De grootse nachtmerrie van een freak.

Herdervriend

Registered User
Hihi ik zal zelfs met een extreme migraine aanval nog gewoon vuurwerk gaan afsteken, laat staan een klein griepje xD Wel *************** voor u afgelopen jaar, maar goed dit jaar beter.

Ik geluk hebben dat ik al sinds voor 2000 niet meer ziek ben geweest.:D

GMP82

Zilveren Member
Bij echte migraine lig je op bed en is het laatste wat je wil er uit gaan om harde knallen te horen.... Als jij nog wel kon stoken, dan heb je gewoon goeie koppijn gehad.

Maar goed, heeft weinig nut hier een medische discussie over te voeren.

sebastiaantje

Registered User
Hoop echt niet dat ik ziek wordt:sick::smile:. Gelukkig ben ik nooit ziek. Kan me de laatste griep niet meer herrineren. Mag ik afkloppen trouwens:smile: Gewoon hopen dat we allen gezond het jaar 2010 in gaan:idea::smile:

Herdervriend

Registered User
Bij echte migraine lig je op bed en is het laatste wat je wil er uit gaan om harde knallen te horen.... Als jij nog wel kon stoken, dan heb je gewoon goeie koppijn gehad.

Maar goed, heeft weinig nut hier een medische discussie over te voeren.

Ah ja. Moet toch even reageren...Volgens de dokter heb ik last van migraine...
Maar op oud & nieuw heb ik het nooit gehad thought...En ja, ik kan normaal nog wel dingen doen die ik echt wil...Alleen met heel veel moeite...Ja als je bijna niks ziet en niks voelt, kan het niet anders...Maar ja xD Ik stop xD

Uhm ja, zolang we allemaal maar kunnen genieten van het vuurwerk verloopt alles goed.

Sweet Laker

Registered User
korte quote: Doordat de hartslag steeds even wat meer druk geeft op de bloedvaten, geeft iedere hartslag een kortstondige toename van pijn. Dat wordt bedoeld als over "kloppende pijn" wordt gesproken. Normaal naar een gesprek luisteren is bijna niet meer mogelijk. Verder neemt het denkvermogen af, zodat bij ernstige migraine ergens over nadenken bijna niet meer mogelijk is. Vele patiënten gaan dan het liefst in een rustige donkere kamer in bed liggen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Migraine

wellicht heb je dan een minder zware aanval gehad in het verleden.

Het is overigens though, niet thought, tenzij je bedoeld dat je denkt dat je het met oud en nieuw nooit gehad hebt ;) :D

Red Eagle

Registered User
Mijn grootste nachtmerie dit jaar zal dan waarschijnlijk het feit worden dat we volgens
de kalender VOLLE MAAN krijgen!!

Weet niet in hoevere dit het vuurwerk beinvloed maar, lijkt me toch een slecht bericht.

mickeyzegtboem

Registered User
Oh nee volle maan....

Mythes rond volle maan bevatten kern van waarheid

bron:nu.nl

AMSTERDAM - Tijdens volle maan worden honden dol, bevallen vrouwen en masse en dalen de beurskoersen. Het zijn zomaar een aantal mythes die door de eeuwen zijn ontstaan rond volle maan. Een groot aantal is waar, zo blijkt uit onderzoek van verzekeraar Reaal.

Kinderen bleken maandagavond lastiger dan anders. Meer dan 8 procent van de ouders had hier last van, tegen ruim 6 procent op een 'normale' dag. Ook voelden veel mensen zich anders dan anders. Circa 13 procent van de respondenten gaf dit aan, tegenover 11 procent op een avond zonder volle maan.

Op de dag na volle maan zijn er 24 procent meer meldingen van inbraken, maar de kans op letsel door geweld ligt 11 procent lager. Ook is de kans dat de beurskoersen dalen 5,8 procent hoger dan op dagen dat het geen volle maan is. Met volle maan regent het niet langer, en ook niet harder.

Nachtrust
Ook is het zo dat mensen minder lang slapen in een nacht met volle maan. Iets meer dan 70 procent van de mensen sliep zes uur of langer. Normaliter is dat 83 procent. De kwaliteit van de nachtrust is echter wel hetzelfde gebleven.

Een paar mythes zijn echter niet waar. Het aantal bevallingen bleef deze nacht gelijk, net als het aantal hondenbeten. Dat mensen veel meer alcohol drinken met volle maan is ook niet waar, mensen drinken zelfs iets minder. Van plotseling bellen en internetten is volgens het onderzoek ook geen sprake.

Meer Seks tijdens Volle Maan
Ook het verhaal dat mensen meer seks hebben met volle maan klopt niet. Mensen hebben zelfs minder seks. In een nacht zonder volle maan zegt 7,51 procent seks gehad te hebben, met volle maan is dat 7,35 procent. Opvallend is dat mensen wel opener zijn over hun seksleven op de dag na volle maan. Normaliter wil bijna 8 procent niets zeggen over wat zij in de nachtelijke uren beleefd hebben, dinsdagochtend was dit slechts 4 procent.

Bron: http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?topic=3720.0

NGB

Registered User
Mijn grootste nachtmerie dit jaar zal dan waarschijnlijk het feit worden dat we volgens
de kalender VOLLE MAAN krijgen!!

Weet niet in hoevere dit het vuurwerk beinvloed maar, lijkt me toch een slecht bericht.

Beinvloed misschien wel de mensen die om je heen stoken als jij in eens een snuit, een vacht en scherpe tanden krijgt :nuts:
Maar of je dan nog Vuurwerk leuk vind is dan ook weer vraag 2...

Anyway zelf nog nooit echt "Ziek" geweest met oud en nieuw (Thankgod!)
Een Fikse verkoudheid daar buiten gelaten, maar dat weerhoud me niet van stoken haha.
Je zou maar de Mexiaanse Griep krijgen en 1 week binnen moeten blijven.
Dan heb ik echt medelijden met je haha.

Herdervriend

Registered User
Tot nu toe heb ik in deze criminele stad Gouda geen enkele verschil gemerkt tussen normale dagen en dagen met de maan volop schijnend...Dus ja het is idd niet meer dan een gedachte.

Red Eagle

Registered User
Bedankt Mickey voor dit heldere moment!!:idea:

Dat van dat weinig slaap klopt wel.
Mijn Sexleven zal ik jullie maar besparen (krijg ik ruzie met de vriendin):embarrest::blink1:

Schuim

Moderator
Medewerker
Is dat nou omdat ze het geheim wil houden dat ze nymfomaniaale trekjes heeft of omdat ze last heeft van "migraine" :blink1::bigsmile:

No OFFENCE ofcouse, just a JOKE :love:

deadone14

Registered User
Ik ben vorig jaar net voor oud en nieuw ziek geweest... Ik kwam de 27e terug van skien in Frankrijk en de laatste dag nog uit eten geweest. Flinke voedselvergiftiging gehad en heel ziek geweest de 27e en 28e. Op de 29e moest ik mijn vuurwerk ophalen, nog steeds ziekjes en s´ochtends alles nog een keer ondergekotst. Maar gelukkig duurde het niet lang meer en was ik de 31e bijna helemaal hersteld. Wel altijd verkouden:)

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Volle maan.
O dan krijg ik de drang om met me goddelijke lijf een hoogspanningsmast in te klimmen en gaan huilen naar de maan.

Ik koop wel een Holwing wolff fontijntje van... he hoe toevallig van Wolff.

---

Me ergste nachtmerrie.
Door een van met neefjes of me nicht aangestoken te worden, tijdens kerst met buikgriep.
Dat ik de 28 ste al shackende naar we werk ging en na 3 uur werken richting me huis ging.
En ik moest ook nog langs me vuurwerk dealer om me bestelling op te halen.
Zegt die verkoper, tijdens oud en nieuwe moet je wel vrolijk zijn hoor.

Maar ik droom er zelfs over, dat ik oud en nieuwe op een stomme reden mis.
Vaag maar waar.

Quadriffis

Registered User
Ik ben eens echt goed ziek geweest op 29 en 30 december, maar toen ik de 30ste mijn vuurwerk op moest halen ben ik toch maar zelf gegaan. En wonder boven wonder met het vuurwerk in de auto knapte ik heel snel weer op! Het heeft gewoon iets magisch en de kick en adrenaline helpen je er meestal bovenop. De laatste paar jaar vind ik het weer een grotere angst, regen en mist is gewoon een ramp om 24:00!!!

Red Eagle

Registered User
Is dat nou omdat ze het geheim wil houden dat ze nymfomaniaale trekjes heeft of omdat ze last heeft van "migraine" :blink1::bigsmile:

No OFFENCE ofcouse, just a JOKE :love:

:bigsmile: Ik zal je dr nummer even pmen dan kun je het dr zelf vragen! :blink:

Maar goed ontopic is er iemand die nog weet of het met volle maan nadelig is om vuurwerk af te steken?
Ik bedoel maar zou je het merken?
Want vuurwerk afsteken met het licht van een volle maan lijkt me nou niet echt super!:confused:

bridge

Bronzen Member
Volle maan.
O dan krijg ik de drang om met me goddelijke lijf een hoogspanningsmast in te klimmen en gaan huilen naar de maan.

Ik koop wel een Holwing wolff fontijntje van... he hoe toevallig van Wolff.

---

Me ergste nachtmerrie.
Door een van met neefjes of me nicht aangestoken te worden, tijdens kerst met buikgriep.
Dat ik de 28 ste al shackende naar we werk ging en na 3 uur werken richting me huis ging.
En ik moest ook nog langs me vuurwerk dealer om me bestelling op te halen.
Zegt die verkoper, tijdens oud en nieuwe moet je wel vrolijk zijn hoor.

Maar ik droom er zelfs over, dat ik oud en nieuwe op een stomme reden mis.
Vaag maar waar.

droom jij ook wel eens dat het oudejaarsdag is, eind vd middag, en dat je nog geen vuurwerk hebt. de winkels zijn dicht of hebben alleen nog but-artikelen? dit overkomt mij nl. een paar keer per jaar.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
droom jij ook wel eens dat het oudejaarsdag is, eind vd middag, en dat je nog geen vuurwerk hebt. de winkels zijn dicht of hebben alleen nog but-artikelen? dit overkomt mij nl. een paar keer per jaar.

Ja, maar ik heb al me vuurwerk opgestookt en de winkels zijn compleet los.
Of dat ik door ziekte oud en nieuw moet missen.
Dat laaste heeft een kern van waarheid, want ik heb 9 weken in het ziekenhuis gelegen.
Maar dat was harte zomer en het was in de schaduw nog 30 graden.

Bovenaan