"dealers corner"

mickeyzegtboem

Registered User
beste mods en members,

ik zou eens een suggestie voor een forum uitbreiding willen voorstellen.

nu oud en nieuw zo stiekem dichterbij begint te sluipen, merk ik dat er weer steeds meer vragen over consumenten vuurwerk en winkels beginnen te komen.

nu zijn er op dit forum een aantal vuurwerk detailisten actief (waaronder ik zelf), die zoveel mogelijk antwoorden proberen te geven op diverse vragen.

zou het misschien een leuke uitbreiding zijn als er een soort van "dealers corner" zou komen, vergelijkbaar als de vuurwerkreus heeft op avp, waarin een winkelier zijn winkel kan laten zien, wat over de opslag kan vertellen, en members daarin vragen die specifiek voor die ene winkel zijn kan stellen.

dit omdat ik als winkelier vaak vragen krijg waarvan ik denk, he dat is helemaal nergens te vinden, zonde dat dat niet op het forum staat...

ik hoor wel wat jullie er van denken!

groetjes,
michel

Tony

Administrator
Medewerker
De vuurwerkreus heeft een eigen corner bij AVP omdat hij AVP sponsor/reklame gelden betaald. :w

mickeyzegtboem

Registered User
Tony zei:
De vuurwerkreus heeft een eigen corner bij AVP omdat hij AVP sponsor/reklame gelden betaald. :w

ja dat begrijp ik, valt moeilijk te missen als je op avp komt:+

maar ik beboel het meer meer als uitbreiding op het verkooppunten database wat jullie pas hebben gemaakt, als je dat in het forum zet, dan kan je per winkel vragen stellen.....

Tony

Administrator
Medewerker
mickeyzegtboem zei:
ja dat begrijp ik, valt moeilijk te missen als je op avp komt:+

maar ik beboel het meer meer als uitbreiding op het verkooppunten database wat jullie pas hebben gemaakt, als je dat in het forum zet, dan kan je per winkel vragen stellen.....

We hebben een forum waarin alleen over Consumenten vuurwerk wordt gesproken. We hebben er voor diverse merken een aparte categorie aangemaakt dus iedereen kan daar antwoord in geven dus ook de bedrijven die het verkopen. Het zou dan dubbel werk zijn om ook een forum gedeelte te maken met daarin speciaal een winkelnaam met een persoon die dan antwoorden gaat geven op dezelfde vragen die in het andere gedeelte worden gevraagd.

Of ziet ik dat verkeerd?

mickeyzegtboem

Registered User
Tony zei:
We hebben een forum waarin alleen over Consumenten vuurwerk wordt gesproken. We hebben er voor diverse merken een aparte categorie aangemaakt dus iedereen kan daar antwoord in geven dus ook de bedrijven die het verkopen. Het zou dan dubbel werk zijn om ook een forum gedeelte te maken met daarin speciaal een winkelnaam met een persoon die dan antwoorden gaat geven op dezelfde vragen die in het andere gedeelte worden gevraagd.

Of ziet ik dat verkeerd?

ha, je begrijpt me verkeerd denk ik, ik bedoel geen stuk waarin vragen over de collectie van de winkel gesteld kunnen worden, maar puur over de winkel.

denk aan dingen als brandbeveiliging, bunkerfoto's, foto's van tijdens de verkoop dagen.
dit omdat ik hier persoonlijk veel vragen over krijg, en ik heb gemerkt dat ook veel mensen het leuk vinden om een kijkje achter de schermen te krijgen.
ikzelf vind het ook leuk om na een vuurwerkshow even met de schieters te babbelen en het terrein te bekijken, dit is ook een "kijkje in de keuken" zeg maar

ik begrijp dat je bang bent dat dit soort dingen al gauw naar reclame gaat neigen, maar dat is absoluut mijn bedoeling niet.
het is puur om te laten zien hoe het in de vuurwerkhandel er aan toe gaat.

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, ikzelf denk dat dit toch een leuke en informatieve uitbreiding kan zijn.

groetjes,

michel

Mind Controller

Registered User
Ik denk dat dit wel een winst zal zijn op het forum, ik heb zelf ook een keer mogen kijken (beetje helpen:p) bij een verkooppunt. dit vond ik zeer interresant om te zien en mee te mogen maken, hoe het allemaal in zijn werk gaat.

daarom lijk het mij wel wat om dit erbij te hebben, vooral voor de mensen die nog niet de kans hebben gehad om achter de schermen te kijken zal dit zeer interesant zijn.

het eenigste wat ze te zien krijgen zijn de dummies die in de winkel staan en de mensen die het vuurwerk verkopen, maar ze weten niet hoeveel werk erbij komt kijken om het voor elkaar tekrijgen, en dat zouden de detailisten misschien uit kunnen leggen.

Dan zouden de mensen misschien wel wat meer respect krijgen voor de mensen waarbij ze het vuurwerk kopen, en je kan er dan natuurlijk al je vragen over kwijt als je bijv. dus iets extra's wilt weten over transport, opslag enz.

greetz
MC

Laatst bewerkt door een moderator:

Chain thunder

Registered User
ik vind het ook een erg goed idee.
ik heb zelf ook in bunkers enzo mogen kijken en vond dit erg interesant.
voor de mensen die dit nog niet hebben gezien is dit een leuke en informatieve uitbreiding op hun kennis over vuurwerk.

het is vooral leuk als er verschillende winkels meedoen.
dan bedoel ik vooral de grotere/bekendere winkels (alpeco, ertbrand, harry loots, helios, original fireworks, Zena).

ook dat je een keer meer informatie krijgt over hoe je nou eigenlijk een vuurwerkwinkel begint, want het is niet dat je opstaat en denkt:"he leuk een vuurwerkwinkel, die ga ik ook een beginnen" en dat je dan de volgende dag opent. en ook wat er allemaal bij de vergunningen van de winkels komt kijken.

groeten chain thunder

GMP82

Zilveren Member
Is daar een aparte 'corner' voor nodig? Iedereen is toch in staat om daar een thread over te openen? Bij wetgeving en veiligheid bijvoorbeeld. Informatie verstrekken kan makkelijk zonder bedrijfsnaam te noemen (reclame)...
Bijvoorbeeld een thread "Opslag", een thread "Verkoop, wat komt erbij kijken", etc.
Daar kan alles en iedereen zn vragen kwijt?
Ik gooi zomaar wat balletjes op? :w

Laatst bewerkt:

jetztgehtslos

Registered
Zeer intressant initiatief.
De freaks hebben zat vragen en juist op die manier komen vuurwerk deataillisten te weten wat er leeft bij de mensen. Zo kan je ook de kwaliteit van producten verbeteren en misschien eens werken aan de prijs van producten. Al zullen verkopers van vuurwerk toch te veel blijven vragen voor hun producten. Maar we leven nu eenmaal niet in Turkije met een afdingsysteem dus daar moet je je als klant maar bij neerleggen. Enige wat je dan kan doen is negatieve adviezen geven omtrend bepaalde producten en merken en hopen dat anderen de boodschap oppikken en naar rationeel denkvermogen handelen. Doet men dat niet of blijft men te veel krotenkokers houden die toch wel kwistig met de euro's smijten dan heeft dit alles weinig zin inderdaad, je oefent dan immers toch niets uit wat leidt tot verbetering van producten of prijs-kwaliteitverhouding.

En ik vind zelf ook niet dat het hoeft te nijgen naar reclame en sponsoring. Zullen zat mensen zijn die het fijn vinden om gesponserd te worden, maar anderzijds zijn er ook mensen die van hun hobby houden zonder vast te zitten aan sponsoring en commerciele belangen.

Dan zal je als site zelf wel in samenwerking met de de dealers een richtlijn moeten opstellen die ten goede komt aan de hobby als de broodwinst omtrend vuurwerk. Het is wat dat betreft geven en nemen denk ik. En het hangt ook af van de gedachtes van een crew van de site natuurlijk. De één wil het strict bij hobby en informatie houden, de ander denkt zo de financien mooi rond te kunnen krijgen zonder dat het ook maar een cent kost. Hoe ver je gaat en wat je dan doet hangt af van hoe de mensen achter een site zelf denken.

Ik zou zeggen: detaillisten, crews van sites, vuurwerkbedrijven etc. denk eens na over dit issue op te lossen. En dan niet in het belang van 1 partij, maar in het belang van meerdere partijen. Daar is iedereen bij gebaat: van vuurwerkfreak tot de detaillist, van de bewoners in de buurt van een bunker tot het VROM. Samenwerken is beter dan elkaar tegen werken en eventueel elkaar kapot te maken, tenzij het gaat om kartelvorming, dan gaat men te ver natuurlijk. Ik zou zeggen denk erover crewleden van diverse sites, detaillisten en groothandels in vuurwerk en zie hoever je kan komen.

Bovenaan