De KvK-regeling in Belgie

Henk 001

Registered User
kentekenbewijs en lease auto

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het kenteken bewijs als je een lease auto hebt?

De auto staat dan namelijk niet op je eigen naam.

ik hoop dat iemand dit kan uitleggen.

Henk

THE SHARE-MAN

Registered User
de auto hoeft niet op je eigen naam te staan zolang je maar een kenteken bewijs kan laten zien als je dat niet hebt, dan krijg je het niet mee.

firewurx

Registered User
Ik heb de hele post wel gelezen maar het is wel veel dus dan haal je wel eens wat door elkaar...

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
Effe de post lezen a.u.b en daar staat duidelijk in dat als je een vereniging hebt geen BTW-nummer aan hoeft te vragen.
Dus om die vragen steeds opnieuw te hoeven stellen is dus onnodig.

Ruffneck

Registered User
Kan iemand mij vertellen of er wat KVK bij alpeco betreft cverschil is tussen vereniging en stichting? (dus geen BTW nummer nodig)

Ivanhoe

Registered User
Zou als het goed is geen verschil moeten maken, beide zijn normaal gesproken niet belastingplichtig voor de omzetbelasting. Bedenk wel dat je voor de oprichting van een stichting een notaris nodig hebt (prijzig)

pyroloco

Registered User
ik heb ff alles doorgelzen maar kon het niet vinden.... ik heb volgens mij alleen nog de brief van de bijdrage kvk 2004 ( het uitreksel moest ik inleveren bij de bank) is dat ook oed

bosman

Registered User
Iedereen heeft het over Omzetbelastingformulier (BTW-nummer), maar hoe vraag je die aan? Gewoon bij de belasting dienst? Want het is maar 1 A4 tje.

Thnx

STB

Registered User
ff een vraagje he

stel: je rijd naar alpeco, je hebt eigen bedrijf, je gebruikt je eigen papieren van je bedrijf om vuurwerk te halen, maar eenmaal in nederland aangekomen word je aangehouden door de politie en meegenomen..heel gezeik krijg je en ze zien dat je eigen bedrijf hebt, kunnen ze dan bijv je bedrijf afnemen omdat je de kvk en btw voor 'illegale' doelstellingen hebt gebruikt?

Greetz

Alcoholic

Registered User
dit heeft absoluut geen gevolgen aangezien als je in nederland aankomt die papieren er niks mee te maken hebbe..ze zulle er waarschijnlijk niet eens naar vragen omdat het alleen over het vuurwerk uitgaat ;)

blaataap90

Registered User
ik heb zelf geen KVK maar mijn kapper wel(bekend verhaal)
Als ik het goed begrijp heb ik een KVK papiertje nodig, btw nummer, zijn goedkeuring en de kopie van zijn paspoort??

Wat moet ik me daar bij voorstellen. een papiertje waarop staat dat hij toestemming geeft om zijn kvk te bebruiken met handtekening?

Ik neem aan dat je contant kunt betalen?
Heeft dit nog gevolgen voor die persoon als ik op zijn KVK en belastingsnummer vuurwerk koop?

blaataap90

Registered User
zink901 zei:
Waarom stelt iedereen steeds dezelfde vragen?

omdat dit niet in de startpost staat.

btw you reply heeft ook veel toegevoegde waarde :+

maarja ik heb mijn antwoord al op de kvk gevolgen.
edit 2 :p

mijn vraag is niet als je gepakt wordt. maar je geeft een kvk op. daar doen ze niks mee. maar een btw nummer waarvoor gebruiken ze die?

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
blaataap90 zei:
ik heb zelf geen KVK maar mijn kapper wel(bekend verhaal)
Als ik het goed begrijp heb ik een KVK papiertje nodig, btw nummer, zijn goedkeuring en de kopie van zijn paspoort??

Wat moet ik me daar bij voorstellen. een papiertje waarop staat dat hij toestemming geeft om zijn kvk te bebruiken met handtekening?

Ik neem aan dat je contant kunt betalen?
Heeft dit nog gevolgen voor die persoon als ik op zijn KVK en belastingsnummer vuurwerk koop?

1 bericht, boven jou bericht staat het antwoord!!!!!!!

bart timmers

Registered User
kvk

mij moeder heeft kvk alleen moet je volgens de wetgeving mijn moeder een docoment maken waar in staat dat ik vuurwerk mag kopen met kvk en het moet ook orineel zijn
met een handtekening hoe doe ik dat dat orinele docoment maken

blaataap90

Registered User
ik zag hier tussen 1 vraag staan die nog niet beantwoord is. maar deze is wel van belang voor de gene waarvan ik de papieren leen. het betreft :

Ik heb nog een vraagje ivm de BTW. Als je met een buitenlandse firma aankopen doet wordt er geen BTW aangerekend in België maar verschijnt het BTW-nummer (en het bedrag) waarmee je aankopen deed in de 3-maandelijkse lijst die Alpeco aan de BTW-administratie moet doorsturen. De BTW moet je dan in eigen land aangeven; hierop controleren ze door de lijst van Alpeco te vergelijken met de BTW die je bedrijf heeft aangegeven. Doet de fiscus (of andere instanties) dan niet moeilijk als ze in de boekhouding van je bedrijf aankopen vinden van vuurwerk? Want technisch gezien mag je het vuurwerk niet afsteken dus moet het nog in voorraad zijn en verkopen aan een particulier mag zeker niet...

wordt er een 0% belasting gerekend? Of kan je gewoon belast inkopen. zonder dat er gezeik komt van de belastingsdienst in nederland?

Bovenaan