ook een aantal producten ging verkopen. Dit jaar was het GBV/WECO..

foto_52.JPG

foto_61.JPG

Na nog even rondgekeken te hebben vulde ik een bestelformulier in met wat klein vuurwerk van vroeger en van nu! De magnum Bullits van Schuurmans van vroeger bijvoorbeeld. Kleine Single Shot mines die toch erg leuk zijn! Kort daarop vervolgde we onze reis naar de laatste winkel van vandaag! Deze winkel is vlakbij het huis van Henk, zodat we hem gelijk kunnen afzetten!

Sfeervol genoeg was Someday with Christmas op de radio! Vuurwerk kijken en dit nummer!

Met de clib erbij is hij toch niet helemaal wat we bedoelde he?!

Someday at Christmas men won't be boys. Playing with bombs like kids play with toys.

De volgende winkel was een klein stukje rijden, maar zeker niet minder sfeervol omdat het steeds harder begon met sneeuwen! We naderden na een klein kwartiertje de Partijhal in Rotterdam waar raar genoeg niets was gevallen! Geen regen en geen sneeuw!

2_foto.JPG

Ook een winkel met een beetje Nostalgische uitstraling. Ieder product wordt hier nog los geprijsd en verkocht. Ook leuk vind ik altijd dat de bestellingen in grote doorzichtige zakken gemaakt worden, zo kan je eigenlijk meteen zien of je alles hebt.

In de winkel snel een paar foto's gemaakt, want hij kan je Cat 1 vuurwerk kopen en op het plein ervoor: STOKEN!

1_foto.JPG

3_foto.JPG

5_foto.JPG

Achterin de winkel lag het Cat 1 vuurwerk van Lesli! Snel pakten we wat we wilden gaan stoken en liepen naar de uitgang van de winkel waar we konden betalen.

4_foto.JPG

De winkelier waarschuwde ons nog even dat het wel afgestoken mocht worden, maar dat er toch nog heel veel agenten waren in de buurt die het niet zo leuk vonden als we het echt afstaken. Voor de sier kopen we het niet grapten we! Snel naar buiten naar het pleintje voor de winkel!

Tijdelijke stookmaat Henk gaat helemaal uit zn dak! Stookt knetterballen of hij ze zo uit zn neus haalt!

7_foto.JPG

Kan de film niet editten, dus dan maar zo!

Na even gestookt te hebben maakten we nog even een ''Minute after foto'' en begonnen we aan de reis richting huis.

6_foto.JPG

We spraken nog even met elkaar af dat we snel de rest van de reis gingen maken, we moesten tenslotte nog wel langs een paar winkels in Rotterdam!

Laatst bewerkt:

Vuurwerk023

Registered User
Ben al erg in de sfeer en met deze fantastische thread erbij begint de sfeer nog meer te komen :) Gaaf gedaan Dim en alvast bedankt kijk uit naar de volgende updates!

funkie x

Registered User
ach vervelend zeg, gecondoleerd en sterkte!!

verder, wat een heerlijke update weer zeg! dat stoken was de eerste catagorie 1 stookervaring voor mij en wat was ik toen verrast over de kwaliteit. ik heb volgens mij wel 20 keer gezegd, wat geweldig dat dit kan en wat een kwaliteit haha.

en bedankt voor de stream aart!! heb hem alweer nonstop laten draaien :)

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Moet er wel weer 1 maken he!

Nou oke dan! Zal weer eens mn verhaalschrijfpet opzetten!

Dim

Product Beheer
Medewerker
1 december maar beginnen met het verhaal van De dag van het jaar dan!

Zal vanavond of morgen verder gaan maar een update!

Bovenaan