Dader vuurwerk tijdens wedstrijd aangehouden

KoenL

Registered User
Nog voordat de wedstrijd afgelopen vrijdag was begonnen heeft iemand op de tribune zwaar vuurwerk afgestoken en het vervolgens op het veld gegooid. Dit leidde tot een gevaarlijke situaties voor supporters op de tribune en spelers en kinderen op het veld. De bezoeker kon door de veiligheidsafdeling van ADO Den Haag in samenwerking met de voetbaleenheid van de politie tijdens de wedstrijd worden aangehouden.

Hij is vervolgens het stadion uitgezet nadat hem een proces-verbaal is uitgereikt en een voorlopig lokaal stadionverbod in afwachting van een landelijk stadionverbod. Deze bezoeker kan een stadionverbod van 60 maanden (5 jaar) tegemoet zien.

ADO Den Haag voert een beleid waarbij individuen die zich misdragen direct geconfronteerd worden met hun volstrekt ontoelaatbare gedrag. De huisregels laten wat dat betreft aan duidelijkheid niks te wensen over. Het werpen van voorwerpen en/of het binnenbrengen en/of afsteken van rookpotten, fakkels of andere onder ‘vuurwerk’ vallende zaken, en het tegengaan van ongewenste spreekkoren, zoals racistische of antisemitische leuzen vormen speerpunten in de handhaving van de door het huishoudelijk reglement verboden gedragingen. Overtredingen van deze verboden kunnen per direct een stadionverbod van 5 jaar opleveren.

Alleen door individuen die zich misdragen consequent op te sporen, aan te pakken en te straffen, zorgen we er gezamenlijk voor dat supporters zich veilig en thuis voelen bij ADO Den Haag en het Kyocera stadion het sfeervolste stadion van de Eredivisie blijft.

Bron: http://adodenhaag.nl/nieuws/laatste-nieuws/news/detail/4457_news

bloodveins

Registered User
Wat een gelul weer. Ik keur dit absoluut niet goed maar een gevaar voor spelers en kinderen? Er stond niemand op het veld toen dit gebeurde. Ze kunnen zich beter is afvragen hoe mensen in staat zijn om een 100k mee naar binnen te krijgen terwijl je gefouilleerd wordt.

Red Eagle

Registered User
5 jaar is ook wel erg lang voor een beetje vuurwerk.
Vind het er gewoon bij horen en is ook sfeer verhogend!Mits het gewoon normaal gebruikt wordt!Meestal zijn het ook de bekende vakken waarin dit vuurwerk wordt afgestoken en kun je er dus rekening mee houden.
Vaak zijn de mensen op het vak ook wel op de hoogte van bepaalde sfeer acties waarbij vuurwerk wordt gebruikt.
Een 100k is alleen maar mee te nemen als de mensen van binnen uit helpen.
Een vriendje die toevallig ook steward is e.d.
Mensen van een sfeerteam zijn vaak goed ingeburgerd en kennen de juiste mensen weer binnen de club om dit soort dingen mee naar binnen te nemen.
Een goede controle hierop is inderdaad en keer aan te raden.

bloodveins

Registered User
Goede controle heeft ook geen zin. Als ze iets mee willen nemen lukt dat ze toch daarvoor heb ik al teveel gekke dingen meegemaakt. Waar ik me vooral aan erger is dat mensen die een rookbom gooien een stadion verbod krijgen. Terwijl er nu denk ik 2 jaar geleden iemand een lawinepijl gooide in een vol vak, verschillende mensen gewond. Je wordt om de 20 meter gefilmd overal zijn beelden van en die mensen kunnen ze NIET oppakken.

Vervolgens wordt er een nieuwsbericht naar buiten gebracht alsof ze een groots Hooligan hebben geweerd.

Red Eagle

Registered User
Ja dat klopt
Zo snap ik de beelden bij programmas als opsporing verzocht en zo niet.
Hele dure juwelier zijn maar een camera in de winkel hebben hangen uit het jaar 0 waarop je je eigen schoonmoeder nog niet herkend.
Met een beetje telefoon maak je tegenwoordig betere beelden maar goed we dwalen af.

Bovenaan