De KvK-regeling in Belgie

Son-T

Registered User
Even over de BTW.
De belastingdienst bepaalt aan de hand van je Vereniging/Club of bedrijf of je dit doet uit winstbelang of niet.
Waneer dit zo is ,moet je omzetbelasting betalen en dan krijg je automatisch een btwnummer.
Zo niet dan hoef je geen omzetbelasting te betalen en krijg je dus geen btwnummer.
Dit staat los van de Kamer van Koophandel ,bij de inschrijving worden de gegevens door gestuurd naar de belasting .
Dus het is mogelijk om KvK papieren te hebben zonder btwnummer.;)

Sont.

Son-T

Registered User
Wanneer je voor het eerst gaat moet je het origineel bij je hebben .
dan maken ze een kopie en houden dat in een boek bij ..dan hoef je de volgende keer niet meer het origineel maar volstaat een kopie om mee te nemen.:w

Sont.

--sjon beton--

Registered User
- briefje waarin KvK eigenaar toestemming geeft KvK te gebruiken voor vuurwerk

dus bv:

"hierbij verklaar ik dat mijn (kvk) papieren gebruikt mogen worden met als doeleinde spektakel vuurwerk"
(handtekening)

is dit zo goed of...

Son-T

Registered User
NEE !!!!!!!!! Dat is niet goed...
Kopie legitimatie (KvK houder) moet je ook meenemen
Als je nog meer wilt weten ...Neem dan Aub ff de tijd om dit topic door te lezen.....staat namelijk alles in.:w

Sont.

DJ-ArSoN

Registered User
Even over de BTW.
De belastingdienst bepaalt aan de hand van je Vereniging/Club of bedrijf of je dit doet uit winstbelang of niet.
Waneer dit zo is ,moet je omzetbelasting betalen en dan krijg je automatisch een btwnummer.
Zo niet dan hoef je geen omzetbelasting te betalen en krijg je dus geen btwnummer.
Dit staat los van de Kamer van Koophandel ,bij de inschrijving worden de gegevens door gestuurd naar de belasting .
Dus het is mogelijk om KvK papieren te hebben zonder btwnummer.;)

Sont.

Oke, bedankt.
Maar stel je hebt wel een BTW nummer...
Welk formulier moet ik daarvoor dan bij Alpeco laten zien?
Ik heb hier al verschillende dingen voorbij horen komen.
1. omzetbelasting formulier voor BTW nummer
2. aangiftebiljet voor omzetbelasting
3. hoedanigheidsverklaring

Wat is nou precies wat, en welke wil Alpeco zien??

En wat geldt precies voor een éénmanszaak?
Want daarvoor is het btw nr hetzelfde als het sofi nummer...
Dus moet je daarvoor nog "los" een btw nummer laten zien?

Heb het hele topic doorgelezen, maar dit blijft mij vooralsnog onduidelijk.

Son-T

Registered User
Zodra je ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel stuurt die de gegevens op naar de belasting en die bepaalt welk en wat voor btwnummer je krijgt al naar gelang de gegevens.
Dus als je dat dan meeneemt zit het altijd goed.;)

Sont.

wesley1983

Registered User
Als ik t dus goed begrijp kun je met je kvk bewijs, ongeacht wat voor soort bedrijf t is, spektakel vuurwerk aanschaffen bij alpeco?

Of moet t bedrijf echt iets met vuurwerk of dergelijke te maken hebben?

groeten wes

wesley1983

Registered User
oke dat is mooi. zat net even te kijken op alpeco.be maar de collectie spektakel vuurwerk is dat alles wat ze hebben of zijn alle productvideo's van hier ook nog te verkrijgen.. staat namelijk maar een tiental blokken..

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
oke dat is mooi. zat net even te kijken op alpeco.be maar de collectie spektakel vuurwerk is dat alles wat ze hebben of zijn alle productvideo's van hier ook nog te verkrijgen.. staat namelijk maar een tiental blokken..

De site van Alpeco wordt nauwelijks bijgewerkt en de catalogus op hun site klopt ook niks van, er is afgelopen jaar ook veel gebeurd bij alpeco (keuringen en 1.3 probleem).

Nu weer ff ontopic , dit topic gaat over de kvk regeling !

Laatst bewerkt:

wesley1983

Registered User
De site van Alpeco wordt nauwelijks bijgewerkt en de catalogus op hun site klopt ook niks van, er is afgelopen jaar ook veel gebeurd bij alpeco (keuringen en 1.3 probleem).

Ik ga ik de loop van volgende week gewoon even kijken en zie t dan wel.. wilde alvast wat uitzoeken. ben benieuwd of t iets is

Laatst bewerkt door een moderator:

djara

Registered User
Hoe zit het met die regeling dat alles verpakt moet worden in dozen (spectakel! ) en dat je een brandblusser moet hebben ?

Groeten djara!

patje pyrofreak

Registered User
Oke, bedankt.
Maar stel je hebt wel een BTW nummer...
Welk formulier moet ik daarvoor dan bij Alpeco laten zien?
Ik heb hier al verschillende dingen voorbij horen komen.
1. omzetbelasting formulier voor BTW nummer
2. aangiftebiljet voor omzetbelasting
3. hoedanigheidsverklaring

Wat is nou precies wat, en welke wil Alpeco zien??

En wat geldt precies voor een éénmanszaak?
Want daarvoor is het btw nr hetzelfde als het sofi nummer...
Dus moet je daarvoor nog "los" een btw nummer laten zien?

Heb het hele topic doorgelezen, maar dit blijft mij vooralsnog onduidelijk.

je krijgt van de belastingdienst een brief waarop staat welke belasting je moet betalen, hier staat ook een fiscaalnr op wat begint met NL gevolgt door een cijfer reeks.
dit is dus je btw nr en dit papiertje samen met een uittreksel van kvk en je rijbewijs en kentekenbewijs willen ze bij alpeco zien en dan kan je alle vuurwerk kopen die je maar wil.
ik spreek uit ervaring heb het zelf ook zo gedaan en was geen vuiltje aan de lucht.
groeten patje pyrofreak :w

lekkerlyp

Registered User
kan je een kvk halen met elk bedrijf of moet het ook prescies met vuurwerk gericht zijn wij hebben wel een kvk alleen weten niet waar we moeten zijn

Pyromaster2

Registered User
kan je een kvk halen met elk bedrijf of moet het ook prescies met vuurwerk gericht zijn wij hebben wel een kvk alleen weten niet waar we moeten zijn

Van elk bedrijf.
Dus hoeft niet vuurwerkgerelateerd te zijn.
KVk is er puur alleen voor de buitenlandse klaten zodat ze aan kunnen tonen dat ze in beschikking zijn van een bedrijf of stichting/vestiging, dit hoeft dus geen vuurwerkgericht bedrijf te zijn, je moet alleen je kvk uitstreksel meenemen en de overige documenten.

doodskopje

Registered User
Hallo Mensen

Ik weet dat dit veel besproken onderwerp is maar toch zit ik met een vraag ik heb bijna alle documenten zoals kvk,kenteken,bewijs,paspoort alleen btw niet dat gaat allemaal via internet weet wel mijn btw nummer als ik dat nou opschrijf op een blaadje en mee neemt met de rest van de document is dat ook genoeg????????
Hoop dat iemand hier antwoord heeft alvast bedankt allemaal

Bovenaan