Delen Wesselerbrink 's avonds onveilig

Moontan

Moderator
Medewerker
Delen Wesselerbrink 's avonds onveilig

ENSCHEDE - Bewoners in delen van de Wesselerbrink voelen zich steeds onveiliger op straat, zeker in de avonduren. Dat geldt bijvoorbeeld voor het Oosterveld, zo heeft PvdA-raadslid Dennis Bouwman van bewoners gehoord die er ’s avonds hun hond uitlaten. „Ik heb dat gevoel zelf ook in delen van de Wesselerbrink.”

Voor Bouwman reden de veiligheid in deze zuidwijk aan te kaarten, dinsdagavond, in de stadsdeelcommissie Zuid. Het gevoel van onveiligheid bekruipt ook Janar- thanan Sundaram (D66). „Het wegnemen van de al dan niet terechte angst van bewoners is belangrijk”, meent het D66-raadslid.

De gevoelens, die ook bewoners met enige regelmaat kenbaar maken bij de commissie, wordt door andere raadsleden niet gedeeld. „Ik heb juist het gevoel dat het een stuk rustiger is dan een paar jaar geleden”, meent Erwin Ilgün (CDA). Dat idee heeft Annelies Futselaar (SP) ook. „Al is hier ’s avonds wel erg veel vuurwerk te horen. Ik zou graag zien dat daarop wordt gelet.” Dit kan zij vergeten. Het tegengaan van vuurwerk heeft geen prioriteit bij de politie. „Er zijn schijnbaar veel feestjes in Zuid.”

De politie meent dat het beeld van Wesselerbrink niet afwijkt van de rest van de stad. Er zijn in het eerste half jaar wel opvallend veel inbraken in woningen in Zuid geweest. Dit kan volgens de politie het onveiligheidsgevoel hebben vergroot. Sinds er vier inbrekers zijn opgepakt is die golf gestopt.

Politie en stadsdeelwethouder Ed Wallinga benadrukken dat een derde van alle jeugd van Enschede in zuid woont. „Dat betekent ook meer en grotere jeugdgroepen.”

Volgens Wallinga is er best wat aan de hand in de wijk. „Maar het is te gemakkelijk alles op het bordje van de politie te leggen en zelf als bewoner achterover te leunen.”

http://www.tctubantia.nl/regio/ensc.../'Delen-Wesselerbrink-'s-avonds-onveilig'.ece

tukker1978

Registered User
Janar- thanan Sundaram (D66) en Erwin Ilgün (CDA) (typische oer-Hollandse namen volgens mij?) zullen dan ook vast wel weten dat we hier over de meest multiculturele wijk van Enschede praten!

Bovenaan