Denken jullie wel is aan je MEDEBEWONERS die NIET van vuurwerk houden? (met name rond 10.00)

britain

Registered User
Dag mensen!

Iedereen vind het vet om los te gaan om 10.00 op 31 december. Dat lijkt mij duidelijk...

Maar even iets anders...

Ik keek zonet een filmpje van Chocoprins, en vond het bizar waarmee zij begonnen op 31 dec. Natuurlijk vind ik het vet, maar aan de andere kant denk ik dan aan al die oudjes (met een eventueel oorlogstrauma) die zich gewoon elke keer de pleuris schrikken. Of aan huisdieren die helemaal gek worden...

Hoe denken jullie daarover? Hebben jullie schijt en doen jullie gewoon je ding of denken jullie aan je medebewoners?

Ik vind- met name het illegale vuurwerk- soms gewoon niet kunnen rond 10 uur de ochtend of gedurende de dag..
Om 0.00 is toch weer anders, omdat mensen er dan op voorbereid zijn....maar toch ook dan blijf ik het gewoon bizar vinden wat mensen afsteken in hele druk gedeelte van bijvoorbeeld een stad... maarja..dat terzijde..

Ben benieuwd naar julie mening!

Laatst bewerkt door een moderator:

kingmokum

Banned
Re: Denken jullie wel is aan je MEDEBWONERS die NIET van vuurwerk houden? (met name rond 10.00)

Ik houd het hele jaar met iedereen rekening.

Op 31 dec knal ik vanaf een uur of 11 in de ochtend aan 1 stuk door, mocht men hier een probleem mee hebben dan is dat niet mijn probleem.

Klinkt mischien heel asociaal maar dat is het niet, ik mag immers het hele jaar rekening houden met anderen.

Wat mij op valt is dat juist mensen die ieder weekend overlast veroorzaken met feestjes, of dagelijks rond lopen met irritant blaffende honden vinden dat je rekening dient te houden met hen, vergeten dat ze zelf het hele jaar overlast hebben veroorzaakt.

Gr
king

Laatst bewerkt:

Reinier22

Registered User
Re: Denken jullie wel is aan je MEDEBWONERS die NIET van vuurwerk houden? (met name rond 10.00)

Ik hou er niet echt rekening mee. Op 31 dec ben ik alleen maar bezig met vuurwerk. Het is dat je deze Thread hebt gemaakt anders had ik er dit jaar weer niet aan gedacht :)
Het is opzich wel waar wat je zegt, maar ik ga niet voor me medebewoners rotjes afsteken om een beetje zachtjes te beginnen.

nilo19

Registered User

ik mag aannemen dat oudere op de hoogte zijn van o&n en dat er ook vanf 10.00 gestookt mag worden.
een oorlogs trauma en daar weer aan herrinnerd wordt lijkt me beetje overdreven, natuurlijk moet je niet met 10 man voor een bajaardenhuis gaan stoken.
en oorlog en zwaar vuurwerk is nogal een verschil.

britain

Registered User

ik mag aannemen dat oudere op de hoogte zijn van o&n en dat er ook vanf 10.00 gestookt mag worden.
een oorlogs trauma en daar weer aan herrinnerd wordt lijkt me beetje overdreven, natuurlijk moet je niet met 10 man voor een bajaardenhuis gaan stoken.
en oorlog en zwaar vuurwerk is nogal een verschil.

Het spijt me...maar dat filmpje van Chocoprins is toch echt niet wat mensen verwachten rond een uurtje of 10 uur op 31 december. Harde knallen kunnen volgens mij best een associatie geven met de oorlog van vroeger.. Al dan niet te spreken over mensen die gewoon SCHRIKKEN of huisdieren die doordraaien..

Tja...

britain

Registered User

Ik houd ook van vuurwerk, maar toch....ik word mij er steeds meer van bewust dat illegaal vuurwerk voor mij echt niet meer hoeft. Ik koop het zelf al enkele jaren niet meer... Ik vind het gewoon te gevaarlijk en te hard. En dat niet voor mijzelf, maar voor mijn medebewoners.

andre1

Registered User

ook ik sluit me aan bij kingmokum iedereen weet dat het oudejaarsdag is,vind je het niks dat geknal dan moet je maar zorgen dat je er niet bent of idd jammer.
ik gedraag me het hele jaar en ga 1 dag in het jaar door ruit en roei heen trek me zelfs niks aan van mijn vrouw.
ik ga om 10.00uur beginnen en knal tot ik erbij neerval en verwacht dat iedereen elkaar respecteerd en lol heeft voor die ene dag
en voor de jeugd die het niet kunnen laten om nu al te stoken ......doe je best ook ik en alle anderen zijn jong geweest en deden ..........pcies hetzelfde slopen is niet cool maar stoken ach dat hoort er gewoon bij

Girandola

Registered User

Wel een grappige discussie dit, een jaar of 6 geleden hadden wij hier nog een AZC voor het huis, een aantal mensen begrepen de bedoeling van oud en nieuw duidelijk nog niet. Ik was rustig rotjes aan het afsteken, en op een gegeven moment liep een een bewoner van het AZC voorbij en maakte allemaal gebaren alsof hij erg bang was. Dit had ik niet door dus ik stak opnieuw een rotje af, hier werd hij helemaal wild van en er was duidelijk sprake van een trauma... Het is dus wel degelijk mogelijk.

boozebelly

Registered User

Om 10:00 gaat er steevast een knalblokje de lucht in hiero. Dat moment is bij mij zowat net zo heilig als 00:00 middernacht en als bepaalde mensen daar last van hebben dan is dat jammer voor hun. Tussen 10:00 en 02:00 mag er geknalt worden en daar maak ik ook gretig gebruik van, om mij vervolgens weer een jaar gedeisd te houden.

Waar ik wel op let is als er oude mensen passeren of mensen die de hond uitlaten, dan steek ik even niks af. Maar zodra die weer uit het zicht zijn gaan we gewoon weer verder.

britain

Registered User

Om 10:00 gaat er steevast een knalblokje de lucht in hiero. Dat moment is bij mij zowat net zo heilig als 00:00 middernacht en als bepaalde mensen daar last van hebben dan is dat jammer voor hun. Tussen 10:00 en 02:00 mag er geknalt worden en daar maak ik ook gretig gebruik van, om mij vervolgens weer een jaar gedeisd te houden.

Waar ik wel op let is als er oude mensen passeren of mensen die de hond uitlaten, dan steek ik even niks af. Maar zodra die weer uit het zicht zijn gaan we gewoon weer verder.

En bijvoorbeeld wat zwaarder vuurwerk? Vlinders, cobra 6 etc..

Maxk666

Registered User

10 tot 02 uur is het legaal om vuurwerk af te steken, mensen die daar niet van houden hebben gewoon pech.

Tenzij de hele woonwijk om 10 uur sochtends met salutes gaat strooien misschien, maar dat gebeurt toch nergens.

sprinkhaan

Registered User

Mijn antwoord word heel eenvoudig. Legaal vuurwerk heb je toestemming voor via de wetgeving en regelgeving omtrent het vuurwerk besluit.
Dan moeten mensen dus niet gaan zeuren.

Moet je perse om 10.00 4 inch titanium salutes afschieten, moet je dat zelf weten alleen, onthoud alleen dat het illegaal is en illegaal blijft en zowiezo confronteer je je buren en buurtgenoten er niet mee als het niet anders kan. Ga lekker een achteraf plekkie zoeken en leef je uit.

Voor de rest gewoon lekker stoken.

Laatst bewerkt:

britain

Registered User

Mijn antwoord word heel eenvoudig. Legaal vuurwerk heb je toestemming voor via de wetgeving en regelgeving omtrent het vuurwerk besluit.
Dan moeten mensen dus niet gaan zeuren.

Moet je perse om 10.00 4 inch titanium salutes afschieten, moet je dat zelf weten alleen, onthoud alleen dat het illegaal is en illegaal blijft en zowiezo confronteer je je buren en buurtgenoten er niet mee als het niet anders kan. Ga lekker een achteraf plekkie zoeken en leef je uit.

Voor de rest gewoon lekker stoken.

Helemaal mee eens. Dat is mijn punt dus..

boozebelly

Registered User

En bijvoorbeeld wat zwaarder vuurwerk? Vlinders, cobra 6 etc..

Cobra 6 heeft in mijn opinie niks meer met vuurwerk te maken en die zul je bij mij ook nooit aantreffen. De dreun van een goede vlinder kan ik nog wel waarderen, maar niet midden in een woonwijk en om eerlijk te zijn heb ik die ook al drie jaar niet meer gehad.
Nitraten heb ik ook al lang niet meer gehad, maar die dingen vind ik nog wel toelaatbaar voor in een woonwijk. Die liggen wat mij betreft net op de grens.
De voorgaande twee jaar heb ik compleet legaal lopen stoken en ik heb het illegale niet eens gemist.

timmertuup

Registered User
Eigenlijk vind ik het simpel, gewoon je verstand gebruiken. De wet zegt dat we een dag per jaar lol mogen maken, dus moet dat ook ten volle gebruikt worden. Ik hou het (in mijn ogen dan) netjes. Begin om 10 uur en eindig om 1 `s nachts. Ik ga niet in dicht bebouwde straten stoken en voor het zwaardere werk zoek ik een pleintje ofzo op. Het non-vuurwerk (napolitaanse e.d.) sowieso ver weg van huizen. Verder gewoon uitkijken voor omstanders en dieren. Voor de rest gewoon stoken tot je erbij neer valt.

genius

Registered User
Ik houd alleen rekening met mensen die mij op een fatsoenlijke manier vragen of ik ergens anders wil gaan knallen. Als iemand met een grote waffel naar me toe komt, wat vaak genoeg gebeurd is, verdiend ie in mijn ogen al geen respect dus laat staan dat ik voor zo iemand uit de weg ga. Verder ga ik bij voorbaat al niet in de buurt van een bejaardencentrum, winkelcentrum of in een park waar mensen honden uitlaten staan. Dat lijkt mij genoeg 'rekening houden met.' Ik deel ook de mening van kingmokum.

GMP82

Zilveren Member
Ik houd rekening met anderen binnen het redelijke, maar voor de rest mag men met mij rekening houden die dag.

brian the freak

Registered User
Tuurlijk houd ik rekening met mijn medemens echter is er in elke straat wel een huilebalk die gaat lopen klagen dus wat moet je dan... naar een afgelegen weiland ? Nee! Gewoon voor de deur, net wat anderen zeggen: het hele jaar veroorzaken mensen overlast maar waneer je uurtje staat te stoken meteen lopen te zeiken= schijt aan hebben je staat immers in je recht mits het legaal vw is wat je stookt.

smilli

FPM Filmer
Nieuwe bewoners in de straat laat ik altijd even voor 10 uur weten dat het zometeen flink losgaat en dat accepteren ze dan meestal wel. Verder heeft mijn buurt er weinig last van neem ik aan, ze zijn het nu wel gewend.

Bovenaan