Demonstratie mascleta Valencia 12-05-2012

Moontan

Moderator
Medewerker
Beelden van gisteren van de demonstranten op het plein.
Waarbij de complete mascleta en schietapparatuur zijn vernield. !!

Poziloc

FPM Hangouderen
Hier nog een filmpje...waar Carlos zo'n kansloze geitenwollensokken figuur op de grond smijt....jammer dat die niet met z'n rug op het hek kwam....was typisch zo'n figuur die demonstreert om te demonstreren en nooit zal werken.

Laatst bewerkt:

Drillz

Registered User
Die studeren allemaal culturele antropologie en dan verwachten ze dat er een goedbetaalde baan volgt als ze eindelijk na een jaartje of 10 klaar zijn. En voelen zich te goed om dan maar iets anders aan te pakken als dat niet lukt.

shinji

Moderator
Medewerker
Bedankt heren. Was er al bang voor. Ook in Spanje gunt de linkse kerk het gewone volk hun traditionele feestjes niet, Walgelijk!

Z@P

Registered User
Toen die debielen midden op plein stonden hadden ze finale in moeten zetten. Snel genoeg afgelopen dan! Demonstreren is prima maar dit gaat nergens over.

Tony

Administrator
Medewerker
Carlos en de rest van de vw wereld in valencia zijn ook helemaal verontwaardigd. Levensgevaarlijk en teleurstellend. Er schijnen ook zo een 30 knallers van de terremoto gestolen te zijn. Er bleken zelfs mensen op te dansen en ze mogen van geluk spreken dat er niks ontploft is.

Randdebielen.

staticmap
Paradise Beach Dr, Bahama's

RNBakker

Registered User
Respect voor Carlos!

Demonstreren door het werk van een hard werkende ondernemer te vernielen. Wat een onzin.

scania

Registered User
Ik begrijp de meeste jonge spanjaarden wel dat het er allemaal niet zo rooskleurig uitziet, maar net zoals Niels al aanhaalde zag ik gisteren ook op het journaal jonge mensen die hun studie hadden afgerond en geen ander werk wilde doen,dat begrijp ik dan ook niet helemaal.
Dat het slecht gaat in Spanje is een feit,maar om dan spullen van je landgenoten te gaan lopen slopen die wel aan het werk zijn,dat kan ik echt niet waarderen.

mickeyzegtboem

Registered User
Het probleem met dit soort tuig is dat ze geen idee hebben dat hun complete studie betaald word door deze hardwerkende mensen.
het gros van deze demonstranten komt niet eens uit Valencia, maar zijn hier puur om te profiteren van de uitstekende onderwijsmogelijkheden in de stad (zoek maar eens een stad in spanje waar zoveel universiteiten zitten, en dan ook nog op een steenworp van elkaar en het strand), maar ondertussen de complete valenciaanse cultuur en tradities verwoesten.

Wat mij betreft morgen alle universiteiten in valencia sluiten voor studenten van buiten de communidad valencia, en alles wat in de stad aan tuig niet thuishoort, direct op de trein naar madrid. Ga daar maar lekker lopen rellen....

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Wat ik inderdaad krom vind is dat dat dat tuig het andere werk van een Spanjaard loopt te slopen om aandacht te krijgen.
Maar aangezien het gros van die luitjes een master meester in de rechten of een andere sociaal pedagogische studie hebben gevolgd en bang zijn om hun handjes vuil te maken tijdens hun werk,zullen ze dat werk ook niet gaan doen.
Daar in tegen gaan ze het werk van andere mensen slopen.

Ik zie het wel op mijn werk.
We hebben Poolse medewerkers die deksels voor de blikken op een bandje leggen.
Of de zandvoetjes van de champignons af moeten halen.
En Nederlandse dorp out wil dat werk niet doen, je zal maar vuile handen krijgen.
Maar wel thuis op de bank zitten en lekker profiteren van een uitkering die van ons zuurverdiende centen betaald worden.
En nog een grote bek hebben ook.

sprinkhaan

Registered User
Kort gezegd.

Ik ken de situatie niet in spanje ,maar zie alleen dat het werk van een hard werkende mensen die het ook niet makkelijk hebben door een stelletje hersenlozen gesloopt word. Welke (goede) reden ze mogen hebben voor deze betoging, respectloos als je iemand anders zijn eigendommen daarvoor sloopt.

Ik dacht trouwens dat de spaanse politie altijd zo keihard optreedde tegen dit soort onzin?

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik dacht trouwens dat de spaanse politie altijd zo keihard optreedde tegen dit soort onzin?

Dit snap ik ook niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet! Tijdens Fallas heb je als je niet uitkijkt zo een stok in je nek en nu lopen ze daar als makke schapen rond. Zou de politie ook een soort van staken? Ze kunnen het eens zijn met ze maar dan nog moeten ze optreden.

mickeyzegtboem

Registered User
Het gedrag van de politie is waarschijnlijk terug te leiden aan de demonstraties vlak voor fallas.
Daar is toen redelijk hard ingegrepen met klopjachten door de stad heen, terwijl er vanuit de demonstranten eigenlijk niets verkeerds werd gedaan als alleen "in de weg lopen".
Hier is toen ook een bult commotie omheen geweest, en waarschijnlijk is er toen ook besloten om de dingen gecontroleerd uit de hand te laten lopen.

Bovenaan