DefQon 1

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
16 Juni 2007 DefQon1 Vuurwerk.

Wie : Master Pyrotech te Lelystad (oude Meester Vuurwerk)
wat : SPE en prof vuurwerk
waar : de pontons liggen in het IJmeer tussen het Almeerderstrand en Muiderberg, aan Flevolandse zijde van de vaargeul ten behoeve van het ‘Dance Event Defqon 1’
tyd : 22.30 * (* = lees hier onder) show duurd +- 15 minuten

De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk, ten behoeve daarvan op te bouwen, te installeren, te bewerken, dan wel na ontbranding te verwijderen op 16 juni 2007 van circa 07.00 uur tot circa 03.00 uur de volgende dag, op twee pontons met een duwboot. Bij ontsteking rond 22:30 zullen de pontons liggen in het IJmeer tussen het Almeerderstrand en Muiderberg, aan Flevolandse zijde van de vaargeul ten behoeve van het ‘Dance Event Defqon 1’. Het publiek kan het vuurwerk vanaf het Almeerderstrand bezichtigen. Tevens zal er gedurende de gehele dag PSE-producten afgestoken worden.

strijkerpistool

Registered User
Re: Defcon 1

Laat ik hier nou eens aanwezig zijn :nuts: Hopen dat het beter is dan vorig jaar vond het vorig jaar nogal tegen vallen.

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User

Vorig jaar duurde deze show nog geen 5 minuten (en toen stond er ook bij ong. 15 minuten) maar was wel mooie show. Hopen dat ie dit jaar iets langer duurt.

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker

Vanavond zullen hier ongeveer 250 bommen de hemel gaan verkennen aangevuld door blokken.
max kaliber zal liggen rond de 6 inch.

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Hmm minder dat ik dit weer ga missen.
Alle harde stylen van de housemuziek zijn er vertegenwoordigd op dit zeer mooie feest.

En dan kun je ook nog naar mooi vuurwerk kijken, met een kaliber van miximaal 6 inch.

Veel plezier daar, voor de genen die gaan feesten.:bigsmile:

Patrick

Registered User

Vorig jaar ben ik erheen gereden, mooi uitzicht gehad vanaf de muiderberg-kant. Maar goed voor 5 minuten ga ik er dit jaar niet weer heen.

hammer time

Registered User

kom net terug.

denk dat de show in totaal 10 minuten heeft geduurt. met lange onderbrekingen.

hij viel op een gegeven moment stil. toen hebben ze de finale weg gedrukt, weer een moment stilte. en toen schoten ze het midden stuk wat eerst niet afging.

daardoor vind ik het een slechte show. (temiste slecht geschoten)

het vuurwerk zelf was wel redelijk goed. er zaten wel wat mooie bommen + blokken tussen.

Grt. Hammer time

stef

Member

ik heb m ok gezien omdat ik van de duikschool af kwam.
Tuurlijk is het altijd moeilijk om shows met elkaar te gaan vergelijken of ze goed of minder goed zijn.
en dan nog, waarmee moet je ze vergelijken want een nederlandse show mag je niet vergelijken met bv een show uit spanje of italie.
Als ik dan naar de show op zich kijk vind ik m uitermate slecht :sad2:
Gaat ik deze show vergelijken met andere shows uit nederland dan hadden ze die show beter niet kunnen schieten als je weet dat er toch ook wat publiek alleen komt voor een VW show en niet eens voor t feest.

deze show geeft mij het geoel van... we hebben een vergunning en we mogen vuurwerk schieten.
Men weet niet wat vuurwerk schieten inhoud dus een romelige bedoeling al om.

Mensen die niet geweest zijn... jullie hebben niets maar dan ook totaal niets gemist!!!

Jammer dat een vuurwerk op zo'n avond als deze een onder geschoven kindje is geworden, want als ze er gewoon wat meer tijd en ervaring in stoppen kan je met 250 bommen ook een hele mooie show neer zetten.
Greatings Stef

Laatst bewerkt:

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

De fotos mogen natuurlijk niet ontbreken :

DefQon_1_1_.jpg

DefQon_1_5_.jpg

DefQon_1_20_.jpg
DefQon_1_17_.jpg

DefQon_1_8_.jpg

DefQon_1_15_.jpg

Meer fotos zijn te vinden in het Fotoalbum

hammer time

Registered User
ik heb een vraag voor de genen die er ook waren.

in het begin van de show. waren er een soort watershells te zien maar dan alleen met 1 tail effect omhoog.
ik heb het niet echt goed kunnen zien. volgens mij waren het geen gewoon watershells maar een anders soort stuk water vuurwerk. meer vergelijkbaar met waterbengalen.

op de eerste foto die vuurwerkfreakz heeft gepost is het te zien.

weet iemand meer over dit stuk vuurwerk.

alvast bedankt Hammer time

Sp@cem@n

Registered User
Zat heel mooi spul tussen maar de show zelf was niet je van het.
Verder was het feest echt geweldig vond ik zelf!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik heb een vraag voor de genen die er ook waren.

in het begin van de show. waren er een soort watershells te zien maar dan alleen met 1 tail effect omhoog.
ik heb het niet echt goed kunnen zien. volgens mij waren het geen gewoon watershells maar een anders soort stuk water vuurwerk. meer vergelijkbaar met waterbengalen.

op de eerste foto die vuurwerkfreakz heeft gepost is het te zien.

weet iemand meer over dit stuk vuurwerk.

alvast bedankt Hammer time

ben er dan wel niet geweest maar zijn dat niet gewoon candle´s die schuin zijn neergezet?

hammer time

Registered User
ben er dan wel niet geweest maar zijn dat niet gewoon candle´s die schuin zijn neergezet?

Dat zou je in eerste instantie denken als je de foto ziet. maar het vuurwerk waar we over praten kwam niet van 1 van de 2 pontons. maar acht uit het water. ik heb Master Pyrotech al een mail gestuurd. even wachten op hun reactie ben benieuwd. zodra ik info heb horen jullie het.

Grt. Hammer time

Bovenaan