blaataap90 zei:je neemt het vuurwerk nie op in je boekhouding. Maar als de belasting je controleerd dan zien ze toch dat je aankopen in het buitenland hebt gedaan voor een X bedrag. Over dit X bedrag krijg heb je geen BTW betaald. Daarop krijg je een boete. Daar heeft die gene van wie ik de papieren leen geen zin in.
blaataap90 zei:ok bedankt voor je antwoord Tony. Ik vind het een beetje raar waarom je dan een btw nummer nodig hebt.
is dat om zo te controleren of je echt een bedrijf hebt?
Sorry voor de vele vragen. maar wordt de eerste keer Belgie. En ik woon niet dicht bij de grens.
NLsandman zei:Vraagje met betrekking tot het btw nummer.
Heeft iemand een voorbeeld van een formulier waarop bv het btw nummer voorkomt en geldig is bij alpeco?
Bij alpeco konden ze toen ik er was niet het voorbeeld vinden van het formulier met btw nummer.
Probleem is namelijk dat de ene medewerker daar zegt dat kopie paspoort voldoende is omdat sofie nummer ook het btw nummer is maar de andere medewerker meldt dat je een btw formulier moet hebben.
Ik heb geen zin om voor de 3e keer 500 km voor niets te rijden |![]()
Tony zei:Je moet niet het BTW formulier hebben maar het BTW nummer.
Die kan je overal vinden.
Huge_Cohones zei:Nog even een kopietje van het paspoort van degene die het jou leent.
En dan mag je vuurwerk halen.![]()
Gr, Huge :w
bosman zei:Toen ik voor het eerst langs ging was alleen je BTW-nummer niet voldoende, je moest ook de hoedanigheidsverklaring meenemen.
Jesse zei:Maakt het uit als je btw papier en kvk papier een kopie zijn van het orgineel?
en dan nog toestemming en kopie van zijn paspoort en me eigen paspoort toch?
Groeten,
Jesse
bartos zei:Ik heb ff de berichtjes doorgelezen, maar ik weet niet zeker of ik het nou helemaal begrijp. Ik ga naar België met vakantie met oud en nieuw en wil daar vuurwerk kopen en ook daar afsteken. als ik dan mooier en beter vuurwerk wil kopen dan in NL heb ik dus zo'n kvk nummer nodig. Hebben we het dan nog steeds over normaal siervuurwerk, potten en pijlen , of is dit dan echt gelijk heel duur spul, of vuurwerk voor vuurwerkshows ofzo?
Betekend dit dat iedereen die mooie potten uit Belgie haalt ook echt een bedrijf of vereniging heeft? of vragen ze in sommige winkels niet naar zo'n kvk nummer?
Ik moet dus voor oud en nieuw een vereniging of een bedrijfje stichten, anders kan ik net zo goed vuurwerk in NL kopen?