De grootse nachtmerrie van een freak.

Ischa

Registered User
ik kreg vorig jaar op oudjaarsdag om 4 uur smiddags een stevige buikgriep
dus heb grotendeels op bed gelegen
wel om 12 uur met heen en weer naar de wc mn vuurwerk opgestookt maar was toch ver...d jammer
dit jaar hoop ik gezond en wel te zijn
mar zoals ik me nu voel moet dat wel lukken

GMP82

Zilveren Member
:bigsmile: Ik zal je dr nummer even pmen dan kun je het dr zelf vragen! :blink:

Maar goed ontopic is er iemand die nog weet of het met volle maan nadelig is om vuurwerk af te steken?
Ik bedoel maar zou je het merken?
Want vuurwerk afsteken met het licht van een volle maan lijkt me nou niet echt super!:confused:

Naar mijn mening ben je een probleem aan het creeren wat er niet is. Als je op een hutje op de hei woont, kan ik het me voorstellen, maar in stedelijk gebied heb je simpelweg meer last van lantaarnpalen en woningverlichting, dat je de invloed van de maan niet eens merkt...

bridge

Bronzen Member
als je de volle maan goed kunt zien, dan is het dus kraakhelder. ik heb graag een volle maan hoor met oud en nw.

Sweet Laker

Registered User
Al woon je op een hutje midden op de hei. Het is met volle maan nou niet net alsoof het dag is,... kom op zeg!

Op zo'n hutje op de hei zou het alleen maar een uitkomst zijn omdat je jezelf anders een rotje zoekt naar die lont! :) En wat Bridge zegt; liever volle maan, dan die mist elke keer,... daar zie je nog minder door

Laatst bewerkt:

Jo440

Registered User
droom jij ook wel eens dat het oudejaarsdag is, eind vd middag, en dat je nog geen vuurwerk hebt. de winkels zijn dicht of hebben alleen nog but-artikelen? dit overkomt mij nl. een paar keer per jaar.

Klinkt inderdaad erg bekend, wel apart dat meer mensen vaak dezelfde droom hebben.
Meestal in die droom vergeet ik dat het Oudjaarsdag is en heb ik nog een half uur om alles te halen omdat anders de winkels dicht zijn.

lucoz

Registered User
heb ik ook nog een goeie, afgelopen oud en nieuw was voor mij ook BIJNA in het water gevallen. Overdag gewoon lekker zo af en toe aan het stoken geweest tot uurtje of 5 smiddags. toen ff naar binnen gegaan, happie eten enz. mijn vriendin was op dat moment nog aan het werk en zou rond 18:00 klaar zijn en naar huis komen. Om exact 18:05 wordt ik gebeld, door m'n vriendin, helemaal in paniek, 'SCHAT IK HEB ONGELUK GEHAD!!'

Dus ik direct met me pa die kant op gereden. bij aankomst zie ik haar auto staan met 2 brandweerauto´s en wat politie er omheen. ja hoor , auto compleet in brokken, met haar er nog in, dus gelijk naar haar toe waarna ik direct weer werd verwijderd door ambu medewerker. ze had nekklachten dus brandweer neemt dan geen enkel risico, dus ze kreeg nu eindelijk de cabrio die ze zo graag wilde.
Toedracht van het ongeluk was trouwens door dikke mist, taxi stond dubbelgeparkeerd, en zonder lichten aan!, waarna mijn vriendin met zon 50 kmph er achterop knalde.

In het ziekenhuis aangekomen en na onderzoek moest zij eigelijk in het ziekenhuis blijven ter observatie, dit wilde zij absoluut niet, omdat ze het zo verschikkelijk vond voor MIJ, omdat ze wist hoelang ik al naar oud en nieuw leefde! (Ik natuurlijk wel gezegd van `joh schat als we hier moeten blijven moet dat maar´). Ik heb uiteraard een brief moeten ondertekenen, en haar regematig wakker maken ivm eventuele hersenschudding.
uiteindelijk om 11 uur savonds weer thuis en alsnog MIJN oud en nieuw kunnen vieren!!!
Eind goed al goed, met dank aan mijn lieve vriendin die mijn oud en nieuw niet wilde verpesten, zoals ze het zelf zo verwoordde.
gr Luc

deadone14

Registered User
heb ik ook nog een goeie, afgelopen oud en nieuw was voor mij ook BIJNA in het water gevallen. Overdag gewoon lekker zo af en toe aan het stoken geweest tot uurtje of 5 smiddags. toen ff naar binnen gegaan, happie eten enz. mijn vriendin was op dat moment nog aan het werk en zou rond 18:00 klaar zijn en naar huis komen. Om exact 18:05 wordt ik gebeld, door m'n vriendin, helemaal in paniek, 'SCHAT IK HEB ONGELUK GEHAD!!'

Dus ik direct met me pa die kant op gereden. bij aankomst zie ik haar auto staan met 2 brandweerauto´s en wat politie er omheen. ja hoor , auto compleet in brokken, met haar er nog in, dus gelijk naar haar toe waarna ik direct weer werd verwijderd door ambu medewerker. ze had nekklachten dus brandweer neemt dan geen enkel risico, dus ze kreeg nu eindelijk de cabrio die ze zo graag wilde.
Toedracht van het ongeluk was trouwens door dikke mist, taxi stond dubbelgeparkeerd, en zonder lichten aan!, waarna mijn vriendin met zon 50 kmph er achterop knalde.

In het ziekenhuis aangekomen en na onderzoek moest zij eigelijk in het ziekenhuis blijven ter observatie, dit wilde zij absoluut niet, omdat ze het zo verschikkelijk vond voor MIJ, omdat ze wist hoelang ik al naar oud en nieuw leefde! (Ik natuurlijk wel gezegd van `joh schat als we hier moeten blijven moet dat maar´). Ik heb uiteraard een brief moeten ondertekenen, en haar regematig wakker maken ivm eventuele hersenschudding.
uiteindelijk om 11 uur savonds weer thuis en alsnog MIJN oud en nieuw kunnen vieren!!!
Eind goed al goed, met dank aan mijn lieve vriendin die mijn oud en nieuw niet wilde verpesten, zoals ze het zelf zo verwoordde.
gr Luc

Gelukkig is het goed afgelopen dan, lijkt mij dat je vriendin voor het vuurwerk gaat. Ze is er nog goed vanaf gekomen, als ze 80 had gereden wat velen doen binnen de bebouwde kom(ook met mist) dan overleef je het waarschijnlijk niet. Het is natuurlijk net een muur waar je tegenaan rijdt.

Koetje

Registered User
Het is mij nu al een aantal keer overkomen de afgelopen jaren: Vlak voor oud en nieuw droom ik een keer dat het niet lukt om vuurwerk te kopen, alles is uitverkocht, geen geld of whatever.
Dat is dus geen droom maar een echte nachtmerrie.

Wakker worden is dan altijd een feest als je beseft dat het maar een nachtmerrie was

Een oud en nieuw zonder vuurwerk kan ik mij werkelijk niet voorstellen.

boozebelly

Registered User
@ Koetje

Haha, zulke dromen ken ik :push:
Die heb ik nu al 2x gehad in ongeveer een maand tijd.
De ene keer werd ik pas 's avonds wakker (in de droom dan) en waren alle winkels gesloten, mijn vriendin pepte mij op met het feit dat ik nog wel wat vuurwerk over heb van vorig jaar en mij daar ook prima mee kan vermaken...:notrust:
De laatste keer werd ik wakker (wederom in de droom) en was het 17:00 uur oudjaarsdag. Ik de vuurwerkwinkels bellen in de omgeving en bleek alleen de Broekhoff dealer nog open te zijn. Dus ik erheen en bleken ze alleen nog grondbloemen en kindervuurwerk te hebben :laugh:
Wat had ik de pest in.

Maar om ontopic te blijven, ziek zijn met oud & nieuw heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt...(klop, klop) en als het eens zou gebeuren, dan denk ik toch wel dat het mij er niet van zal weerhouden om te gaan stoken :rolleyes:

looneytunie

Registered User
Met Oud en nieuw 3 jaar geleden, 2005-2006 Liep ik buiten met mijn vriendin en mijn zusje gewoon lekker een stukje lopen naar mijn oom en tante en weer terug. Op de terugweg kwam er een auto hard aanrijden en vlak voor ons remde die, toen ging het raampje open en werd er iets naar ons toe gegooid, echt vlak voor onze voeten. Zag meteen dat het een BSC was dus ik zeg rennen! en 2 seconden later knalt dat ding gewoon.. Als dat fout was gegaan waren we ook niet blij geweest.

Het volgende jaar, 06/07, liep ik smiddags buiten en toen waren ze bezig met van die klote babypijltjes, ze richtte ze op alles en iedereen. Kwam er bij mij 1 recht op mijn oog. Kwam allemaal bloed uit en ik zag niets meer met dat oog, ik was meteen doodsbenauwd, niet alleen om Oud en nieuw, maar vooral dat ik blind was. Die jongens die het deden schrokken ook enorm en zijn gelijk mijn moeder gaan halen. Mijn ma en mijn vriendin hebben dus meteen een auto gepakt en zijn naar het ziekenhuis met mij gereden. Hier heb ik te horen gekregen dat het waarschijnlijk niet helemaal over zou gaan maar dat ik geluk had dat ik mijn oog net dicht deed voor ik geraakt werd, hierdoor hadden mijn wimpers en het onderste stukje van mijn ooglid de klap opgevangen. Om half 3 uur was ik in het ziekenhuis en om 8 uur kwam ik thuis, met een groot verband op het oog. Oud en nieuw was dus 2 keer minder mooi voor mij. Geloof me, probeer in het donker maar eens een lontje aan te steken met 1 oog!

Uiteindelijk na 2 weken het verband eraf en ik zag weer redelijk (50%), nu is dit alweer bijna 96% maar focussen/scherpstellen lukt nog steeds niet met dat oog.

Sorry voor het lange verhaal, hierna heb ik, en de daders, nooit meer een babypijltje aangeraakt.

GMP82

Zilveren Member
Met Oud en nieuw 3 jaar geleden, 2005-2006 Liep ik buiten met mijn vriendin en mijn zusje gewoon lekker een stukje lopen naar mijn oom en tante en weer terug. Op de terugweg kwam er een auto hard aanrijden en vlak voor ons remde die, toen ging het raampje open en werd er iets naar ons toe gegooid, echt vlak voor onze voeten. Zag meteen dat het een BSC was dus ik zeg rennen! en 2 seconden later knalt dat ding gewoon.. Als dat fout was gegaan waren we ook niet blij geweest.

Het volgende jaar, 06/07, liep ik smiddags buiten en toen waren ze bezig met van die klote babypijltjes, ze richtte ze op alles en iedereen. Kwam er bij mij 1 recht op mijn oog. Kwam allemaal bloed uit en ik zag niets meer met dat oog, ik was meteen doodsbenauwd, niet alleen om Oud en nieuw, maar vooral dat ik blind was. Die jongens die het deden schrokken ook enorm en zijn gelijk mijn moeder gaan halen. Mijn ma en mijn vriendin hebben dus meteen een auto gepakt en zijn naar het ziekenhuis met mij gereden. Hier heb ik te horen gekregen dat het waarschijnlijk niet helemaal over zou gaan maar dat ik geluk had dat ik mijn oog net dicht deed voor ik geraakt werd, hierdoor hadden mijn wimpers en het onderste stukje van mijn ooglid de klap opgevangen. Om half 3 uur was ik in het ziekenhuis en om 8 uur kwam ik thuis, met een groot verband op het oog. Oud en nieuw was dus 2 keer minder mooi voor mij. Geloof me, probeer in het donker maar eens een lontje aan te steken met 1 oog!

Uiteindelijk na 2 weken het verband eraf en ik zag weer redelijk (50%), nu is dit alweer bijna 96% maar focussen/scherpstellen lukt nog steeds niet met dat oog.

Sorry voor het lange verhaal, hierna heb ik, en de daders, nooit meer een babypijltje aangeraakt.

Dan heb je inderdaad geluk gehad, dat je nu weer 96% ziet, kan heel anders lopen... Maar ook hier geldt; babypijltjes zijn het probleem niet, hoe men er mee omgaat wel. Ik zie bjiv soms ook complete romeinse kaarsen gevechten gebeuren, ja totdat iemand zo'n brandende kogel in zn gok krijgt...:mad::sick:

looneytunie

Registered User
Die zijn er ook heel erg van geschrokken, ze waren iets jonger als mij en wonen bij me in de buurt. Die jongen die het deed is sorry komen zeggen en is nog een paar keer langs gekomen om te vragen hoe het ging.
Ze waren er wel heel erg van geschrokken, dus ik heb daar verder niets tegen gedaan, de vader van 1 van die jongens is zelfs nog naar de eerste hulp gekomen!

En ja, ik heb zeker geluk gehad. Maar babypijltjes worden toch (vrijwel) nooit normaal afgeschoten. Daarom heb ik nu ook een hekel aan iedereen die verkeerd met vuurwerk om gaat en niet aan vuurwerk zelf.

bridge

Bronzen Member
Het is mij nu al een aantal keer overkomen de afgelopen jaren: Vlak voor oud en nieuw droom ik een keer dat het niet lukt om vuurwerk te kopen, alles is uitverkocht, geen geld of whatever.
Dat is dus geen droom maar een echte nachtmerrie.

Wakker worden is dan altijd een feest als je beseft dat het maar een nachtmerrie was

Een oud en nieuw zonder vuurwerk kan ik mij werkelijk niet voorstellen.

Ha ha, ook al deze droom! dezelfde droom heb ik hierbovens ergens al omschreven... ik heb ze ook af en toe gewoon midden in het jaar. :wondering:

Ricky1

Registered User
@ luneytunie
Ik denk dat het beter is om een vuurwerkbril aan te schaffen..
Heb er namelijk ook eentje aangeschaft dit jaar, het maakt mij niet uit dat ik daarmee voor schut sta. Ik lach hun uit als ze blind zijn omdat ze een vuurwerkbril niet ''cool'' genoeg vinden.

looneytunie

Registered User
Ik heb er vorig jaar 1 gratis gehad, maar ik vond ze voor geen meter zitten. ik heb van de opleiding van mijn vriendin ook een paar labbrillen thuis liggen deze zitten beter, maar er zit ook een neusbeschermer op. Je ruikt dus niks. :push: En naar mijn mening is het vuurwerk is toch minder mooi door zo'n brilletje+ ik krijg er hoofdpijn van.

NeedforBangs

Registered User
Was een keer op 28, 29 en 30 december doodziek, op 29 december toch om 6 uur in de rij gestaan, kreeg opeens een black out in de rij en de volgende dag was ik wel weer beter gelukkig maar toch vond ik het een mindere ervaring. Gelukkig leuk me vlinders en nitraatjes en me cakes kunnen opstoken.

Willem

Registered User
Dikke vette mist. Ziek zijn lijkt me ook verschrikkelijk en wat ik 2 jaar geleden had. Je pas geblokkeerd door een fout van de bank op zaterdag :'(

Bovenaan