Delfzijl

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Maandag 1 JUNI 2009 Vuurwerk te Delfzijl

plaats : Delfzijl
provincie : Groningen
wie : Azuma fireworks
wat : prof vuurwerk
waar : in de buitenhaven van Delfzijl (locatie Handelskade Oost).
tijd : tussen 23.00 en 00.00 uur

condor27

Registered User
Ben hier gisteravond wezen kijken en het was een mooie show.
mooie volle lucht en hele mooie bommen.
heb een filmpje gemaakt maar weet alleen niet of die goed online komt zo
de link is : http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=130532
hoop dat jullie het kunnen zien
veel plezier!
zo niet moet ik hem ergens anders uploaden

Condor27
Ook bij Vimeo geupload en die link staat hier

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
De film doet het!

Ik vind het een leuk show om te zien. Mooie bommen en leuke cakes komen voorbij.
De lucht is constant gevuld en er word op een leuke manier geschoten.

Thanks voor het delen van de film Condor!

Dennis010

Registered User
Goed verzorgde show, en mooie producten gezien.
Vooral de snelle blokken die ik voorbij zag komen vond ik erg tof.
Shells zien er ook goed uit qua kwaliteit. En zoals meestal bij Azuma, een finale met fluit en salutes...zoals het hoort :love:
Bedankt voor het filmen Condor !

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Verslag Vuurwerk Delfzijl 2009

Vuurwerk Delfzijl by Azuma fireworks.

Het begon allemaal op zondag avond rond de klok van 18.00 uur.
Na het avondeten had ik afgesproken met donald om daar rond half 7 bij zijn huis te zijn.
Met onze spullen vertrokken we naar Delfzijl. Azuma had 3 kamer gereserveerd voor 2 nachten in hotel de “ Boegschroef” Vanaf mijn huis was het iets meer dan 300 kilometer rijden. Rond half 10 waren we aangekomen bij ons Hotel.
Hier was de rest van het opbouw team was al aanwezig. Na nog wat alcohol genuttigd te hebben en wat vuurwerk op de laptop gekeken te hebben. Vertrokken we naar ons mandje.
In de verte hoorde we het gebonk van de two brothers on the fourth Floor.
Deze trade op in een naast gelegen gebouw.

De volgende morgen ging onze wekker op 6.00 af. Om vervolgens heerlijk met zijn allen te ontbijten. En om 7 uur vertrokken we met 2 bussen en een personen auto naar de havenkade waar het ponton al klaar lag. En nou denk je zoooow 7uur … wat vroeg , maar dit had te maken met hoog en laag water in de haven. Het water stond dus hoog en dat hadden we nodig om alle rekken en buizen op het ponton te sjouwen. De buizen werden gelijk over 5 posities verdeeld. Van tevoren wisten we al hoeveel rekken er op welke posities zouden komen, dit om te voorkomen dat je een rek 3 keer in je handen heb. Want een 4 inch rekkie weegt bijna 15kilo. En dit scheelt enorm veel sjouw werk,

opbouwdelfzijl.gif

Nadat alle rekken in elkaar op de posities stond. Kregen we koffie van de schipper ,die vanavond het ponton op de locatie zou slepen. Op dat moment kwam ook Aat aan rijden met een bussie vol kruit. Met zijn allen haalde we de bus leeg. Er zaten vele nieuwe effecten bij die ik nog niet eerder had gezien. Mooie blokken en bommen. Met een maximaal kaliber van 4 inch. We gelijk de rekken vullen. Bob had ons mooie tekeningen gegeven met welke bommen op welke posities kwamen. En of deze bommen op een ontsteker gingen of op pyroclocks gezet moesten worden. Inmiddels was het al middag geworden en Aat ging onze lunch halen.

Met een volle buik konden we weer verder gaan. Ondanks de harde wind die er bij de kade stond. Moesten we ons goed insmeren voor de brandende zon. Einde van de middag koelde het ineens flink af. Dus moesten we de trui weer aantrekken.
Het schoot gelukkig al aardig op. We gingen goed op weg , en het zag er naar uit dat we het ruim op tijd gaan redden. Dus we hebben Aat er maar weer op uit gestuurd om voor onze avond maal te zorgen. We roken eerst de knoflook lucht en zagen toen pas Aat weer terug komen. Dus je kan wel raden wat we gegeten hebben. Hahahahha.
Na het eten was het tijd om alles af te dekken met aluminium folie. Rond half 10 waren we helemaal klaar. Dus ben ik terug naar het hotel gereden om daar een frisse douche te nemen.
Om kwart voor 11 ben ik met camera en statief vertrokken naar de haven van Delfzijl.
Donald ging foto’s maken en ik ging foto’s maken en filmen. En rob ging filmen vanaf het ponton.

Naast mij stond Aat die een walky talky verbinding had met het ponton.
Er was een vertraging opgelopen, de matroos van de boot was in het water gevallen.
Hij maakte een misstap en glipte zo het water in. Dus hij moest dus eerst het water uit getrokken worden voordat ze met het vuurwerk konden starten.
3 minuten later kregen we het startsein dat ze gingen beginnen.
De show opende spectaculair met vele kleur bommen en 2,5” en 3” knal bommen.
De show verder duurde zo’n 12,5 minuut , in die tijd heb ik mooie bommen gezien.
Die ik wel vaker in de shows wil zien.
De finale bestond uit veel goud,gouden bommen met groene en blauwe tips.
3” titanium saluuts en een 7 seconde fluit blok.

delfzijl_gif.gif

Ik zelf vond het een mooie show, en het publiek reageerde er ook goed op.
Nadat ik mijn camera had opgeruimd ging ik weer terug naar de schiet locatie.
Gelukkig hoefde er niet opgeruimd te worden , want dat was voor morgen.
Wel werden de schiet kastjes in veiligheid gesteld. Terug in het hotel gekomen hebben we met zijn allen de show nog eens nagekeken op mijn video camera onder het genot van een belgisch biertje en een wijntje. Daarna zijn we weer naar ons hotel kamer gegaan.

De volgende morgen ging de wekker weer om 6 uur.
Nadat we met zijn allen hadden ontbeten, vertrokken Donald en ik terug naar het zuidwesten van Nederland, want s’middags moest ik gewoon weer werken voor mijn eigen baas.
Aat, Dieter, Bob, en Rob en hulp van boot . mochten het mooie werk doen. …… het ponton opruimen en de boel afbreken. Jongens nog bedankt daar voor ;-)

KoenL

Registered User
Re: Verslag Vuurwerk Delfzijl 2009

Leuk verhaal Vincent en een mooie film. Ik geloof dat Aat aan het einde zegt 'Super goed, super goed' en ik geef hem daar helemaal gelijk in. Ik zie mooie combinaties, vooral die met de kleuren van blokken en de bommen erboven. Zoals je ook op de foto's ziet zijn er mooie kleuren geschoten, toppie. Ook de manier van schieten in de finale met 2 rechts, 2 links, 2 midden komt goed tot zijn recht. Een leuke show

Poziloc

FPM Hangouderen
Re: Verslag Vuurwerk Delfzijl 2009

Een zeer leuk verslag Vin..was een topdag!
Alles liep de hele dag zeer relaxed en daarbij was het zeer goed weer

Azuma bedankt voor de goeie zorgen

Laatst bewerkt:
Bovenaan