De KvK-regeling in Belgie

Huge_Cohones

Registered User
Ik heb ook een vraagje over het BTW-nummer. Ik kan namelijk begrijpen dat mensen hun omzetbelastingformulier niet willen laten zien, omdat er een heleboel gegevens over de financien instaan... Is dit formulier per sé nodig, of kun je ook een factuur laten zien waar het BTW-nummer op staat... ?

Graag een reactie, want ik wil over 2 dagen gaan en ik zit met dit probleem...

Groeten, Huge

[NL]RWiN[NL]

Registered User
Hmm.. wat een moeite.. wat een moeite..

maar volgens de "guideline" is het dus verplicht om de originele papieren te tonen?

ik kan dus niet een kopie van KvK + BTW meenemen, tezamen met een schriftelijke machtiging en kopie legitimatie van de houder?

TNX voor de reply alvast en hopelijk stel ik geen dubbele vragen :)

later ED :w

Koetje

Registered User
Hoe staat het met btw-nummer mbt een voetbalvereniging?
Op het uittreksel staat vereniging maat er worden wel spullen(bier,snacks,bier,nog meer bier ed.) verkocht...

dennis-pyro

Registered User
Koetje zei:
Hoe staat het met btw-nummer mbt een voetbalvereniging?
Op het uittreksel staat vereniging maat er worden wel spullen(bier,snacks,bier,nog meer bier ed.) verkocht...

lol dat maakt tog niet uit
iemand die ik ken heeft ook een frietkraam en daar verkopen ze ook friet en dergelijke

Ivanhoe

Registered User
Een frietkraam is geen vereniging...wat wordt bedoelt met de vraag is dat een vereniging normaal gesproken geen onderneming is en dus geen btw-nummer hoeft te hebben. Uitzondering zijn de verenigingen die ook ondernemersactviteiten verrichten zoals verkoop van drank en etenswaren. Deze verenigingen moeten een btw-nummer aanvragen.

Koetje

Registered User
Jij snapt het tenminste Ivanhoe.
Degene waar ik de formulieren van'leen'heeft alleen geen idee of en hoe ze aan een btw-nummer kunnen komen.
Ik heb dus alles,orgineel kvk,schriftelijke machiging + handtekening en kopie id.
Heb ik echt nog dat kloterige btw nummer nodig...

ibbie

Registered User
Koetje zei:
Jij snapt het tenminste Ivanhoe.
Degene waar ik de formulieren van'leen'heeft alleen geen idee of en hoe ze aan een btw-nummer kunnen komen.
Ik heb dus alles,orgineel kvk,schriftelijke machiging + handtekening en kopie id.
Heb ik echt nog dat kloterige btw nummer nodig...
tsja als de vereniging ook (etens)waren verkoopt helaas wel......

dennis-pyro

Registered User
Ivanhoe zei:
Een frietkraam is geen vereniging...wat wordt bedoelt met de vraag is dat een vereniging normaal gesproken geen onderneming is en dus geen btw-nummer hoeft te hebben. Uitzondering zijn de verenigingen die ook ondernemersactviteiten verrichten zoals verkoop van drank en etenswaren. Deze verenigingen moeten een btw-nummer aanvragen.

nou die mensen die ik ken hebben dus een satehut en die gaan altijd vuurwerkopen bij alpeco en ze krijgen gewoon mee en dan nemen ze dingen met kvk mee
zoals chinese rollen 100.000 jcwt en verschillende sierblokken met kvk
dan zullen ze inderdaad een btw nummer hebben aangevraagd:)

RedBaron

Registered User
ibbie zei:

tsja als de vereniging ook (etens)waren verkoopt helaas wel......

een vereniging heeft GEEN btw nummer nodig, ook niet als deze iets verkoopt! dit omdat een vereneging GEEN winst mag maken, een BTW nummer is dus NIET nodig!

Ivanhoe

Registered User
RedBaron zei:

een vereniging heeft GEEN btw nummer nodig, ook niet als deze iets verkoopt! dit omdat een vereneging GEEN winst mag maken, een BTW nummer is dus NIET nodig!
Dat is niet helemaal waar, je hebt bij Alpeco misschien geen BTW nummer nodig, maar een vereniging kan wel degelijk BTW-plichtig zijn. Verder mag een vereniging best wel winst maken, zij mag dit alleen niet verdelen onder de leden, maar moet het besteden aan het gemeenschappelijke doel.

Masterzxzx

Registered User
Even over het gebruik maken van iemand anders ze KVK en inschrijving..

ik ben vandaag geweest (net terug) Vrijdag 24-9

En heb met een machtiging van iemand anders KVK vuurwerk gehaald.. dit is geen probleem..

Het enige wat je nodig heb is een ( in mijn geval) een geschreven brief.. waarin stond

=====================

Ik ( naam van kvk houder) machtig hierbij ( jouw naam) om namens mij vuurwerk te kopen op mijn KVK nummer die reeds bij u ingeschreven is. Te verstaan nr. (kvk nummer) met de bedrijfsnaam ( bedrijfsnaam).

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd..

Naam
adres
postcode + plaats

Bedrijfsnaam
adres
postcode + plaats
Kvk Nr.....

Handtekening

=======================================

Voor de zekerheid had ik ook zijn passpoort en kvk bewijs mee. maar dit is niet eens ingezien.. de brief was genoeg..

misschien hebben jullie wat aan deze informatie

Grizmo Raizor

Registered User
Van alles kan ik zeggen jongens, dat het aanvragen van een KVK voor een vereniging echt zeer makkelijk is!

Ik ben woensdag even op de website van www.kvk.nl gaan kijken en heb het formulier voor het oprichten van een vereniging ingevuld, waarbij ik aangaf een vereniging op te richten met een "beperkte rechtsbevoegdheid", wat betekent dat je dan niet via een Notaris de boel moet gaan regelen.

Hierna heb ik tevens het formuliertje (22) voor het invullen van de bestuursleden ingevuld, waarin ik aangaf de enige te zijn met bevoegdheid.

Natuurlijk aangegeven dat er verder 1 persoon minder dan 15 uur voor de vereniging werkt.

Dan deze documenten, samen met een kopie van mij paspoort en een document voor het gelijk aanvragen van een uitreksel, verstuurd (ja je leest het goed. VERSTUURD) naar de KVK.

En wat denken jullie? ......................

Ik heb vandaag de uitreksel van mijn KVK'tje mogen ontvangen!!!!

Simpel of niet??

Kosten: 11 euro voor de uitreksel! :-D ;-)

Pyromaster2

Registered User
rijn_junior zei:

Maar wat is de jaarlijkse bijdrage die je moet betalen voor je kvk???

Als dat niet zoveel is haal ik er ook gelijk een...

Vaak niet veel als je een eenmans zaakje begint dan betaal je zo'n 60 tot 80 euro per kwartaal meende ik maar kun je beste effe nalezen op de site van kvk dus www.kvk.nl lees daar de boel eens goed door dan komt alles goed (staat ook tussen wat je voor je zaak per jaar of kwartaal betaald) alle vragen die hier gesteld worden kan je daar grotendeels beter antwoord op vinden.(Is vaak beter uitgelegd en hun weten het vaak beter dan wij)

THE SHARE-MAN

Registered User
j

ja grizmo heeft gelijk

kosten voor aanvraag van kvk voor vereniging zijn 11 euro voor uitreksel en verdere kosten 38 euro.

voor een vereniging met beperkte bevoegdheid en 2 bestuursleden.

gaat erg makkelijk ]:)

Bovenaan