De Vuurwerkbril!

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb dit jaar voor het eerst gezorgd dat al mij visite een vuurwerkbril in handen kreeg. In eerste instantie lachen er een paar mensen maar uiteindelijk heeft iedereen hem gedragen (20 stuks). Uiteindelijk vond iedereen het top dat ik ze had meegenomen want her en der kwamen er wat kruit resten naar beneden en als die in je oog belanden heb je toch een probleempje. Ook hadden we 1 vuurpijl van de rocketboom serie die bleef staan (Fout van mezelf) en dan is het ook gewoon fijn dat iedereen in ieder geval zijn ogen beschermd heeft!

Volgend jaar neem ik er weer een zwik mee!
Ik pleit er alleen voor dat alle importeurs deze brillen gratis leveren aan de winkels zodat deze ze aan de man kunnen brengen. De totale kosten voor alle importeurs staan niet in vergelijking met was het kost als oud en nieuw straks geen doorgang meer vind als er constant gewonden blijven vallen!

Een goede stap naar veiligheid!

http://www.devuurwerkbril.nl/partners.html

Bonbridge

Registered User
Ik had er al een aantal en heb er dit jaar nog bijgekocht, familie droeg allemaal een bril, vrienden zijn daarin vrij.

Er is een hoop verschil in prijzen en modellen.

Ik ben ook van mening dat deze goedkoop of gratis geleverd moeten worden bij aankoop van vuurwerk.

GMP82

Zilveren Member
Ik had er wel een, maar heb hem uiteindelijk niet op gehad. Reden? Ik draag zelf al een bril en hij paste er niet overheen. Aangezien ik zonder bril vrij wazig zie, vond ik het zonde mijn eigen bril in te ruilen voor de vuurwerkbril.
Het zou fijn zijn als hier een oplossing voor gevonden zou kunnen worden door de fabrikanten. (Lenzen dragen is geen optie voor mij)

Sweet Laker

Registered User
Ik heb zelf de bril van de Vuurwerkhal opgehad de hele avond/nacht. Voelde eerst wat onwennig aan, maar nadat er een paar supervlinders op 2 meter naast me ontploften was ik toch blij dat ik zo wijs ben geweest om dat ding op te doen.

Voor mij is het in ieder geval een blijver en inderdaad ook een goed idee om voor degenen waar je oud en nieuw mee viert ook brillen mee te nemen. Was nu alleen met vuurwerkfreaks en die waren al voorzien van brillen.

joszie

Zilveren Member
de bril zou standaard meegegeven moeten worden aan iedereen die vuurwerk koopt. Verbaasde me er dit jaar ook weer over hoeveel spul er uit de lucht viel, best onhandig als je steeds naar boven kijkt.

EschR

Registered User
Ik vind het ook vrij apart dat ik 3 euro per stuk moest neertellen.
Toch 1 gekocht, maar die op onverklaarbare manier kwijtgeraakt... kon hem thuisgekomen gewoon niet meer vinden. Op 31 december nogmaals naar m'n dealer gegaan maar toen waren ze uitverkocht.
Bij een andere dealer hadden ze nog wel, voor 1,50 per stuk. Dus weer 1 gekocht. Maar toen ik hem thuis opzette bleek het zo'n ding voor over een gewone bril te zijn.
Tot mijn lichte schaamte moet ik bekennen dat ik dat ding er echt té belachelijk uit vond zien en heb hem daarom ook niet heb opgezet.
Gelukkig is alles gewoon goed gegaan, enkel af en toe wat jeuk in m'n ogen door naar beneden vallend spul.

Volgend jaar koop ik een aantal stijlvolle brillen en zet er dan ook zeker 1 op.

Son-T

Registered User
Ik pleit ook voor de gratis brillen die door de vuurwerkbranche geleverd moeten worden.Zo dragen hun der steentje bij en zullen de ongelukken cijfers flink dalen

Mijn neefje van 13 die bij zijn bestelling een bril had aangevraag heeft hem niet kunnen krijgen omdat de importeur(zei winkelier) hem niet (meer) kon leveren!:weird:

Vind dit een zeer slechte zaak en dit zal dan ook niet bijdragen aan minder oogslachtoffers.
Door een goede medefreak heb ik er toch nog een kunnen regelen voor mijn neefje.:love:

Z@P

Registered User
Ik pleit ook voor de gratis brillen die door de vuurwerkbranche geleverd moeten worden.Zo dragen hun der steentje bij en zullen de ongelukken cijfers flink dalen

Mijn neefje van 13 die bij zijn bestelling een bril had aangevraag heeft hem niet kunnen krijgen omdat de importeur(zei winkelier) hem niet (meer) kon leveren!:weird:

Vind dit een zeer slechte zaak en dit zal dan ook niet bijdragen aan minder oogslachtoffers.
Door een goede medefreak heb ik er toch nog een kunnen regelen voor mijn neefje.:love:

Ben ik het helemaal mee eens son-t, hier waren de brillen ook op. Evenals de pijlenstandaarden die ook voor veiligheid zorgen natuurlijk. Vroeg na een grote bestelling om wat aansteek lonten omdat ik die vergeten was en die moest ik zelfs ook nog BETALEN ook die euro :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

nathanchunkie

Registered User
Voor je eigen veiligheid ja zoiets vind ik nog kunnen;

foto4.png

Maar ik hoef geen lassers bril (had ik vorige jaar)

01299882.gif

tha-pyromaniac

Registered User
Maar ik hoef geen lassers bril (had ik vorige jaar)

01299882.gif

Vond dit ook niet echt een topper.
Heb um wel opgehad, maar deze bril was veelste groot en hij zakte van me hoofd af.
Dit jaar maar een kleine bril.
Ik ben van mening dat een bril, heel wat leed kan schelen en je ziet er 's nachts niks van (niet dat ik, mij daar wat, van aantrek).

Laatst bewerkt:

Wolff_freak7

Registered User
ik krijg hem bij schuurmans gratis samen met de pot fox.
maar ik denk als ik mijn fluitbak afsteek dat ik hem wel even op doe
sommige van die pijltjes willen nog wel eens afwijken en je weet maar nooit he!

Bovenaan