Deventer

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 7-Jun-2013
Plaats: Deventer
Provincie: Overijssel
Wie: Vuurwerk 24 U.G. (Hayo)
Kaliber: Professioneel t/m 2,5”
Tijd: Tussen 22.00 en 23.59
Waarom: ?
Extra Info:
Bekendmaking

smilli

FPM Filmer
Zover ik kan vinden op internet draait dit om de zomerkermis van Deventer, beelden van vorig jaarvan Kees580.

horsebrand

Registered User
Ik vraag me af of dit vuurwerk door zal gaan, aangezien grote delen van het terrein waar het altijd afgestoken wordt onder water staat.

Tony

Administrator
Medewerker
De traditionele vuurwerkshow van de Deventer Kermis wordt verplaats vanwege het hoge water in de IJssel.
Het vuurwerk wordt normaal afgestoken vanaf de oever van de IJssel aan de overkant van de Wellekade. Doordat het stuk land nu door het hoge water onder water staat, is dat niet meer mogelijk. De organisatie heeft besloten de vuurwerkshow vrijdag vanaf de Bolwerkseweg af te steken.

Vanaf vrijdag mag er niet meer geparkeerd worden aan de Bolwerkseweg. De organisatie benadrukt dat er absoluut geen auto's in de buurt mogen staan, want anders mag het vuurwerk niet afgestoken worden. Het vuurwerkbedrijf begint vrijdagochtend met de installatie van het vuurwerk. Om 23.00 uur begint de vuurwerkshow.

Moontan

Moderator
Medewerker
De Wilhelminabrug in Deventer moet vanavond tijdelijk afgesloten worden vanwege de vuurwerkshow van de Deventer Kermis.
De traditionele vuurwerkshow moest in verband met het hoge water verhuizen naar een andere locatie. Het vuurwerk wordt normaal afgestoken vanaf de oever van de IJssel aan de overkant van de Wellekade. Doordat het stuk land nu door het hoge water onder water staat, is dat niet meer mogelijk. De organisatie heeft besloten de vuurwerkshow vrijdag vanaf de Bolwerksweg af te steken.

De extra verkeersmaatregelen zijn nodig, omdat de Wilhelminabrug nu gedeeltelijk in de voorgeschreven veiligheidszone van het kermisvuurwerk ligt. Het is ook niet mogelijk het vuurwerk vanaf de brug te bekijken. Om 23.00 uur begint de vuurwerkshow. De brug wordt afgesloten van 23.00 tot 23.30 uur.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=165121

Moontan

Moderator
Medewerker
In beeld: vuurwerk langs de IJssel

Alle registers moesten opengetrokken worden, maar het resultaat was er naar: een prachtig vuurwerk van de Deventer Zomerkermis.
Omdat het water van de IJssel de afgelopen week gestaag steeg, werd de afsteekplaats van het vuurwerk verplaatst naar de Bolwerkseweg. Vanaf de andere kant van de rivier had het publiek daarmee alsnog een prachtig uitzicht op het spektakel.

Fotograaf Jeroen Hagedoorn was erbij en maakte een fraaie fotoserie.

http://www.deventercentraal.nl/article.php?action=showarticle&id=15879

bluebear

Registered User
vond de kwaliteit van de shells en blokken mooi, de opbouw/het tempo vond ik niet echt sterk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan