De meest veilige strijker

Vanquish

Registered User
kijk ik doe soms wel is met giga vlinders (met strijkkop) gewoon zo'n goedkoop rottje breken en dan die flam die er dan komt nadat hij is aangestoken zet ik zo dat die de stijkkop van de giga vlinder aansteekt dat kan natuurlijk ook bij gewonen strijkers .. maar bij de mini strijkers hoeft dat niet ,

Schuim

Moderator
Medewerker
kijk ik doe soms wel is met giga vlinders (met strijkkop) gewoon zo'n goedkoop rottje breken en dan die flam die er dan komt nadat hij is aangestoken zet ik zo dat die de stijkkop van de giga vlinder aansteekt dat kan natuurlijk ook bij gewonen strijkers .. maar bij de mini strijkers hoeft dat niet ,

Kerel, jij bent genaaid zeg..
Gigavlinder met strijkkop???
Die bestaan niet eens naar mijn weten.

looneytunie

Registered User
er is niet "een veiligste strijker"

met elke strijker gaat wel eens wat fout, vorig jaar had ik doodskop strijkers (30) waarvan er 3 pas afgingen na langer dan 30sec en 1 na zelfs 1 minuut !!
maar ook had ik er die na 1.5 seconde al knalde,

ook de corsair (mini strijkers) zelfde verhaal alleen knalde deze bijna allemaal achterlijk vroeg, als je ze weggooide knalde ze gegarandeerd boven de grond, of het duurde wederom ontiegelijk lang en dan wil je ernaartoe om ff kapot te trappen zodat kleine kinderen er niet mee gaan spelen, en dan alsnog BOEM

ook met de gewone pirat en pirat special en met die rooie strijkers ook en met die weco strijkers ook zelfde verhaal,
als je veilige strijker wil: doe een lontje op het zwavel strijkvlakje ;) of beter nog GEEN strijkers,,,
koop dan nitraten ofzo ;)

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
Strijkkop verwijderen en dan lont erin???
ben je niet goed wijs!
Lont behoor je op de strijkvlak te plakken met behulp van schilderstape

shooterbomb

Registered User
@Looneytunie,

Het is algemeen geweten dat de kwaliteit van de doodskopstrijkers na al die jaren wel eens te wensen wilt overlaten. Als je ze vorig jaar afstak, waren ze minstens zo'n vijftal jaartjes... Ook de kwaliteit van de überstrijkers gaat er na een tijdje op achteruit. Bijkomend feit is dat betonstrijkers altijd link zijn...

Shooterbomb

tommetjuh

Registered User
** ONTOPIC**

bij mij weten waren die mini's altijd het minst gevaarlijk,,
maar let op!! pas had ik er 1 die meteen na 2 sec afging en ik schrok me te pleures.. toen da ding in de lucht afging..

dit bewijst maar weer dat geen enkel vuurwerk veilig is, zelfde geld voor lond vuurwerk!

Goolie

Registered User
Alle strijkers zijn erg gevaarlijk !!!

Maar de meest minst gevaarlijke strijker is naar mijn gevoel denk ik wel de Black Spider..

Goede vertraging !!!
En geeft een leuke felle klap voor zo klein dingetjes, en je koopt het voor een prikkie :)

sjappie

Registered User
Zelf heb ik opzich wel een goede ervaring met de pirat special,
er komt natuurlijk een geweldige knal af
en de vertraging ligt (zoals ook op de doos aangegeven) tussen de
3 en 6 seconden. Alhoewel deze makkers natuurlijk
altijd sneller af kunnen gaan heb ik daar (gelukkig) nog
geen ervaring meegehad.

Jost88

Registered User
2 Jaar terug had mijn buurjongen ook blackspiders gekocht. Onder het mom van 'echte strijkers' heeft hij er toen €20 voor 50 (dacht ik) betaald. Zwaar opgelicht dus (laugh). Knalletje is volgens mij niveau rotje, aardige vertraging.
Toch blijf ik er ook bij dat je gewoon vuurwerk met lont moet kopen. Een verhaal ga ik niet ophangen, want dat hebben zo'n 5 mensen voor mij al gedaan :)

jawe

Registered User
Offtopic:Hoop niet dat jij voor die prijs hebt verkocht,want dan vindt ik je eigenlijk waardeloos(mad) zoniet dan heb ik niks gezegd.

Laatst bewerkt:

Pirate

Registered User
Hmm... Volgens mij kan je niet zien of een strijker in orde is of niet, dat merk je pas als je 'm afsteekt. Vandaar dat een hoop freaks er een lontje op plakken. (lees ik). Bizar; de 'straat ervaring' van de jaren tachtig was toch dat de strijker de beste timing had, ik en tientallen klasgenoten hebben er duizenden af laten gaan, niet één daarvan ging vroegtijdig af.
dat heet 'Kwaliteit'. :*

Yes, de strijker van 20 jaar gelee, dat was em ! Daarna is het nooit meer goed gekomen helaas.
Het veiligst want ze weigerden nooit, dus niets opnieuw aansteken en altijd rustig tot 6 tellen en dan pas weggooien (ook in het water), geen probleem.

Reactie n.a.v. blad 2 'discussie' :

Strijkers .... alleen het woord al heeft (had in mijn geval) iets magisch en daarom denk ik dat ze populair blijven. Overigens dacht ik altijd dat ze wel degelijk afgekeurt waren op de Db grens zoveel jaren gelee. Een profi vertelde mij toen namelijk, wat ik hierboven al zeg eigenlijk, nooit weigeraars, ze kunnen niet op de lont vallen en worden zeker nooit een 2e keer ontstoken .... veilig dus.

Ach als je een jaar of 14 bent vind je alles veilig moet ik nu er wel bij zeggen.

Laatst bewerkt:

Teletubbie

Registered User
Ik houd het toch het liefste bij een nitraat, meestal vind ik die ook harder gaan (uitzonderingen daar gelaten) en ook een stuk veiliger. Met strijkers weet je het nooit, met een nitraat heb je gewoon nog 'denktijd'. De vertragingen gaan niet altijd zoals ze horen te gaan met een strijker en daarom vind ik het eigenlijk maar gevaarlijk spul. Als ik ze zou hebben zou ik er een lont aanplakken.

Nee, geef mij maar lekker vlindertjes en nitraatjes (bigg)

yckh

Registered User
Opzich kun je elke strijker wel veilig maken. Hier zijn dan ook meerdere manieren voor :

- een rotje breken en die aansteken
- zelf een lontje eraan maken (let op dit is wel een pokke werk)

Of gewoon niet afsteken. Maar ik had een vraagje: wat gebeurt er als hij in je hand ontploft?

Laatst bewerkt door een moderator:

flower-thunder

Registered User
Als er een widowmaker in je hand ontploft kun je een paar vingers missen,
Maar als er zo een piccolo strijkertje in je hand ontloft waarschijnlijk alleen een brandwond en een paar sneetjes.

Schuim

Moderator
Medewerker
Kan wel even een demonstratie filmpje maken.. kijken wat er van mn hand over blijft (no)

Denk is ff na jongens.
Hoe meer kruid hoe meer de schade..
Schade begind van af een gewone pirat met een bandwondje tot aan de salute en je bent dood.

Het is gewoon simpelweg niet verstandig om de meuk in je hand te houden, cker niet als die aan staat.

Ik vind dat we nou echt een totaal verkeerde kant op gaan.

ONTOPPIC stelletje WIJVEN

Bovenaan