Denken jullie wel is aan je MEDEBEWONERS die NIET van vuurwerk houden? (met name rond 10.00)

Dennis010

Registered User
en die andere 14 dagen dan?

Zit ie in Salou.

Ik houd rekening met mensen die voorbij lopen, of eventueel hun hond uitlaten. Dit geldt ook voor katten die in de buurt komen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt. Zal wel met de herrie te maken hebben die ik produceer.

funkie x

Registered User
nee ik houd er geen rekening mee.
31 december is mijn dag en daarmee moeten ze het doen.
wel let ik een klein beetje op de buurt voor de honden en de kleine kinderen, maar meestal blijven die wel uit de buurt hehe
verder eigenlijk nooit problemen gehad in de zin van overlast.

Vuurwerk023

Registered User
Ik denk er zelf niet zo bij na nu zijn er wel veel mensen in mijn hofje die veel vuurwerk afsteken en ben ik niet iemand die heeeel zwaar vuurwerk heeft dus als ze klagen is het maar hun probleem niet de mijne het is maar 1x per jaar en dan mag je toch los gaan?!

spanischcracker

Registered User
Bij mij vinden al mijn buren het helemaal leuk dat ons gezin zoveel vuurwerk afsteekt. Alleen mensen van 2 huizen verder zijn een uitzondering. Maar die vrouw heeft bijv ook last van onze lamp aan de schuur terwijl er een lantaarnpaal zowat naast der raam staat. En die staan dus ook bij elk knalletje dat ze horen voor t raam.

Om toch een beetje rekening met deze mensen(zeikers) te houden stoken we overdag zoveelmogelijk ergens anders. Maar s'avonds zodra de visite er is is het feest voor de deur. En om 00:00 moment als de hele straat mee geniet met ons vuurwerk is het bij hun donker en liggen ze in bed.

Mr_Mascleta

Registered User
Nou ik ben stellig in dit soort discussies. Het zegt veel meer over de andere die laten zien een totale nul tolerantie of begrip dat mensen vuurwerk leuk vinden. Een goed voorbeeld is die knuppel naast me die steevast elk jaar blerend en tierend mij en me zoon aanspreekt. Ik heb wel besloten dat dit de laatse keer is geweest. Een opmerking van hem is , terwijl ik die kerel niets doe of met hem te maken heb, maar als het 31 december is zijn opmerking " daarom heb ik 364 dagen een hekel aan je"
Ik waarschuw hem dit jaar dat hij zijn eigen moet beheersen anders zijn de gevolgen voor hem, want wij worden steevast elk jaar op onze dag weggezet als een stelletje onverlaten, schurken , idioten en aso's.
Voor mij is nu na 4 jaar de maat vol.

Koetje

Registered User
Toch is het beter om rustig te blijven anders zou het voor hem weer de bevestiging zijn dat je een aso/tokkie bent ;-)

Mr_Mascleta

Registered User
Nou ik vraag me dan ook af wat de ander zou doen als zijn zoon zo agressief wordt bejegend? Moet je dan echt alles maar accepteren? Weet je; de misvatting zit hem nog steeds in het idee dat men zo maar gecorrigeerd wordt? Dat is dus niet het geval. Ik ben geen aso en ben geen tokkie, maar een keurige kerel die de buren het hele jaar niet tot last is in tegenstelling tot anderen, blaffende honden, muziek en ga zo maar door. Maar als jij je grote muil opzet op ongegronde reden en zo agressief tekeer gaat lok je een reactie uit PUNT! Het kan ook op een normale manier
" goh joh ik houd hier niet van zou je misschien ergens anders kunnen stoken" bijv " hee jongens kom op ga even in de staionslaan staan" maar nee ze kiezen ervoor om je zo te benaderen stja dan KAN het dit jaar zijn dat ie zich vergist.

Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om eens te weten hoe anderen omgaan met zeer agressieve mensen? Wanneer houdt praten op?

boozebelly

Registered User
Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om eens te weten hoe anderen omgaan met zeer agressieve mensen? Wanneer houdt praten op?

Als praten geen zin meer heeft of jullie komen er niet uit en het gezeik blijft doorgaan, dan is de volgende stap de huismeester of de wijkagent. Die kan dan bemiddelend optreden en meestal is dat wel voldoende. Daar zijn die mensen ook voor.
Bijkomend voordeel is dat mocht het eens escaleren (wat ik natuurlijk niet hoop), jij altijd aan kunt tonen dat je er al voor aan de bel had getrokken en het op een fatsoenlijke manier hebt proberen op te lossen. Dat werkt altijd in je voordeel.
En trouwens, als hij echt zo loopt te schelden en zich daarbij agressief opstelt, moet je simpelweg melding doen van bedreiging, want dat is het in feite ook. Niet zelf iets gaan ondernemen want dan bestaat de kans dat hij als laatste lacht en jij om middernacht aan de koffie zit op het bureau.

Phantom

Registered User

Het praten houd voor mij op wanneer diegene mij agressief bejegend. Praten kan prima en discussiëren is ook heel erg leuk maar wanneer diegene agressief wordt of gaat dreigen met dingen houd het voor mij op. Wel moet ik erbij zeggen dat het natuurlijk afhankelijk is van de situatie; om je buren nou een klap te verkopen vind ik ook al wat anders dan iemand die je niet of nauwelijks kent.

Om even op de vraag van het topic in de gaan.
Houd ik rekening met mijn buren? Ja zeker doe ik dat. Zij genieten mee van het vuurwerk en vinden alles prima en gezellig zolang het maar veilig gebeurd. Hoe hard of hoeveel het ook is zal hun niet veel uitmaken; ze vinden het alleen maar leuk.
Echter wonen er ook jonge kinderen die savonds even moeten slapen; daar heb ik dan totaal geen moeite mee. Ze vinden het prima dat ik vuurwerk afsteek maar even geen hele harde knallers od.

Het ligt ook wel aan de situatie denk ik; mijn buren zijn hier heel erg ruim in dus vind ik dat ik ze ook die 2 uurtjes was rustiger moet kunnen gunnen.

DanielFPM

Registered User
Meerdere malen van buurtbewoners bedreigingen naar me hoofd gehad omdat ik volgens hun zoveel herrie maakte om 12 uur in de morgen!! Mocht absoluut niet van ze en zouden wel even de politie bellen.. Even later kwam de wijkagent langs rijden die ken ik aardig goed dus hebben even staan praten en bleef zelfs nog even kijken.

Natuurlijk sta ik niet de hele dag op dezelfde plek maar ik ga niet de hele stad door omdat mensen der last van hebben!

MrXtremeFireworks

Registered User
Meerdere malen van buurtbewoners bedreigingen naar me hoofd gehad omdat ik volgens hun zoveel herrie maakte om 12 uur in de morgen!! Mocht absoluut niet van ze en zouden wel even de politie bellen.. Even later kwam de wijkagent langs rijden die ken ik aardig goed dus hebben even staan praten en bleef zelfs nog even kijken.

Natuurlijk sta ik niet de hele dag op dezelfde plek maar ik ga niet de hele stad door omdat mensen der last van hebben!

Te veel herrie maken op O&N?! Are they F***** retarded? :tounge:

fcttea

Registered User
Het is 1 dag in het jaar veroorloofd om van 10.00 tot 02.00 uur vuurwerk af te steken, ben zelf nu 48 jaar oud en knal al vanaf mijn 6e levensjaar, toen ik begon kocht ik of althans mijn zuster die 10 jaar ouder is voor mij van die strengen van 500 knallers die ik dan uit elkaar haalde,
Wij hebben nooit echter overlast veroorzaakt, wel eens opmerkingen gehad, maar dat zal iedereen wel eens zijn overkomen, ik vier ieder jaar naar deze dag toe, ben nog steeds bezeten, net als mijn jongste zoon van 14,
Nu woon ik in een dorp ergens in Twente en regel ieder jaar voor de buurt het vuurwerk en staan we met een groep van 40 a 50 personen jong en oud om middernacht gezamelijk vuurwerk aan te steken, kortom dit is ieder jaar weer bijzonder geslaagd en reuze gezellig, met een drankje en een hapje samen vieren.
Helaas zijn er wel van die jonge gasten die liggen te klooien maar die worden dan vriendelijk verzocht naar hun eigen straatje te gaan.

Cornel

Registered User
Iedereen heeft denk ik wel eens een aanvaring gehad met oud en nieuw. Soms word je heel netjes aangesproken maar vaak ook totaal niet!! Ik wil best ergens anders gaan staan als iemand dat vriendelijk vraagt, maar het lijkt wel alsof tegenwoordig dat er niet meer inzit. Het is altijd meteen schreeuwen of schelden. Vorig jaar ben ik 2x aangesproken, niet door bekende buren maar mensen die iets verderop wonen. Een mevrouw sprak mij aan of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd was en nu eens klaar was met de buurt terroriseren. (Ik had 1 sec geleden thundersalute potje afgestoken) Op dit soort reacties reageer ik niet eens meer. Net zoals hierboven aangegeven word, als iemand het niet normaal kan zeggen, dan vind ik ook niet dat je een reactie verdient.

Ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met bepaalde dingen, zoals mensen met kleine kinderen of mensen die met honden lopen. (Heb zelf honden gehad, ik weet hoe vervelend het is als mensen vuurwerk vlakbij je hond afsteken) maar verder stook ik gewoon door.

Gelukkig weten mijn buren en iedereen in de straat dat ik ieder jaar een hoop vuurwerk afsteek, en krijg daar gelukkig altijd van iedereen leuke reacties op. Ieder jaar rond kerst als ik mensen tegenkomen vragen ze of ik ook dit jaar weer zoveel mooi vuurwerk heb :smiling: dat doet een mens toch goed als er veel mensen van kunnen genieten!! :D En gelukkig na oud en nieuw heb ik ook altijd een hoop positieve reacties vanuit de buurt.

Richardus

Registered User
Agressieve lui heb ik nog nooit ervaring mee gehad op oudjaarsdag. Klachten eigenlijk ook niet; heb juist altijd kinderen om me heen overdag en 's avonds een zooi buurtbewoners. Ik blijf niet al te lang op één plek te stoken, zoals voor de deur, en stook het zwaardere spul overdag weinig in de straat maar ga daarvoor een rondje maken door parkachtige delen van de wijk. Ik bedoel; ik snap best dat er veel mensen zijn die niet van 't geknal enzo houden en bij veel ouderen roept het nare herinneringen op. Ach, en waarom daar niet een béétje rekening mee houden? Dus wel een heel grote kniesoor die zich aan mij ergert!

Stel als er iemand agressief zou worden? Kalm reageren, en tot een compromis zien te komen. Ik wil best even weggaan hoor en de plek een beetje mijden. Maar ja; als het in m'n straat voor m'n deur is, dan heeft 'ie dikke pech. Gelukkig heb ik in deze heerlijke tokkiewijk niet dat soort buurtbewoners. Kerel eindje verderop maakte met een strijker z'n lantaarnpaal onschadelijk vorig jaar, m'n buurman smeet paar jaar terug zo een bsc uit z'n voordeur (ik was stomverbaasd dat 'ie ze had) en afgelopen jaar ging er een zakje Cobra6 de lucht in in 't smalle straatje achter me. Als ik daar had gewoond was ik dáár niet zo blij mee geweest, maar er wat van zeggen...laaaat ze toch; zolang er geen ramen sneuvelen of andere dingen mee gemold worden en het niet de constante dag/nacht gegooid wordt met die dingen alsof het rotjes zijn...

O, en dat 10u 's ochtends; juist dán begin je even met wat grof geweld! Wakker worden allemaaal de dag der dagen ist hier!!! Hahaha. Maar na bv. paar jaar terug een 902 om 10u waarvan de katten op de schoot van een achterbuurvrouw aldaar de nagels in haar benen klauwden :hehe!: ben ik 's ochtends wel wat minder scheutig met het zwaardere spul dan op de rest van de dag. Zelf ook nog niet zooooo'n behoefte aan. Ik denk dat ik al irritant genoeg ben met m'n bataljon fluitpijltjes en shocktests enzo :hehe!:

Laatst bewerkt:

nlvuurwerk

Registered User
Ik ben niet zo moeilijk, hoor hier veel mensen zeggen ik moet het hele jaar door rekening houden met hun deze dag is van mij.
Ikzelf heb nooit problemen met feestjes, honden of wat dan ook. De eerste keer dat er een grote groep met een groot budget bij mij in de straat zich verzamelde stond er niet bepaald een ontvangstcomité klaar om 10:00. Werden zelfs camerabeelden gemaakt van onze groep, geen idee waarom.
Met de jaren heeft iedereen wel gemerkt dat op 1 januari in de ochtend bijna iedereen er ook weer staat om alles te verzamelen op te vegen en schoon te spuiten.
Ook valt er altijd wel iets te bedenken als iemand ergens last van heeft, worden er veilige plekken gemaakt voor het vuurwerk en worden vervelende mensen aangesproken.
Nu staan de camera's er elk jaar weer vanaf een uur of 10 maar dan om het 10 uur project te filmen, ook worden oliebollen uitgedeeld door mensen die 4 jaar terug nog de politie belden.
Zo zie je maar weer, als je het goed aanpakt en vriendelijk bent en blijft wordt het zelfs door de typische azijnpissers gewaardeerd.
Elk jaar komt de politie langs, niet voor bekeuringen maar om weer even te kijken hoe we het dit jaar hebben aangepakt met de veiligheid.
Dus ja, om 10 uur gaat het al los. Zwaar illegaal spul daar doen we niet aan door opleidingen, werk of sommigen die al een klein strafbladje hebben en daar niks bij willen.
De knalcakes en fluitpotten staan klaar, terwijl de buurtbewoners filmen en oliebollen met chocolademelk uitdelen, heerlijk toch?!

Bovenaan