Den Haag: Geef geld vuurwerk Hofvijver aan vreugdevuren

Moontan

Moderator
Medewerker
De gemeente Den Haag wil ook komende jaarwisseling een groot vuurwerk organiseren boven de Hofvijver. Begin dit jaar trok dat ruim 10.000 bezoekers. Burgemeester Jozias van Aartsen zei toen al te hopen dat het vuurwerk een traditie met Oud en Nieuw zou worden.

Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad verzet zich tegen een herhaling van de “peperdure vuurwerkshow” op de Hofvijver. “Het kostte de belastingbetaler maar liefst 250.000 euro, twee keer zoveel als de dure Nieuwjaarsborrel in het stadhuis, die juist was afgeschaft vanwege de kosten”, zegt fractievoorzitter Richard de Mos. “Dit jaar willen ze het weer gaan doen. Dat is toch te gek voor woorden?”

De Mos ziet veel liever dat een deel van het geld naar de vreugdevuren in Duindorp en Scheveningen gaat. “Waarom geven we niet een klein deel van die 250.000 euro kostende elitaire vuurwerkshow op de Hofvijver uit aan de vreugdevuren? Laten we dat traditionele volksfeest steunen als stad.” aldus De Mos.

http://denhaagfm.nl/2015/11/18/geef-geld-vuurwerk-hofvijver-aan-vreugdevuren/

D

Deleted member 17038

Guest
Was vorig jaar best mooi maar kort.

Hmm een vuurwerkshow of vreugdevuren.. beide leuk.

Sweet Laker

Registered User
Als ze zo graag de traditie willen bewaren dan heeft dhr de Mos een punt te pakken. De vreugdevuren waar hij aan refereert zijn échte tradities ondertussen.

Sweet Laker

Registered User
En laten ze dit dan als nieuw evenement naast de huidige vorm van het beleven van de nieuwjaarstraditie toevoegen. Want op zich is het een mooie toevoeging voor een wereldstad als Den Haag.

MrXtremeFireworks

Registered User
€250.000,- voor wat consublokjes en een paar mines/singleshots? En dan nog zeuren dat er meer van dit soort georganiseerde vuurwerkshows moeten komen.. Dit kost volgens mij vele malen meer dan schade die ontstaat door vuurwerk op oudjaarsdag in Den Haag, of heb ik het nu mis?

GMP82

Zilveren Member
Ik weet nog wel een traditie om te redden..?!

Hmmmm 250.000 euro te besteden. Eens even denken.

- inzet van honden op scholen om cobra's uit schoolkluisjes te vissen (scheelt ook weer wat 12-jarige handjes)
- (meer) inzet van honden bij postsorteercentra voor 'poolse pakketjes'
- extra rechercheurs die werk maken van opsporing van vuurwerkvandalen
- internationaal lobby-dinertje om de productie van de 'asoknallers' de nek om te draaien
- ...
- ...

bridge

Bronzen Member
€ 250.000,-- ...... Is dat niet ongeveer vier x het jaarlijkse budget van het hele Knokke Heist festival ( 5 profshows) ?

Moontan

Moderator
Medewerker
Vreugdevuur Scheveningen zoekt sponsors

Het vreugdevuur op Scheveningen belooft tijdens de komende jaarwisseling weer een waar spektakel te worden. Naast het vreugdevuur heeft de gemeente namelijk ook een vergunning gegeven voor een grote vuurwerkshow. Om het vreugdevuur professioneel te kunnen aansteken met behulp van vuurwerk zoeken de Scheveningers sponsoren.

“Je hebt nergens in de wereld een vreugdevuur van dit formaat dat ook nog aangestoken wordt met een professionele vuurwerkshow. Dit is iets unieks en daar mogen Scheveningen en Den Haag trots op zijn.” Wil je een bijdrage leveren aan het vreugdevuur op Scheveningen, dan kan je via deze link contact opnemen met de organisatie.

Luister hier naar het interview met Wesley IJzendoorn

http://denhaagfm.nl/2015/11/25/vreugdevuur-scheveningen-op-zoek-naar-sponsors/

Vuurwerkhal.nl

Registered User
Vandaag een mooi verhaal gehoord over een tiental gewonden na afloop van deze show 2014/2015.
Ik heb dit van een klant wiens vriendin geraakt werd na afloop van de show toen er één of andere gestoorde een 4" shell op de trambaan tot ontploffing bracht en daarbij omstanders die net naar huis gingen raakte.
Als dit allemaal klopt, en ik denk dat dit waar is, moet de show dus koste wat het kost doorgaan en wordt er in de pers helemaal niet over gesproken.
Sensuur? ??
Alle artikelen die ik heb kunnen vinden zijn exact hetzelfde, dat is al heel vreemd.

D

Deleted member 17038

Guest
Vandaag een mooi verhaal gehoord over een tiental gewonden na afloop van deze show 2014/2015.
Ik heb dit van een klant wiens vriendin geraakt werd na afloop van de show toen er één of andere gestoorde een 4" shell op de trambaan tot ontploffing bracht en daarbij omstanders die net naar huis gingen raakte.
Als dit allemaal klopt, en ik denk dat dit waar is, moet de show dus koste wat het kost doorgaan en wordt er in de pers helemaal niet over gesproken.
Sensuur? ??
Alle artikelen die ik heb kunnen vinden zijn exact hetzelfde, dat is al heel vreemd.

Het is niet in bij of tijdens de show gebeurt. Maar er buiten en er na. Dus eigenlijk zou je deze vraag in een ander topic kunnen stellen. Want hoe je het ook bekijkt dit is een losstaande ongewenste gebeurtenis. En daarnaast kan je je afvragen wat de nieuwswaarde is zoals of de dader wel of niet is gepakt, het aantal gewonden de zwaarte van de gewonden. Maar goed dat wil je dus bespreken in het topic over dat nieuws of verhaal. Aangezien het hier gaat over het geld dat besteed word aan de vuurwerkshow en de vreugdevuren. En zonder verslaggever geen nieuws, die hebben het druk die nacht. En als de slachtoffers niet naar de media stappen kan het zo maar zijn dat er niks is gepubliceerd. De politie of gemeente gooit het gewoon op de stapel incidenten die ze tellen om te publiceren. En waarschijnlijk was het niet zwaar of groot genoeg om er losse aandacht aan te besteden. Hoezo censuur? :X3:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan