Delfzijl

Moontan

Moderator
Medewerker
datum: 20 mei 2013
Plaats: Delfzijl
Provincie: Groningen
Tijd: Rond 22.30 uur
Wie: DreamFireworks
Wat: tot maximaal 5 inch
Waar: in de haven
Waarom: Pinksterfeesten

PyroGuy

Registered User
Ik snap niet wat er mis is met de show, vond het wel geslaagd.... Maarja, ben ook niet zo'n kenner natuurlijk :hehe!:

PyroPlop32

Registered User
is deze show zo goed dan ? mis ik iets ?
prachtige bommen ?
goede blokken ?
mooie stijl van schieten ?
mooie "beelden" ?

dan zal het wel aan mij liggen......

PyroGuy

Registered User
is deze show zo goed dan ? mis ik iets ?
prachtige bommen ?
goede blokken ?
mooie stijl van schieten ?
mooie "beelden" ?

dan zal het wel aan mij liggen......

Wat zou je moeten missen? Ik hoor niemand zeggen dat de show zó goed was.. Ligt dus inderdaad aan jou! :tounge:

Dennis010

Registered User
Plopje is gewoon een beetje verwend. Als je 5 keer per jaar in Spanje of Italië naar shows gaat kijken, dan valt alles in Nederland tegen. De techniek, timing, en mooie producten ontbreken hier gewoon, en dat valt dan erg op (of tegen). Voor Nederland is dit een flinke show qua omvang, maar ik krijg er ook nog geen harde elleboog van helaas. Hier draait iedere show om geld verdienen, in het buitenland komt passie voor het vak vaak op de eerste plaats bij de meesten. Daarom bezoek ik ook geen shows in Nederland.

PyroGuy

Registered User
Zeer begrijpelijk. Als ik de films van dergelijke shows bekijk (buitenland zit er voor deze jongen nog even niet in), dan merk je inderdaad al ruimschoots de verschillen. Maar wat je zegt, voor Nederlandse begrippen is het qua omvang en kaliber best aardig. Ik ben voornamelijk consumentenvuurwerk gewend, dan weet je hier wel van te genieten. Of de timing en de producten te wensen over laten of niet, en misschien is het wat traag geschoten, misschien was het wat veel van hetzelfde... het neemt niet weg dat ik er wél van genoten heb. Heerlijke dreunen en in mijn ogen mooi vuurwerk.

Ik ben al lang blij dat Dream een dergelijk showtje heeft neergezet in Delfzijl. Zo vaak kom je dit kaliber niet tegen in Noord Nederland.

PyroPlop32

Registered User
Blij zijn dat professionele bedrijven zoveel geld vragen voor een erg matige show met erg matige producten ?

Dat ben ik al jaren niet meer in nederland, ook toen er nog geen "crisis" was.
en zo heel slecht hebben we het hier niet.

maargoed zo heeft iedereen zijn eigen mening en beleving.

PyroPlop32

Registered User
als ik al hoor dat de rekening van dat showtje op de sloterplas 15.000 euro was....
en dat was nou ook niet echt heel bijzonder afgelopen jaren.

mickeyzegtboem

Registered User
Daarom vroeg ik er ook naar, er worden zo vaak budgetten gespeculeerd, of zoals bij Sloterplas, budgetten geroepen incl alle kosten voor randzaken (afzettingen, kosten politie inzet e.d.) dat je nooit een zuivere discussie krijgt zonder het budget sec voor het vuurwerk te weten.

Daarbovenop moet ik ook zeggen dat de Spaanse shows tijdens festival's goed zijn (hoewel ik in Tarragona voor 16000!!! Euro ook draken van shows heb gezien) maar ga voor de grap eens kijken bij een standaard showtje in een dorpje met 3-5000 euro budget. Daar is dan echt het enige leuke dat je op 80 meter van de grote kalibers staat.

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
mwah....paar dagen geleden was er nog een heel simpel showtje wat we zagen ( rijtje buizen max 5 a 6"" op enkel wat lont met vertragers en 90% chinees ) en dat liep gewoon erg leuk, qua timing, beeldjes etc.

maar ik moet gewoon stoppen met reageren in de nl show topics.......

Stefanfreak

Registered User
Blij zijn dat professionele bedrijven zoveel geld vragen voor een erg matige show met erg matige producten ?

Dat ben ik al jaren niet meer in nederland, ook toen er nog geen "crisis" was.
en zo heel slecht hebben we het hier niet.

maargoed zo heeft iedereen zijn eigen mening en beleving.

Zoals mickeyzegtboem al aangeeft; In een restaurant betaal je ook niet alleen voor het eten wat voor je neus ligt. Daarbij als de gemeente Sloterplas € 15.000 betaald dan vangt Mark Rutte en Co. al bijna € 3.000 aan belasting. Koekoek, wees nogmaals blij dat we het niet zo heel slecht hebben. :D

dmenrapstar

Registered User
mwah....paar dagen geleden was er nog een heel simpel showtje wat we zagen ( rijtje buizen max 5 a 6"" op enkel wat lont met vertragers en 90% chinees ) en dat liep gewoon erg leuk, qua timing, beeldjes etc.

Zelf ben ik van mening dat deze voor Nederlandse begrippen wel goed was. Iedereen heeft wel zijn mening en smaak dat mag ook geuit worden. Alleen je moet niet vergeten dat wat wij in Nederland aan regels hebben (Denk aan afstanden, locatie problemen naar aanleiding van Natura 2000/flora fauna wet) er weinig mogelijkheden overblijven om die beleving van buitenlandse shows te kunnen evenaren. Daarnaast merk ik dat vaak de opdrachtgever en het budget vergeten wordt. Want dat is altijd nog 1 van de belangrijkste punten in het hele organiseren. Die kiest namelijk een partij en stelt een budget beschikbaar aan een schietbedrijf.

dieter

Registered User

GOED PLAN !!!!!!

Bovenaan