~Dim~ Oudjaar 2012-2013

hutter

Registered User
En weer een filmpje! Van het weekend een deel van het reisverslag.

Aandacht voor onze quizmaster Vincer, die erg veel tijd en moeite heeft gedaan om een projectje te maken. Helaas werkte een deel niet door weigeren van de batterijen! Hij zelf vind het niets, maar ik zeg: TOPPERTJE!

Wat vinden jullie?

Vooral die laatste zin: 2 weken werk:hehe!::hehe!:

k0ennn

Registered User
ik vind het alsnog een mooi projectje, heerlijke sfeer film ook! leuk om naar te kijken.
Ben benieuwd wat er nog komen gaat!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Even een klein kijkje terug naar afgelopen oud & nieuw!

Als je van plan bent om een NL100.000 klapper af te steken en vervolgens komen er nog een man of 12 aan met rollen dan krijg je dit resultaat:

IMG_0366.JPG

Meer foto's en films komen nog.....

Ieder jaar is het weer een traditie om de woonkamertafel na de kerst om te toveren tot collectietafel! Alle wordt netjes neergezet zodat het goed bekeken kan worden voordat we het afsteken!

IMG_0312.JPG

Tot de volgende UPDATE!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Het is nu 1 September! De R is in de maand, dus het seizoen is nu ECHT begonnen! Vanaf nu gaat het snel, de dagen worden weer korter en de temperatuur wordt lager, de pepernoten liggen alweer in de winkels en de kruitstress komt alweer om de hoek kijken. Dus maar een lekkere grote update!

Half December 2012 [UPDATE 02]

Druk discussiërend over GBV vuurwerk en hoe wij dachten dat ze hun vuurwerk konden verbeteren naderden we al snel de volgende winkel, namelijk HALFORDS. Glibberend door de besneeuwde wegen parkeerden we onze auto op de parkeerplaats.

Halfords.JPG

Direct sprongen we uit de auto en liepen naar binnen, helaas mochten we geen foto’s maken en zelfs de vuurwerkfolders waren nog niet binnen. Dat was een tegenvaller, na heel even gekeken te hebben liep we toch wel teleurgesteld naar de auto. In de auto zette ik de radio aan waar Brian Adams keihard aan het zingen was! Something about Christmas Time! Wat een geweldig nummer! De sfeer was meteen weer terug na de teleurstelling bij HALFORDS.

We waited all through the year
For the day to appear
When we could be together
In harmony
You know the time will come….​

Oehhh een koude rilling liep over mn rug! Deze muziek, sneeuw, vuurwerk maten en onze grote speurtocht langs verschillende winkels… Hoeveel kan een mens genieten van de donkere dagen!?
Onderweg maakten we nog een paar plaatjes van de sneeuw.

FPM_Sfeer.JPG

Sneeuw op gras, blijft altijd erg mooi!

FPM_Sfeer_1.JPG

Als snel naderden we Chabot op de Groene Hilledijk in Rotterdam. Een winkel die al zolang als ik me kan herrineren Schuurmans Vuurwerk verkoopt. (In deze winkel stond ik als klein ventje te kwijlen voor het ‘’duurdere maar zeer goede’’ Diamond Collection vuurwerk.
Condor_3.JPG

Van deze winkel wisten we dat ze van te voren weinig met vuurwerk deden, enkel een goed gevulde etalage! Snel binnen een folder gehaald en met zn drieën kwijlen voor de etalage!
Chabot_1.JPG

De astronauten van Schuurmans zien er heerlijk ouderwets uit, zei ik. Hoe zouden ze knallen vroeg Henk. K*T antwoorden wij in koor! (Het echte knalvuurwerk hebben we helaas nooit bewust meegemaakt, maar we konden ons alle 3 nog wel herrineren dat ‘’ze’’ vroeger veel harder knalden!)

Chabot_2.JPG

Condor_4.JPG

Onderweg naar de volgende winkel waren we het er alle 3 over eens, de labels spraken ons niet echt meer aan. Het straalt niet de sfeer uit die wij bij oud & nieuw vinden passen. Er zitten wel hele goede stukken vuurwerk tussen zegt Henk, Laurens met zijn vuurwerkhoofd schut zo alle namen van de cakes die goed zijn uit zn mouw! Lachend zetten we de radio aan waar toch ook weer een juweeltje van een muziekie bezig was!

[video] http://www.youtube.com/watch?v=K5bo4VDEH-U[/video]
Mariah Kerry – All i want for Christmas is Vuurwerk!

De volgende winkel op ons lijstje is een Lesli Vuurwerk dealer. Meteen begon er weer een discussie over het vuurwerk van ze. Van de NOVELTIES van Lesli wordt ik altijd uber enthousiast! De anderen waren het daar wel mee eens, Lesli heeft met de Novelties maar vooral ook met de Daylight lijn een paar erg leuke producten die helaas bij een hoop andere importeurs ontbreken.

Condor_1.JPG

Aangekomen in de winkel kijkten we meteen rond, achterin stond een man netjes in pak, die ons enthousiast begroete! Dat is altijd leuk dacht ik, gelukkig was de man in kwestie ook best een vuurwerkliefhebber en bereid om even met ons te praten over het vuurwerk dat hij verkocht en stelden we natuurlijk onze vraag: ‘’Wat vind u nou het beste product?’’ Het antwoord was niet moeilijk, direct werd er gewezen naar een grote doos met meerdere cakes erin.

Condor.JPG

‘’Dit is een pakket waarin cakes zitten met 2 lonten’’ vertelde de man, uiteraard waren we hiervan op de hoogte en we hoefden er dan ook niets meer over te zeggen. Een kleine glimlach zagen we op het gezicht van de man!

Condor_2.JPG

Een erg leuke winkel zei ik, aan het eind van het jaar gaan we hier langs om ons Lesli vuurwerk te kopen! De eerder genoemde spullen moeten we zeker hebben! Een deel daarvan was al besteld bij Huisman Vuurwerk. Een winkel die het naar mijn inzien geweldig doet. Liefhebbers erbij, een leuke collectie en een heerlijke korting.
Onderweg naar volgende winkel somden we achter elkaar onze al bestelde lijstjes op! Ik vertelde wat ik bij Huisman Vuurwerk besteld had en Laurens vertelde over zn bestelling bij 123Vuurwerk waar hij het eind van het jaar gaat werken. Ik heb er heel veel zin in, zei hij. Als grap zei ik dat ik hem wel zou spreken 31 December als hij helemaal total loss thuis komt, want het is kei- en keihard werken vertelde ik. Maar de sfeer is altijd geweldig in de vuurwerkwinkel!

Mijn bestelling bij Huisman Vuurwerk:
4 Day Dream / Smoking Beauty
1 Malenkov Mines
1 Hobbits
1 Quicksilver
1 Big MC Thunder
1 Headbangers
1 Sick 6 Rockets
2 Pakkie Peuken
6 Gold Mary
3 Angry Birds
2 Freewheeler
2 Hypnotised
1 Shock Syndrome
1 The Beast
1 ZENA Cakebox

Voor vandaag staan er nog 2 winkels op ons lijstje vertelde ik aan Henk, doordat Laurens moest gaan werken moesten we onze speurtocht in 2en knippen. Henk was een beetje teleurgesteld, maar begon weer te stuiteren toen we onze volgende afspraak maakten, aanstaande woensdag ben ik vrij Henk zei ik, dan gaan we verder met de winkel rondom het Centrum van Rotterdam. ‘’Bij de Partijhal verkopen ze al CAT 1 vuurwerk’’ zegt Henk. ‘’Dan moeten we daar zeker naartoe’’ zei ik tegen Henk. De volgende winkel op ons lijstje is een winkel waar ik meteen het gevoel van ‘’vroeger’’ krijg, dummy borden vol met dummy’s uit vervlogen tijden, zelf van tijden toen we nog niet geboren waren! Meteen spraken we over onze belevenissen van vroeger, toen we nog met onze pa of ma vuurwerk moesten halen. Al snel naderden we de volgende winkel op ons lijstje, namelijk……

AWG

Registered User
gloeiende gloeiende zit ik net lekker te lezen stopt die er weer mee.:huh::sad:

trek het verhaal nu eens door man:hehe!:

Bovenaan