De Proefkeuken - Vuurwerk (VPRO)

gizmo75

Registered User
Gisterochtend kwam ik al zappend het jeugdprogramma De Proefkeuken tegen waar het deze keer over vuurwerk ging. Aan de ene kant vond ik het goed en leuk om te zien dat dit onderwerp op een informatieve manier wordt belicht en dat er bijv. bij het afsteken de nodige veiligheidsmaatregelen werden getroffen. Aan de andere kant is het hele idee van het programma dat het presentatieduo zelf dingen gaat maken en dat is hier dus ook het geval. Ze gaan zelf vuurwerk maken en zelfmaak onder de aandacht brengen is nou weer niet de handigste manier om vuurwerk positief in de media te brengen, ook al wordt er diverse keren gezegd dat je dit niet thuis moet doen. Oordeel zelf:

Schermafbeelding_2017-04-20_om_11_41_24.png

BOEM! PATS! KNAL! Vuurwerk kennen we allemaal, maar hoe wordt dat eigenlijk gemaakt?

Het is feest en Pieter en Willem moeten een vuurwerkshow verzorgen. Maar hoe werkt een vuurpijl eigenlijk? En wat zit erin? Pieter reist van koeienstal tot lanceerplatform en zelfs naar een vulkaan om erachter te komen! Samen zetten ze alles op alles om een epische vuurwerkshow neer te zetten. En dat blijkt niet zonder gevaar!

De uitzending vind je o.a. hier: http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/389898/De_Proefkeuken.html

adgertic

Registered User
Nou ja. Ehm nee... echt heel handig is het niet..... wel is de timing van de uitzending een stuk beter dan die van Checkpoint afgelopen jaar.....

GMP82

Zilveren Member
Ondanks dat er flinke knipogen in zitten en wat spaarzame serieuze noten in zitten, vind ik het grotendeels toch vrij tenenkrommend.

HocusPocus.Pyro

Registered User
Ondanks dat er flinke knipogen in zitten en wat spaarzame serieuze noten in zitten, vind ik het grotendeels toch vrij tenenkrommend.

Mee eens. Ik heb echt moeite om te kunnen begrijpen dat ze zoveel moeite doen om iets te maken, van publiek geld, en dan zo'n verhaal neerzetten. Echt een gemiste kans... Moet je nagaan wat ze *ook* voor dat budget hadden kunnen doen...

Bovenaan