De KvK-regeling in Belgie

vonk

FPM Moderator
Medewerker
beast1975 zei:
vraagje maakt het uit voor alpeco wat voor bedrijf je runt of gaat het alleen maar om het kvk nummer en btw nummer?
(kan ik bijv met papieren voor een pc winkel ook bij alpeco kopen?)|:(

kvk is kvk en btw nummer is btw nummer dus nee maakt niet uit.:w

code187

Registered User
NIEUW (sedert 22/12/2005) : NL klanten (bedrijven) die spektakelvuurwerk aankopen dienen voor het vervoer op Belgisch grondgebied in het bezit te zijn van een brandblustoestel van 2kg poeder. Zonder dit toestel is geen vervoer toegelaten. Indien u zo'n apparaat niet heeft kan u het eventueel mee aankopen bij uw vuurwerk !

Staat op de site van Alpeco.

En aangezien hier ook het kentekenbewijs en legitimatie aan bod kwamen is het misschien ook handig om te weten.

Laatst bewerkt:

rocket

Registered User
vraag aan mensen die vaak bij alpeco komen of zijn geweest:
is het niet mogelijk om gewoon zonder papieren naar alpeco te gaan en te wachten tot iemand komt kopen die alle papieren in orde heeft. En dan vragen of hij bij zijn bestelling ook ff die pot dat blok en die pijl voor mij wil kopen en dan krijgt hij nog 50 euro voor die vriendelijke daad????????????

dit moet toch mogelijk zijn dacht ik, of praat ik nu onzin?? of is het rond de zomer nog niet zo druk dat je kunt "wachten"op iemand met de juiste papieren om hier gebruik van te maken????

Hoop dat iemand me kan helpen,

Luna 1337

Registered User
lol rond zomer pfffff alpeco is dan gewoon uitgestorven,je zou het dan van tevoren moeten afspreken maar dit is ook bijna niet te doen, rond oktober/november/december heb je kans van slagen

Pirate

Registered User
Verschilt van dag tot dag, ik was er ooit begin oktober en toen was het ook wachten op niets, daarnaast moet die persoon dat ook maar net willen, alhoewel enkele euro's al gauw wonderen doen natuurlijk ....

rocket

Registered User
mmmmmmmm oke zal er eens over nadenken want heb geen zin om honderden km te rijden om vervolgens nog eens uren op te stoep te zitten wachten op iemand die niet gaat komen. maargoed dan zal ik maar genoegen moeten nemen met 200 a 240 grams potten|:(

jaco

Registered User
beast1975 zei:
vraagje maakt het uit voor alpeco wat voor bedrijf je runt of gaat het alleen maar om het kvk nummer en btw nummer?
(kan ik bijv met papieren voor een pc winkel ook bij alpeco kopen?)|:(

Mss overbodig maar even ten aanvulling. Ook met de kvk papieren van een vereniging krijg je gewoon je vuurwerk mee. Ook al heeft die vereniging geen btw nummer.
Dus als je de inschrijfpapieren bij je hebt kan je vuurwerk kopen.

Wizz

Registered User
simpel, als je btw-plichtig bent, heb je een btw nummer en moet je die meenemen. Heb je die niet, no problemo.

stoeptegel_mb

Registered User
rocket zei:
vraag aan mensen die vaak bij alpeco komen of zijn geweest:
is het niet mogelijk om gewoon zonder papieren naar alpeco te gaan en te wachten tot iemand komt kopen die alle papieren in orde heeft. En dan vragen of hij bij zijn bestelling ook ff die pot dat blok en die pijl voor mij wil kopen en dan krijgt hij nog 50 euro voor die vriendelijke daad????????????

dit moet toch mogelijk zijn dacht ik, of praat ik nu onzin?? of is het rond de zomer nog niet zo druk dat je kunt "wachten"op iemand met de juiste papieren om hier gebruik van te maken????

Hoop dat iemand me kan helpen,
het kan wel degelijk.Mij is het al 3 keer gelukt.Ik ben 3 keer naar alpeco geweest met het openbaar vervoer.Van de 1e 2 trips heb ik een tripreport geschreven.Alle 3 de keren heb ik kvk van iemand anders gebruikt.De 1e keer voor een doos truenos, de 2e keer voor me nitraten en de 3 keer voor me nitraten en strijkers.Het werkt wel degelijk,alleen blijft het gokken;)

Laatst bewerkt door een moderator:

splivvid

Registered User
Klein vraagje over KVK en BTW NR,
zijn deze persoongebonden?
dus zou ik bv de kvk papieren van mijn buurman,die wel een bedrijf heeft, kunnen lenen,naar alpeco gaan, mijn eigen identificatie laten zien en zijn KVK papieren?

Zaliotuur

Registered User
splivvid zei:
Klein vraagje over KVK en BTW NR,
zijn deze persoongebonden?
dus zou ik bv de kvk papieren van mijn buurman,die wel een bedrijf heeft, kunnen lenen,naar alpeco gaan, mijn eigen identificatie laten zien en zijn KVK papieren?
Hier staat het nodige in over geschreven al in deze thread... Als ik het me goed herinner moet je dan ook een kopie van het paspoort van je buurman meenemen maar je kunt het beter zelf even lezen! :w

splivvid

Registered User
Ja klopt, ik had de beginpost ook gelezen maar daar stond ook in: weet niet cker of er een kopie v/h paspoort v/d rechtmatige eigenaar benodigd is.
dat wou ik graag weten :p

rembo

Registered User
even over de verplichte brandblusser in de auto.. moet dat poeder of schuim zijn, of maakt dat niet uit?
ik neem aan dat boven de 2 kilo niet erg is:w

vonk

FPM Moderator
Medewerker
rembo zei:
even over de verplichte brandblusser in de auto.. moet dat poeder of schuim zijn, of maakt dat niet uit?
ik neem aan dat boven de 2 kilo niet erg is:w

weet het niet zeker, maar zou het op poeder houden.

want poeder is het meest "all round" blusmiddel dus dan zit je nooit mis!;)

DJ-ArSoN

Registered User
Is er (misschien ivm transport vergunning gezeur) nog iets veranderd aan de KVK regeling in België??
De beginpost van dit topic lijkt in elk geval niet meer compleet te zijn... is van 2004...

Dit is wat ik denk dat je nu mee moet nemen:
- kopie KVK inschrijving
- kopie ID KvK eigenaar
- eigen ID ( + rijbewijs? )
- briefje waarin KvK eigenaar toestemming geeft KvK te gebruiken voor vuurwerk
- poederblusser 2kg
- (kopie) kentekenbewijs (lease)auto
- "iets" met betrekking tot BTW nummmer...

Over dat BTW nummer heb ik nu 3 verschillende dingen gelezen:
1. omzetbelasting formulier voor BTW nummer
2. aangiftebiljet voor omzetbelasting
3. hoedanigheidsverklaring
Wat moet je nou precies meenemen? Origineel of kopie?
Heb hier een formuliertje waarop Belastingmiddel + Fiscaalnummer staat.
Betreft een éénmanszaak dus btw nummer = sofi nummer...

Iemand opmerkingen of aanvullingen hierbij??

Bovenaan